-
141. Data: 2022-11-02 07:33:09
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 1 Nov 2022 14:22:15 +0100, Myjk wrote:
> Sun, 30 Oct 2022 19:26:42 +0100, nadir
>>> No faktycznie, zasięg ze 150-200km wzrósł do 400-450,
>>
>> Głównie kosztem masy, no i zawsze to są idealne warunki pomiarowe, w
>> realu wychodzi na to że zimą i latem duża część zasięgu idzie na
>> ogrzewanie lub chłodzenie, a na autostradach trzeba się snuć prawym
>> pasem żeby doczłapać do ładowarki.
>
> Nie no, piszesz takie brednie że w zębach trzeszczy. Tak się składa że
> niedawno musiałem jechać do UK, i wynająć tam samochód. Wziąłem sobie EV --
> niby miał być Mini, dostałem MG EV5 -- a więc duże 5-osobowe kombi.
> Musiałem przelecieć z Liverpool do Blackpool, i na miejscu jeszcze
> pojeździć. Wszystko ogarnąłem na jednym ładowaniu (i nei musiałem nawet
> ładować przy zdawaniu, jak to ma miejsce przy spaliniaku), a ponieważ
> śpieszyłem się na samolot w drodze powrotnej, to jechałem na autostradzie,
> zamiast jak większość 60-65mi/h, to 75-85mi/h. Tym, rzekomo wg ciebie
> snującym się elektrykiem, jechałem najszybciej na AUTOSTRADZIE.
mandaty z FR juz przyszly?
W UK moze najszybciej, w Polsce ... troche jednak "snującym sie".
> Weź sobie kartkę i policz jakie wartości idą na ogrzewanie/chłodzenie i
> przestań pierdoły wypisywać.
No wlasnie podobno duze .. sprawdzic trudno.
Szczegolnie w duzym kombi duze ..
>> W między czasie samochody spalinowe zaczęły faktycznie spalać mniejsze
>> ilości paliwa. Mam diesla sprzed 20 lat i w miarę współczesną benzynę
>> turbo. Benzyna ma dużo lepsze osiągi i przy ostrym pałowaniu na
>> autostradzie mieści się w 9l/100km. Krajówki i drogi lokalne obskakuje w
>> 5,5l/100km.
>
> Fajnie, a w tym czasie elektryk zużywa 15-20kWh/100km. Przelicz to, jeśli
> potrafisz, na paliwo i przestań się tak podniecać tymi super "osiagami"
> spalinowych trupów.
Ale na slonce przeliczyc, czy na wegiel w elektrowniach?
A moze na gaz?
> Żeby było rzetelnie, to mój PHEV pali 20kWh/100, w tych
> samych warunkach wersja czysto ICE (czyli lżejsza o baterie, bo reszta to
> samo) pali 12L/100.
A coz to za warunki? po miescie, 80mph po autostradzie?
Benzyna?
Bo mnie czasem wychodzi np. 6.8l diesla/100km autostrady.
Przy sredniej np 120 - szybciej sie nie da, za duzo snujących sie
spalinowych i ciezarowych. Maksymalnej lepiej nie podawac :-)
No ale po miescie spalanie rosnie - nie mam start-stop, nie mam
odzysku energii przy hamowaniu ..
>>> degradacja baterii
>>> przestała sprawiać problem bo praktycznie nie występuje, zamiast
>>> konwersji ze spaliniaków elektryki są budowane na dedykowanych
>>> platformach. Takie tam pierdoły bez znaczenia :>
>>
>> To nadal nie są jakieś epokowe dokonania. Najlepsze ogniwa jakimi dziś
>> się chwalą różne firmy mają od 6000 do 10000 cykli ładowania, ale tylko
>> w laboratoryjnych warunkach. Jak będą miały 60000-100000 to to będzie
>> faktycznie postęp.
>
> Ja łąduję swojego PHEVa od 0 do 100% czasem 3-4x dziennie i tak od 6 lat,
> baterie mają >90% pojemności. Policz sobie ile to cykli i ponownie,
> przestań pierdoły wypisywać.
Pogratulowac, na baterie w Priusach tez nie narzekaja, ale czy to ta
sama technologia?
U Ciebie chyba tez li-ion, i to raczej z gatunku wysilonych.
Co nie znaczy, ze kazdy tak ma. Ale w przyszlosci raczej powinien tak
miec.
