-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!new
s.mixmin.net!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.h82-143-187-50-static.e-wro.net.
pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Date: Wed, 2 Nov 2022 07:33:09 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <12uy91gbipbl5$.7lktlyf9nbca$.dlg@40tude.net>
References: <635cc8b4$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
<635e30fa$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
<635e482b$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
<635e7e53$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
<635eb53f$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
<635eb7e7$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<635ec1e2$0$548$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl:82.143.187.50";
logging-data="29523";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2708251
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 1 Nov 2022 14:22:15 +0100, Myjk wrote:
> Sun, 30 Oct 2022 19:26:42 +0100, nadir
>>> No faktycznie, zasięg ze 150-200km wzrósł do 400-450,
>>
>> Głównie kosztem masy, no i zawsze to są idealne warunki pomiarowe, w
>> realu wychodzi na to że zimą i latem duża część zasięgu idzie na
>> ogrzewanie lub chłodzenie, a na autostradach trzeba się snuć prawym
>> pasem żeby doczłapać do ładowarki.
>
> Nie no, piszesz takie brednie że w zębach trzeszczy. Tak się składa że
> niedawno musiałem jechać do UK, i wynająć tam samochód. Wziąłem sobie EV --
> niby miał być Mini, dostałem MG EV5 -- a więc duże 5-osobowe kombi.
> Musiałem przelecieć z Liverpool do Blackpool, i na miejscu jeszcze
> pojeździć. Wszystko ogarnąłem na jednym ładowaniu (i nei musiałem nawet
> ładować przy zdawaniu, jak to ma miejsce przy spaliniaku), a ponieważ
> śpieszyłem się na samolot w drodze powrotnej, to jechałem na autostradzie,
> zamiast jak większość 60-65mi/h, to 75-85mi/h. Tym, rzekomo wg ciebie
> snującym się elektrykiem, jechałem najszybciej na AUTOSTRADZIE.
mandaty z FR juz przyszly?
W UK moze najszybciej, w Polsce ... troche jednak "snującym sie".
> Weź sobie kartkę i policz jakie wartości idą na ogrzewanie/chłodzenie i
> przestań pierdoły wypisywać.
No wlasnie podobno duze .. sprawdzic trudno.
Szczegolnie w duzym kombi duze ..
>> W między czasie samochody spalinowe zaczęły faktycznie spalać mniejsze
>> ilości paliwa. Mam diesla sprzed 20 lat i w miarę współczesną benzynę
>> turbo. Benzyna ma dużo lepsze osiągi i przy ostrym pałowaniu na
>> autostradzie mieści się w 9l/100km. Krajówki i drogi lokalne obskakuje w
>> 5,5l/100km.
>
> Fajnie, a w tym czasie elektryk zużywa 15-20kWh/100km. Przelicz to, jeśli
> potrafisz, na paliwo i przestań się tak podniecać tymi super "osiagami"
> spalinowych trupów.
Ale na slonce przeliczyc, czy na wegiel w elektrowniach?
A moze na gaz?
> Żeby było rzetelnie, to mój PHEV pali 20kWh/100, w tych
> samych warunkach wersja czysto ICE (czyli lżejsza o baterie, bo reszta to
> samo) pali 12L/100.
A coz to za warunki? po miescie, 80mph po autostradzie?
Benzyna?
Bo mnie czasem wychodzi np. 6.8l diesla/100km autostrady.
Przy sredniej np 120 - szybciej sie nie da, za duzo snujących sie
spalinowych i ciezarowych. Maksymalnej lepiej nie podawac :-)
No ale po miescie spalanie rosnie - nie mam start-stop, nie mam
odzysku energii przy hamowaniu ..
>>> degradacja baterii
>>> przestała sprawiać problem bo praktycznie nie występuje, zamiast
>>> konwersji ze spaliniaków elektryki są budowane na dedykowanych
>>> platformach. Takie tam pierdoły bez znaczenia :>
>>
>> To nadal nie są jakieś epokowe dokonania. Najlepsze ogniwa jakimi dziś
>> się chwalą różne firmy mają od 6000 do 10000 cykli ładowania, ale tylko
>> w laboratoryjnych warunkach. Jak będą miały 60000-100000 to to będzie
>> faktycznie postęp.
>
> Ja łąduję swojego PHEVa od 0 do 100% czasem 3-4x dziennie i tak od 6 lat,
> baterie mają >90% pojemności. Policz sobie ile to cykli i ponownie,
> przestań pierdoły wypisywać.
Pogratulowac, na baterie w Priusach tez nie narzekaja, ale czy to ta
sama technologia?
U Ciebie chyba tez li-ion, i to raczej z gatunku wysilonych.
Co nie znaczy, ze kazdy tak ma. Ale w przyszlosci raczej powinien tak
miec.
Ile masz gwarancji na baterie ?
>>> Konkurencja była już dawno o krok do przodu, Korea i USA miały już
>>> rozwinięte i przetestowane modele, podczas gdy Niemiaszki przespały
>>> temat i zlekceważyły rynek.
>>
>> Może na papierze, 3-4 lata temu szukałem samochodu dla siebie
>> przechodziłem praktycznie wszystkie popularne marki, nie upierałem się
>> ani na spalinówki, ani na elektryki. Nie było praktycznie czego wybierać
>> z elektryków, bo albo przesadnie drogie, albo w ogóle ich nie było.
>
> Tak, tak, ty pewnie z tych co T, K i JF co porównują jabłka do gruszek przy
> zakupie samochodów.
3-4 lata temu.
Moze mu nikt nie polecil PHEV, moze ominął mitsu.
Ile kosztowało twoje 6 lat temu, ile wtedy kosztowala wersja
spalinowa?
A ile jakies porownywalne tanszej marki ?
>>> No na razie przeszli z 400V na 800V, skok powyżej 1000V pewnie będzie
>>> oporny bo inne przepisy ale i to w końcu nastąpi.
>>
>> Powyżej pewnych napięć, to nie przepisy a izolacja i eksploatacja
>> stanowią problem. Już dziś z elektrykami warsztaty obchodzą się jak z
>> jajkiem. Przy napięciach wyższych niż 1000V i prądzie stałym, to już w
>> ogóle inna liga.
>
> Wiesz to skąd? Pracujesz w warsztacie? Rzecz w tym że EV nie wymagają
> praktycznie obsługi. Ja mam PHEVa i przez 6 lat system EV nie wymagał
> obsługi WCALE. ICE potrzebował w tym czasie od groma czasu i energii.
A tymczasem Hyundai wymaga regularnej wymiany plynu chlodzącego
baterie. co kosztuje majatek w ASO, choc Cavalino pisal, ze plyn mozna
w miare tanio kupic samemu.
Oprocz tego masz normalne zuzycie zawieszenia, wypadki itp.
A z ciekawostek - podobno w Chinach codziennie jakis pozar
e-roweru/skutera/hulajnogi.
>> No tak ale do tych megawatów to trzeba mieć jeszcze infrastrukturę, a z
>> tym jeszcze długo będzie problem.
> Podziękuj kolegom z konfedery, że przeżarli kasę z emisji.
hm ... wyplacili spoleczenstwu?
Tzn wielodzietnym, księżom, no i "swoim" :-)
>>> Wojo jest chyba zbyt zachowawcze żeby ot tak porzucić ropę, ale może się
>>> mylę :>
>> Ale to oni zawsze stanowili awangardę technologii.
> No właśnie, US się już przestawia na HEV w pojazdach bojowych, w innych już
> na BEV.
Jeden eksperymentalny Abrams to troche malo.
Ale ale - pisalo sie np tak
https://www.zmescience.com/research/us-navy-syntheti
c-jet-fuel-seawater-0423432/
$3 za galon ... to jakby taniej niz dzis mamy na stacjach.
I bez sladu weglowego :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.11.22 07:38 J.F
- 02.11.22 08:07 Lisciasty
- 02.11.22 09:11 Cavallino
- 02.11.22 09:20 J.F
- 02.11.22 09:22 J.F
- 02.11.22 09:26 RoMan Mandziejewicz
- 02.11.22 09:31 Cavallino
- 02.11.22 09:31 RoMan Mandziejewicz
- 02.11.22 09:39 J.F
- 02.11.22 09:44 J.F
- 02.11.22 09:56 Cavallino
- 02.11.22 10:10 ąćęłńóśźż
- 02.11.22 10:44 robot
- 02.11.22 10:50 Cavallino
- 02.11.22 10:56 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-30 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-30 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-30 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-30 DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- 2025-01-30 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-30 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-30 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-30 Faktura z czech.
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=