  • 11. Data: 2012-02-02 20:22:50
    Temat: Re: Zamarzające szyby od środka
    Od: "kor_nick" <c...@p...pl>

> [...]
    > postu od początku lutego.
    > Jak skutecznie walczyć z zamarzającą od środka szybą? Zawsze stawiałem
    > przodem na parkingu i zamarzała mi tylna szyba. Nie jest to problem, bo
    > jest ogrzewana (mimo, że trzeba czekać kilka minut, aby lód zszedł). Dziś
    > postawiłem tyłem i zamarzła mi przednia. :(
    > Są jakieś pochłaniacze wilgoci do samochodów (nie zasilane)? Nie mam
    > problemu z zamarzaniem z zewnątrz - zakładam folię. Co roku mam to samo.
    > P.S. Nie wiem jak ludzie mogą mieć problemy z odpalaniem w mróz. Rano
    > było -20*C i dwa razy zagrzałem świecami - odpalił bez problemów. 1,7D

    stawiaj przodem

    to Astra II?
    miałem 4 lata, zimowała pod blokiem, nigdy nie miałem szronu od wewnątrz.
    imo masz egzemplarz po dzwonie, nieszczelny od spodu.

  • 12. Data: 2012-02-02 20:33:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "kor_nick" napisał w wiadomości grup
    > to Astra II?

    Astra I (F).

  • 13. Data: 2012-02-02 21:53:20
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

> [...]
    > postu od początku lutego.
    > Jak skutecznie walczyć z zamarzającą od środka szybą? Zawsze stawiałem

    Jak będzie ładny słoneczny dzień, rano uchyl lekko wszystkie szyby i zamknij
    dopiero wieczorem. To pozwoli wilgoci opuścić częściowo wnętrze.
    Ja od czasu do czasu pod domem zostawiam uchyloną lekko szybkę - pomaga.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 14. Data: 2012-02-02 21:53:35
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 02.02.2012 19:15, szufla pisze:

    > Tu jakis patent jest :
    > http://allegro.pl/dumpoff-samochodowy-pochlaniacz-wi
    lgoci-2szt-3szt-i2092777260.html

    nie pochłonie wiecej wody niż waży w chwili wyrzucenia. tak więc zamias
    tego proponuje 50kg ryzu.
    ToMasz

  • 15. Data: 2012-02-02 22:20:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Wiem, że nie jest normalne. Astra ma to do siebie, że nawet jak nawiew
    > "centralny" jest zamknięty to trochę dmucha zimnym powietrzem (sprawdziłem
    > to nie tylko u siebie). Uszczelniłem gąbką (jest znacznie cieplej w
    > pojeździe), ale dalej muszę skrobać szyby od środka.

    ????
    Czy ja dobrze rozumiem że zamknąłeś nawiew i używasz wyłącznie
    cyrkulacji? Że jeszcze coś uszczelniłeś gąbką? No to nie dziwi się, że
    masz problem - w czasie jazdy KONIECZNIE wpuszczaj świeże powietrze.
    Nie tylko buty ze śniegiem są źródłem wilgoci - Ty i pasażerowie jesteście
    ogromnymi źródłami wilgoci bo dmuchacie wilgotnym powietrzem!

    Otwórz nawiew z zewnątrz - jak zimno to wytrzymaj te dwie minuty zanim
    się silnik nie nagrzeje i otwórz go dopiero wtedy + włącz grzanie na max!
    Trzymaj nawiew zawsze otwarty aby w czasie jazdy skutecznie wywietrzać
    kabinę z Twoich i pasażerów wyziewów pełnych wilgoci.

  • 16. Data: 2012-02-02 22:23:13
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 02.02.2012 qwerty <q...@p...fm> napisał/a:

    > Astra I (F).

    Ten typ tak ma. Tak jak koledzy mówili wymień dywaniki na gumowe,
    *dobrze* wywietrz samochód przed zamknięciem, sprawdź filtr powietrza,
    oczyść wyloty powietrza z samochodu - są w bagażniku, po bokach (tam
    gdzie się wozi apteczkę/trójkąt), nigdy nie wyłączaj wentylatora i nie
    używaj obiegu zamkniętego. A, i sprawdź czy Ci nic nie cieknie
    w okolicach nagrzewnicy.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 17. Data: 2012-02-02 22:29:59
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    > Użytkownik "Hants" napisał w wiadomości grup
    4011

    > Coś podobnego szukam tylko, że na allegro znalazłem w formie wkładu do
    > pochłaniacza wilgoci.

    http://www.gooutdoors.co.uk/quest-streamline-moistur
    e-trap-caravanning-water-fitting-p143820

    Skuteczne i sprawdzone - pojemnik wypełnia się wodą w przeciągu 2 - 3 dni (w
    dość szczelnym kontenerze).
    Kryształki po takiej kąpieli "brylą się".
    Sam pojemnik jest dość spory, ma jakieś 25 cm długosci.

    Co do dywaników - zawsze myslalem, ze to gumowe są gorsze, gdyż pod ich
    spodem mozesz miec 'jezusmaria'.

    Nie ma sensu wietrzyć się zbyt długo na parkingu. Gdy podjezdzasz pod dom -
    w ostatnich minutach jazdy otwórz okna i wyłącz ogrzewanie. To wystarczy.

    A jesli nie - no to pozostaje Ci tylko gorąca woda.

  • 18. Data: 2012-02-03 16:48:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości grup
    yk.sail-ho.pl...
    > Ten typ tak ma. Tak jak koledzy mówili wymień dywaniki na gumowe,

    Mam gumowe

    > *dobrze* wywietrz samochód przed zamknięciem,

    Dziś po przyjechaniu do roboty zrobiłem mały przeciąg (otworzyłem na chwilę
    drzwi z przodu na rozcież) i 2 razy w ciągu dnia otwierałem drzwi kierowcy (na
    kilka minut). 0 efektu (postawiłem znowu przodem i tylna szyba zamarzła). O tyle
    problem jest ciężki, że nawet włączenie ogrzewania szyby nie roztopiło lodu
    (widoczne były wąskie paski).

    > sprawdź filtr powietrza,

    Jakieś pół roku temu był wymieniany.

    > oczyść wyloty powietrza z samochodu - są w bagażniku, po bokach (tam
    > gdzie się wozi apteczkę/trójkąt)

    Zrobię.

    > nigdy nie wyłączaj wentylatora i nie używaj obiegu zamkniętego.

    Obieg zamknięty nigdy nie został przeze mnie włączony. Wentylator wyłączam tylko
    na czas odpalania samochodu.
    Swoją drogą to zdążę dojechać do pracy/domu to silnik jeszcze porządnie się nie
    nagrzeje - to tylko 7 km, więc podróż zajmuje mi ok 12 min. Wskazówka
    temperatury ledwo drgnie. ;) Postawiłem dziś w garażu (pod blokiem) na cały
    weekend z otwartym oknem kierowcy.

    > A, i sprawdź czy Ci nic nie cieknie w okolicach nagrzewnicy.

    2-3 miesiące temu nagrzewnica była wymieniana. Jak mnie pamięć nie myli to tylko
    nagrzewnica była uszkodzona.

  • 19. Data: 2012-02-03 20:18:31
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 03.02.2012 qwerty <q...@p...fm> napisał/a:

    > Mam gumowe

    Pod nimi sucho? Jak nie to często wymienianymi gazetami osusz.

> [...]
    > problem jest ciężki, że nawet włączenie ogrzewania szyby nie roztopiło lodu

    Nie dobrze, nie dobrze...

    > Jakieś pół roku temu był wymieniany.

    Sprawdź, w Astrze to mało roboty - mógł się zalać przy jakimś deszczu
    bądź zasyfić na jesieni.

> [...]
    > nagrzeje - to tylko 7 km, więc podróż zajmuje mi ok 12 min. Wskazówka
    > temperatury ledwo drgnie. ;) Postawiłem dziś w garażu (pod blokiem) na cały

    Masz zamykany garaż? Pootwieraj wszyskie okna i bagażnik (tylko nie
    zapomnij odłączyć aku bądź wyciągnąć żarówkę). Niech schnie ile się da.

    > 2-3 miesiące temu nagrzewnica była wymieniana. Jak mnie pamięć nie myli to tylko
    > nagrzewnica była uszkodzona.

    Generalnie Astra F ma schrzanioną wentylację i tak, żeby było dobrze -
    nie da się zrobić. Ja w swojej w którymś momencie nawet filtr powietrza
    wywaliłem, bo w mocniejszym deszczu tak parowała, że się jechać nie
    dało. Więcej pomysłów niestety nie mam.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 20. Data: 2012-02-03 20:56:46
    Od: Robek <r...@g...pl>

    W dniu 2012-02-02 20:33, qwerty pisze:
    > Użytkownik "kor_nick" napisał w wiadomości grup
    >
    > Astra I (F).

    Ten typ tak ma :)

    Robek