Ile masz gwarancji na baterie ?
>>> Konkurencja była już dawno o krok do przodu, Korea i USA miały już
>>> rozwinięte i przetestowane modele, podczas gdy Niemiaszki przespały
>>> temat i zlekceważyły rynek.
>>
>> Może na papierze, 3-4 lata temu szukałem samochodu dla siebie
>> przechodziłem praktycznie wszystkie popularne marki, nie upierałem się
>> ani na spalinówki, ani na elektryki. Nie było praktycznie czego wybierać
>> z elektryków, bo albo przesadnie drogie, albo w ogóle ich nie było.
>
> Tak, tak, ty pewnie z tych co T, K i JF co porównują jabłka do gruszek przy
> zakupie samochodów.
3-4 lata temu.
Moze mu nikt nie polecil PHEV, moze ominął mitsu.
Ile kosztowało twoje 6 lat temu, ile wtedy kosztowala wersja
spalinowa?
A ile jakies porownywalne tanszej marki ?
>>> No na razie przeszli z 400V na 800V, skok powyżej 1000V pewnie będzie
>>> oporny bo inne przepisy ale i to w końcu nastąpi.
>>
>> Powyżej pewnych napięć, to nie przepisy a izolacja i eksploatacja
>> stanowią problem. Już dziś z elektrykami warsztaty obchodzą się jak z
>> jajkiem. Przy napięciach wyższych niż 1000V i prądzie stałym, to już w
>> ogóle inna liga.
>
> Wiesz to skąd? Pracujesz w warsztacie? Rzecz w tym że EV nie wymagają
> praktycznie obsługi. Ja mam PHEVa i przez 6 lat system EV nie wymagał
> obsługi WCALE. ICE potrzebował w tym czasie od groma czasu i energii.
A tymczasem Hyundai wymaga regularnej wymiany plynu chlodzącego
baterie. co kosztuje majatek w ASO, choc Cavalino pisal, ze plyn mozna
w miare tanio kupic samemu.
Oprocz tego masz normalne zuzycie zawieszenia, wypadki itp.
A z ciekawostek - podobno w Chinach codziennie jakis pozar
e-roweru/skutera/hulajnogi.
>> No tak ale do tych megawatów to trzeba mieć jeszcze infrastrukturę, a z
>> tym jeszcze długo będzie problem.
> Podziękuj kolegom z konfedery, że przeżarli kasę z emisji.
hm ... wyplacili spoleczenstwu?
Tzn wielodzietnym, księżom, no i "swoim" :-)
>>> Wojo jest chyba zbyt zachowawcze żeby ot tak porzucić ropę, ale może się
>>> mylę :>
>> Ale to oni zawsze stanowili awangardę technologii.
> No właśnie, US się już przestawia na HEV w pojazdach bojowych, w innych już
> na BEV.
Jeden eksperymentalny Abrams to troche malo.
Ale ale - pisalo sie np tak
https://www.zmescience.com/research/us-navy-syntheti
c-jet-fuel-seawater-0423432/
$3 za galon ... to jakby taniej niz dzis mamy na stacjach.
I bez sladu weglowego :-)
J.
-
142. Data: 2022-11-02 07:38:49
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 1 Nov 2022 13:56:18 +0100, Myjk wrote:
> Sun, 30 Oct 2022 10:34:41 +0100, nadir
>> Też uważam, że na chwilę obecną LPG i CNG jest idealne do napędzania
>> samochodów, no ale ktoś z jakichś powodów torpeduje te rozwiązania, a
>> CNG to w zasadzie już dawno zaorano.
>
> Jest niebezpieczny i zwyczajnie może pierdolnąć.
LPG? Widac nigdy nie jezdziles, i masz obawy takie, jak my do
elektrykow :-)
Tylko ze LPG pochodzi z ropy naftowej, nie ma go zbyt duzo,
a idealnosc glownie sie bierze z niskiej akcyzy, zupelnie nie wiadomo
czemu.
> Do tego nadal jest
> kopalniany więc w większości trzeba go importować.
No wlasnie - kopalny, od Putina ...
> Wprost przeciwnie do
> prądu który można produkować samodzielnie.
z chinskich ogniw, i niestety - w zimie zabraknie.
Chociaz ... jakby tak rolnicy rozstawiali na zime przenosne instalacje
na polach? :-)
J.
-
143. Data: 2022-11-02 08:07:02
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu 2022-11-02 o 07:38, J.F pisze:
> Tylko ze LPG pochodzi z ropy naftowej, nie ma go zbyt duzo,
> a idealnosc glownie sie bierze z niskiej akcyzy, zupelnie nie wiadomo
> czemu.
A nie z tego że to w sumie odpad z produkcji pozostałych frakcji?
> z chinskich ogniw, i niestety - w zimie zabraknie.
I z wungla, na który płacimy opłatę mocową właśnie po to żeby nikt nie
dziamał że biedne elektrownie muszą trzymać rezerwy i mają z tego powodu
straty :>
L.
-
144. Data: 2022-11-02 09:11:19
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 02-11-2022 o 07:33, J.F pisze:
>> Fajnie, a w tym czasie elektryk zużywa 15-20kWh/100km. Przelicz to, jeśli
>> potrafisz, na paliwo i przestań się tak podniecać tymi super "osiagami"
>> spalinowych trupów.
>
> Ale na slonce przeliczyc,
1l benzyny to jakieś 10 kWh.....
> A tymczasem Hyundai wymaga regularnej wymiany plynu chlodzącego
> baterie. co kosztuje majatek w ASO, choc Cavalino pisal, ze plyn mozna
> w miare tanio kupic samemu.
Cena z zeszłego tygodnia w zwykłym sklepie to 255 zł za 5 l.
Choć ja się zaopatrzyłem już (częściowo) po 120 zł za 5l.
Wymiana co 60 kkm, więc portfela nie zrujnuje.
-
145. Data: 2022-11-02 09:20:25
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 1 Nov 2022 06:59:07 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 31-10-2022 o 18:55, Lisciasty pisze:
>> O czymś muszą być te filmiki. Bardziej w dupę daje wiatr niż jakieś tam
>> chłodno czy zimno.
>
> No nieprawda, akurat zimno to się daje we znaki.
> U mnie lekko licząc ze 30-50%% więcej bierze zimą niż latem.
Ogrzewanie czy cos innego?
dlugie trasy, czy wyjazd z cieplego garazu na krotko?
> Klima faktycznie - mało wpływa.
Klima to pompa ciepla :-)
J.
-
146. Data: 2022-11-02 09:22:50
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 1 Nov 2022 02:35:17 +0100, ii wrote:
> W dniu 31.10.2022 o 22:40, Shrek pisze:
>> W dniu 31.10.2022 o 19:32, ii pisze:
>>
>>> No i ja tak właśnie myślę, że gdyby ktoś chciał to mógłby od ręki
>>> wymusić ładowarki przy każdym parkingu.
>>
>> I średnią hawajską do tego. I jak będziesz przynosił to weż jeszcze dwa
>> piwa i trzy elektrownie atomowe.
>
> Dekret wydałem, by we wszystkich moich lokalizacjach było gniazdko do
> ładowania. No i są we wszystkich. W większej skali może być dokładnie
> tak samo.
Nie, nie moze - wspolczynniki podawalismy.
No ale jest czas na rozbudowe elektrowni i sieci.
J.
-
147. Data: 2022-11-02 09:26:09
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Wednesday, November 2, 2022, 6:56:13 AM, you wrote:
[...]
>>>> Moc mechaniczna przeciętnej sprężarki w samochodzie osobowym to 1,5-5kW.
>>>> Tu masz jakąś dyskusję, chłop twierdzi, że zmierzył na wale
>> A co to ma wspólnego z elektrykami, które mają klimę elektryczną?
> Wszystko. Plus sprawnosc silnika elektrycznego.
Co masz do sprawności silnika elektrycznego? Na pewno jest lepsza od
sprawności przekładni pasowej ze stratami na hermetyczne wyprowadzenie
wału.
> Tylko ... ta klima ze spaliniaka chyba jakos nie caly czas pracuje.
A elektryczna musi?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
148. Data: 2022-11-02 09:31:08
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 02-11-2022 o 09:20, J.F pisze:
> On Tue, 1 Nov 2022 06:59:07 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 31-10-2022 o 18:55, Lisciasty pisze:
>>> O czymś muszą być te filmiki. Bardziej w dupę daje wiatr niż jakieś tam
>>> chłodno czy zimno.
>>
>> No nieprawda, akurat zimno to się daje we znaki.
>> U mnie lekko licząc ze 30-50%% więcej bierze zimą niż latem.
