eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!new
    s.mixmin.net!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.h82-143-187-50-static.e-wro.net.
    pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Date: Wed, 2 Nov 2022 07:33:09 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <12uy91gbipbl5$.7lktlyf9nbca$.dlg@40tude.net>
    References: <635cc8b4$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <635e30fa$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
    <635e482b$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
    <635e7e53$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <635eb53f$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
    <635eb7e7$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <635ec1e2$0$548$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl:82.143.187.50";
    logging-data="29523";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2708251
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 1 Nov 2022 14:22:15 +0100, Myjk wrote:
    > Sun, 30 Oct 2022 19:26:42 +0100, nadir
    >>> No faktycznie, zasięg ze 150-200km wzrósł do 400-450,
    >>
    >> Głównie kosztem masy, no i zawsze to są idealne warunki pomiarowe, w
    >> realu wychodzi na to że zimą i latem duża część zasięgu idzie na
    >> ogrzewanie lub chłodzenie, a na autostradach trzeba się snuć prawym
    >> pasem żeby doczłapać do ładowarki.
    >
    > Nie no, piszesz takie brednie że w zębach trzeszczy. Tak się składa że
    > niedawno musiałem jechać do UK, i wynająć tam samochód. Wziąłem sobie EV --
    > niby miał być Mini, dostałem MG EV5 -- a więc duże 5-osobowe kombi.
    > Musiałem przelecieć z Liverpool do Blackpool, i na miejscu jeszcze
    > pojeździć. Wszystko ogarnąłem na jednym ładowaniu (i nei musiałem nawet
    > ładować przy zdawaniu, jak to ma miejsce przy spaliniaku), a ponieważ
    > śpieszyłem się na samolot w drodze powrotnej, to jechałem na autostradzie,
    > zamiast jak większość 60-65mi/h, to 75-85mi/h. Tym, rzekomo wg ciebie
    > snującym się elektrykiem, jechałem najszybciej na AUTOSTRADZIE.

    mandaty z FR juz przyszly?

    W UK moze najszybciej, w Polsce ... troche jednak "snującym sie".

    > Weź sobie kartkę i policz jakie wartości idą na ogrzewanie/chłodzenie i
    > przestań pierdoły wypisywać.

    No wlasnie podobno duze .. sprawdzic trudno.
    Szczegolnie w duzym kombi duze ..

    >> W między czasie samochody spalinowe zaczęły faktycznie spalać mniejsze
    >> ilości paliwa. Mam diesla sprzed 20 lat i w miarę współczesną benzynę
    >> turbo. Benzyna ma dużo lepsze osiągi i przy ostrym pałowaniu na
    >> autostradzie mieści się w 9l/100km. Krajówki i drogi lokalne obskakuje w
    >> 5,5l/100km.
    >
    > Fajnie, a w tym czasie elektryk zużywa 15-20kWh/100km. Przelicz to, jeśli
    > potrafisz, na paliwo i przestań się tak podniecać tymi super "osiagami"
    > spalinowych trupów.

    Ale na slonce przeliczyc, czy na wegiel w elektrowniach?
    A moze na gaz?

    > Żeby było rzetelnie, to mój PHEV pali 20kWh/100, w tych
    > samych warunkach wersja czysto ICE (czyli lżejsza o baterie, bo reszta to
    > samo) pali 12L/100.

    A coz to za warunki? po miescie, 80mph po autostradzie?
    Benzyna?

    Bo mnie czasem wychodzi np. 6.8l diesla/100km autostrady.
    Przy sredniej np 120 - szybciej sie nie da, za duzo snujących sie
    spalinowych i ciezarowych. Maksymalnej lepiej nie podawac :-)

    No ale po miescie spalanie rosnie - nie mam start-stop, nie mam
    odzysku energii przy hamowaniu ..

