  • 11. Data: 2010-09-23 18:35:45
    Temat: Re: Zakupy w farnelu ?
    Od: "newxmega" <m...@m...mm>

    "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:i7fj5h$97u$1@news.onet.pl...

    >>Z kolei w Elfie

    W Elfie rolka rezystorów SMD kosztuje 60-70zł gdzie u każdego innego max
    kilkanaście.
    Nie wiem kto kupuje w Elfie :-) Sam czasem tam kupię ale 1-2 sztuki do
    prototypu jeżelu już naprawdę nigdzie nie ma. Ale to raz na 3 lata :-)

    Co do innych firm w polsce to są aroganckie w wycenianiu zamówień. Nie chcą
    podawać cen i je ukrywają, pytają jaki "target". Dla mnie jest to zmowa
    cenowa między firmami.
    Często gęsto nie odpisują po przesłaniu listy elementów, bo w sumie kto
    miałby odpisywać? Do wycen trzeba żywych ludzi, którym trzeba zapłacić.
    Pierwsze kroki stawiam zawsze na Allegro i patrzę czy nie ma tam firmy,
    która to sprzedaje co akurat mi jest potrzebne.

    Ale ostatnio nie odpuszczam im w wysyłaniu zapytań o ceny. Jak są tacy
    tajemniczy to niech sie napracują. A nie ma najmniejszego powodu żebu
    jakiemuś dystrybutorowi podarować 1 grosz na podzespole, bo co później
    powiem klientowi? Że co, że urządzenie drogie bo części kupione w butiq-u ?

  • 12. Data: 2010-09-23 18:39:56
    Od: "newxmega" <m...@m...mm>

    "Artur Miller" <a...@n...pl> wrote in message

    A co powiesz o ostatniej modzie wielu sprzedawców części, którzy zacęęli
    oferować montaż SMD i THT? To dopiero sie porobiło. Teraz kupując części
    okazuje się, że mają jakąś maszynę i pukają je na PCB. ja tam im nie wierze
    i bym nie powierzył projektów w ich łapska :-)

  • 13. Data: 2010-09-23 20:47:22
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-23 15:02 Mario napisał(a):

    > Różnie bywa. Półprzewodniki mają czasami tańsze o 30% od TME ale
    > kondensatory (zwłaszcza smd) nawet o 100% droższe. Z kolei w Elfie
    > niektóre podzespoły np. elementy automatyki bywają o 30% tańsze od TME.
    > Żeby korzystnie dla siebie skompletować większe zamówienie trzeba
    > podczas zakupów mieć otwarte 2 - 3 okienka do różnych sklepów.

    Widać że przydałby się serwis w stylu ceneo - ale personalizowany. Tzn.
    najpierw opcjonalnie wpisujesz parametry logowania (aby ceny
    uwzględniały twoje ew. rabaty), podajesz listę elementów i wio! Automat
    sprawdza u 100 dystrybutorów i generuje optymalną kombinację wraz z
    kosztami wysyłki. Może się okazać, że czasem warto złożyć zamówienie w 3
    mniejszych sklepikach niż jedno duże w Farnellu czy DigiKey.

    W gruncie rzeczy takiego najprostszego automatu brakuje mi chociażby w
    Allegro. Chcę kupić 4 duperelki no i przydałoby się u jednego sprzedawcy
    aby oszczędzić na wysyłce. Brakuje opcji "dodaj do koszyka" - aby
    zobaczyć łączny koszt z wysyłką - bez jeszcze zatwierdzania zakupu.
    Czyli coś co jest w każdym sklepie internetowym. Ale Allegro oczywiście
    jeszcze nie zna takich ułatwień.

    BTW: Jakoś Amazon radzi sobie w podobnych warunkach bardzo dobrze -
    mając pod swoimi skrzydłami wielu różnych sprzedawców (o czym wyraźnie
    pisze).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2010-09-24 09:02:38
    Od: "newxmega" <m...@m...mm>

    "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> wrote in message
    > mniejszych sklepikach niż jedno duże w Farnellu czy DigiKey.

    No tak. W GigiKeyu tylko niektóre rzeczy. Ale wydaje mi się, że niektórzy
    nasi też zamawiają w digikeyou, bo coś termin dostawy mi podpadł i marża
    +40%
    Ja stawiam, że firmy, które nie podają cen, a mają duże magazyny sa w zmowie
    cenowej.

    > "dodaj do koszyka" - aby zobaczyć łączny koszt z wysyłką - bez jeszcze
    > zatwierdzania zakupu. Czyli coś co jest w każdym sklepie internetowym. Ale
    > Allegro oczywiście jeszcze nie zna takich ułatwień.

    To tam akurat bez znaczenia. Jak sprzedająca firma ma reputację to wysyłasz
    maila czy na skype zagadujesz poza allegro i masz jeszcze niższą cene.
    Allegro to taka reklama i sprzedaż na sztuki miedzy ludkami.
    Firmy i tak sprzedaja poza aukcjami, bo po co płacić prowizję?

    Np mam zasadę, że przestałem kupować w firmach które wypytują o wszystko
    jakby sondowały ile mogą cię skroić.

  • 15. Data: 2010-09-24 15:48:36
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 23/09/2010 01:04, newxmega wrote:

    > "konieczko" <t...@o...pl> wrote in message
    >>
    > Farnel jest bardzo drogi. 2x droższy od digi-keya.

    Roznie. IMO latwiej z Farnell znizki wynegocjowac.

    > Trzeba uważać na wiele cen i do tego jak się zarejestrujesz to spamują
    > oraz wydzwanają w kółko. Musiałem sobie w telefonie dodać ich do shit
    > listy, bo stale o coś kobieta dzwoniła.

    Pierwsze slysze, a Farnell od ladnych kilku lat uzywam.

    --
    Jerry1111

  • 16. Data: 2010-10-19 07:17:05
    Od: Marcin E. Hamerla <m...@D...DUPAnet.removeDUPA>

    Adam Dybkowski napisal(a):

    >Widać że przydałby się serwis w stylu ceneo - ale personalizowany. Tzn.

    A znasz www.netcomponents.com? Tam nie ma cen, ale jest lista firm,
    ktore maja dana czesc.

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 17. Data: 2010-10-19 07:37:42
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/19/2010 03:17 AM, Marcin E. Hamerla wrote:
    > A znasz www.netcomponents.com? Tam nie ma cen, ale jest lista firm,
    > ktore maja dana czesc.

    Fajną wyszukiwarką jest też octopart. Personalizacji praktycznie nie ma,
    ale za to podaje ceny u wilu dostawców. Można się zorientować kto ma
    jakie ceny (czasami różnice są kilkukrotne), ale zniżki będziesz musiał
    policzycyć sobie sam.

    pzdr.
    j.

  • 18. Data: 2010-10-19 07:40:06
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <m...@D...DUPAnet.removeDUPA> napisał
    w wiadomości news:6ehqb6595ffncl5pbnj5ic9rhmg93mrus6@4ax.com...

    > A znasz www.netcomponents.com? Tam nie ma cen, ale jest lista firm,
    > ktore maja dana czesc.

    A czy bycie userem tego serwisu i korzystanie z wyszukiwania jest płatne?

    Marek

  • 19. Data: 2010-10-19 07:40:45
    Od: Marcin E. Hamerla <m...@D...DUPAnet.removeDUPA>

    marko1a napisal(a):

    >A czy bycie userem tego serwisu i korzystanie z wyszukiwania jest płatne?

    Tak.

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 20. Data: 2010-10-19 08:17:49