>
> Ogrzewanie czy cos innego?
Wszystko.
A ogrzewanie to nie tylko grzanie kabiny rzecz jasna.
>
> dlugie trasy, czy wyjazd z cieplego garazu na krotko?
Wszystko.
Normalna eksploatacja po prostu.
>
>> Klima faktycznie - mało wpływa.
>
> Klima to pompa ciepla :-)
No wiem, ale co w związku z tym?
-
149. Data: 2022-11-02 09:31:56
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Wednesday, November 2, 2022, 7:38:49 AM, you wrote:
>>> Też uważam, że na chwilę obecną LPG i CNG jest idealne do napędzania
>>> samochodów, no ale ktoś z jakichś powodów torpeduje te rozwiązania, a
>>> CNG to w zasadzie już dawno zaorano.
>> Jest niebezpieczny i zwyczajnie może pierdolnąć.
> LPG? Widac nigdy nie jezdziles, i masz obawy takie, jak my do
> elektrykow :-)
Trochę chujowo nie móc wjeżdżać na podziemne parkingi...
> Tylko ze LPG pochodzi z ropy naftowej, nie ma go zbyt duzo,
> a idealnosc glownie sie bierze z niskiej akcyzy, zupelnie nie wiadomo
> czemu.
Cicho, bo jeszcze kaczor usłyszy i podniesie.
[...]
>> Wprost przeciwnie do
>> prądu który można produkować samodzielnie.
> z chinskich ogniw, i niestety - w zimie zabraknie.
Dlaczego ma zabraknąć? Z tego, co czytam na grupach maniaków PV - mają
w październiku rekordy produkcji. A jak przyjdzie prawdziwa zima, to i
tak 3/4 osobówek stoi pod domami i ruch gwałtownie maleje. Więcej
wiatraków trzeba - one zimą też się kręcą.
> Chociaz ... jakby tak rolnicy rozstawiali na zime przenosne instalacje
> na polach? :-)
Jakby to się miało opłacić?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
150. Data: 2022-11-02 09:39:46
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 2 Nov 2022 09:31:56 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello J.F,
> Wednesday, November 2, 2022, 7:38:49 AM, you wrote:
>>>> Też uważam, że na chwilę obecną LPG i CNG jest idealne do napędzania
>>>> samochodów, no ale ktoś z jakichś powodów torpeduje te rozwiązania, a
>>>> CNG to w zasadzie już dawno zaorano.
>>> Jest niebezpieczny i zwyczajnie może pierdolnąć.
>> LPG? Widac nigdy nie jezdziles, i masz obawy takie, jak my do
>> elektrykow :-)
>
> Trochę chujowo nie móc wjeżdżać na podziemne parkingi...
Z tymi parkingami roznie bywa.
Poza tym ... w Polsce zyjemy.
No i jak tak dalej pojdzie, to elektrykiem tez nie wjedziesz :-)
>> Tylko ze LPG pochodzi z ropy naftowej, nie ma go zbyt duzo,
>> a idealnosc glownie sie bierze z niskiej akcyzy, zupelnie nie wiadomo
>> czemu.
> Cicho, bo jeszcze kaczor usłyszy i podniesie.
Podnosza od 30 lat.
Ostatnio byly jakies cuda z zakazem importu z Rosji ... nawet nie
wiem, jak sie skonczylo ... widac dobrze ... dla zagazowanych.
>>> Wprost przeciwnie do
>>> prądu który można produkować samodzielnie.
>> z chinskich ogniw, i niestety - w zimie zabraknie.
>
> Dlaczego ma zabraknąć? Z tego, co czytam na grupach maniaków PV - mają
> w październiku rekordy produkcji.
W porowaniu do lata, czy do innych pazdiernikow?
No ale pazdziernik to jeszcze nie zima.
> A jak przyjdzie prawdziwa zima, to i
> tak 3/4 osobówek stoi pod domami i ruch gwałtownie maleje. Więcej
> wiatraków trzeba - one zimą też się kręcą.
Ale z reguly slabiej.
A prad bedzie potrzebny do ogrzewania, do oswietlenia.
>> Chociaz ... jakby tak rolnicy rozstawiali na zime przenosne instalacje
>> na polach? :-)
> Jakby to się miało opłacić?
Kwestia tylko ceny. Ropy zabraknie, to zobaczymy :-)
J.