    >>> degradacja baterii
    >>> przestała sprawiać problem bo praktycznie nie występuje, zamiast
    >>> konwersji ze spaliniaków elektryki są budowane na dedykowanych
    >>> platformach. Takie tam pierdoły bez znaczenia :>
    >>
    >> To nadal nie są jakieś epokowe dokonania. Najlepsze ogniwa jakimi dziś
    >> się chwalą różne firmy mają od 6000 do 10000 cykli ładowania, ale tylko
    >> w laboratoryjnych warunkach. Jak będą miały 60000-100000 to to będzie
    >> faktycznie postęp.
    >
    > Ja łąduję swojego PHEVa od 0 do 100% czasem 3-4x dziennie i tak od 6 lat,
    > baterie mają >90% pojemności. Policz sobie ile to cykli i ponownie,
    > przestań pierdoły wypisywać.

    Pogratulowac, na baterie w Priusach tez nie narzekaja, ale czy to ta
    sama technologia?
    U Ciebie chyba tez li-ion, i to raczej z gatunku wysilonych.

    Co nie znaczy, ze kazdy tak ma. Ale w przyszlosci raczej powinien tak
    miec.
    Ile masz gwarancji na baterie ?

    >>> Konkurencja była już dawno o krok do przodu, Korea i USA miały już
    >>> rozwinięte i przetestowane modele, podczas gdy Niemiaszki przespały
    >>> temat i zlekceważyły rynek.
    >>
    >> Może na papierze, 3-4 lata temu szukałem samochodu dla siebie
    >> przechodziłem praktycznie wszystkie popularne marki, nie upierałem się
    >> ani na spalinówki, ani na elektryki. Nie było praktycznie czego wybierać
    >> z elektryków, bo albo przesadnie drogie, albo w ogóle ich nie było.
    >
    > Tak, tak, ty pewnie z tych co T, K i JF co porównują jabłka do gruszek przy
    > zakupie samochodów.

    3-4 lata temu.
    Moze mu nikt nie polecil PHEV, moze ominął mitsu.

    Ile kosztowało twoje 6 lat temu, ile wtedy kosztowala wersja
    spalinowa?
    A ile jakies porownywalne tanszej marki ?

    >>> No na razie przeszli z 400V na 800V, skok powyżej 1000V pewnie będzie
    >>> oporny bo inne przepisy ale i to w końcu nastąpi.
    >>
    >> Powyżej pewnych napięć, to nie przepisy a izolacja i eksploatacja
    >> stanowią problem. Już dziś z elektrykami warsztaty obchodzą się jak z
    >> jajkiem. Przy napięciach wyższych niż 1000V i prądzie stałym, to już w
    >> ogóle inna liga.
    >
    > Wiesz to skąd? Pracujesz w warsztacie? Rzecz w tym że EV nie wymagają
    > praktycznie obsługi. Ja mam PHEVa i przez 6 lat system EV nie wymagał
    > obsługi WCALE. ICE potrzebował w tym czasie od groma czasu i energii.

    A tymczasem Hyundai wymaga regularnej wymiany plynu chlodzącego
    baterie. co kosztuje majatek w ASO, choc Cavalino pisal, ze plyn mozna
    w miare tanio kupic samemu.

    Oprocz tego masz normalne zuzycie zawieszenia, wypadki itp.

    A z ciekawostek - podobno w Chinach codziennie jakis pozar
    e-roweru/skutera/hulajnogi.

    >> No tak ale do tych megawatów to trzeba mieć jeszcze infrastrukturę, a z
    >> tym jeszcze długo będzie problem.
    > Podziękuj kolegom z konfedery, że przeżarli kasę z emisji.

    hm ... wyplacili spoleczenstwu?
    Tzn wielodzietnym, księżom, no i "swoim" :-)

    >>> Wojo jest chyba zbyt zachowawcze żeby ot tak porzucić ropę, ale może się
    >>> mylę :>
    >> Ale to oni zawsze stanowili awangardę technologii.
    > No właśnie, US się już przestawia na HEV w pojazdach bojowych, w innych już
    > na BEV.

    Jeden eksperymentalny Abrams to troche malo.

    Ale ale - pisalo sie np tak
    https://www.zmescience.com/research/us-navy-syntheti
    c-jet-fuel-seawater-0423432/

    $3 za galon ... to jakby taniej niz dzis mamy na stacjach.

    I bez sladu weglowego :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: