    From: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zamarzające szyby od środka
    Date: Fri, 03 Feb 2012 20:18:31 +0100

    Dnia 03.02.2012 qwerty <q...@p...fm> napisał/a:

    > Mam gumowe

    Pod nimi sucho? Jak nie to często wymienianymi gazetami osusz.

    > Dziś po przyjechaniu do roboty zrobiłem mały przeciąg (otworzyłem na chwilę
    > drzwi z przodu na rozcież) i 2 razy w ciągu dnia otwierałem drzwi kierowcy (na
    > kilka minut). 0 efektu (postawiłem znowu przodem i tylna szyba zamarzła). O tyle
    > problem jest ciężki, że nawet włączenie ogrzewania szyby nie roztopiło lodu
    > (widoczne były wąskie paski).

    Nie dobrze, nie dobrze...

    > Jakieś pół roku temu był wymieniany.

    Sprawdź, w Astrze to mało roboty - mógł się zalać przy jakimś deszczu
    bądź zasyfić na jesieni.

    > Zrobię.

    > Obieg zamknięty nigdy nie został przeze mnie włączony. Wentylator wyłączam tylko
    > na czas odpalania samochodu.
    > Swoją drogą to zdążę dojechać do pracy/domu to silnik jeszcze porządnie się nie
    > nagrzeje - to tylko 7 km, więc podróż zajmuje mi ok 12 min. Wskazówka
    > temperatury ledwo drgnie. ;) Postawiłem dziś w garażu (pod blokiem) na cały
    > weekend z otwartym oknem kierowcy.

    Masz zamykany garaż? Pootwieraj wszyskie okna i bagażnik (tylko nie
    zapomnij odłączyć aku bądź wyciągnąć żarówkę). Niech schnie ile się da.

    > 2-3 miesiące temu nagrzewnica była wymieniana. Jak mnie pamięć nie myli to tylko
    > nagrzewnica była uszkodzona.

    Generalnie Astra F ma schrzanioną wentylację i tak, żeby było dobrze -
    nie da się zrobić. Ja w swojej w którymś momencie nawet filtr powietrza
    wywaliłem, bo w mocniejszym deszczu tak parowała, że się jechać nie
    dało. Więcej pomysłów niestety nie mam.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski