    Subject: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Tue, 21 Jan 2020 20:53:08 +0100

    W dniu 21.01.2020 o 11:07, Myjk pisze:

    > Nie jest, bo EV nie wyklucza wcale jazdy za miasto. Pomijając nasz
    > ciemnogród. Tu masz test autostradowy zasięgów popularnych EV:
    > https://youtu.be/ZH7V2tU3iFc?t=1534

    Nie mam czasu oglądać całego filmu, ale ja tam widzę, że jadą głównie
    1-2 osoby i z prędkościami 40-60 m/h, to nie się testy autostradowe.
    Ja autostradą pomykam w 4 osoby, załadowany na full, z prędkościami
    140-160 km/h, czasem mniej, czasem więcej. Spalanie mam 6-7 litrów ON na
    100km i zasięg ponad 800 kilometrów. Na pierwszej lepszej stacji
    "ładowanie" do pełna trwa jakieś 5 minut, wraz z opłatą. Powtarzam takie
    testy kilka razy w roku, na krótszych odcinkach kilkadziesiąt razy.
    Popularnych samochodów, które spełniają powyższe warunki jest kupa, a
    ich ceny zaczynają się w okolicach 50.000 zł.

    Kilka miesięcy temu znajomy sprowadził sobie z Holandii Renault ZOE, dał
    za niego też coś koło 50.000 zł. Facet zadowolony, bo jeździ głownie sam
    do roboty, jakieś 20 kilometrów dziennie w obie strony, do tego zakupy
    na mieście i jakieś krótkie wypady do znajomych. Do zeszłego miesiąca
    zachwalał to ZOE, jak Arab falafele, ale w połowie grudnia musiał
    odwiedzić serwis/przegląd, bo samochód jeszcze miał jakąś tam gwarancję.
    No ale się okazało, że najbliższy serwis, który zrobi mu ten przegląd ma
    250 kilometrów od domu. Koniec końców wyszła mu podróż na dwa dni, bo
    inaczej nie udało się tego ogarnąć i już skorygował swoje zachwyty na
    samochodem elektrycznym.

    Jak ktoś mieszka w Warszawie czy Łodzi, ma serwisy na miejscu i kupę
    wolnego czasu oraz szybkich ładowarek na tasach przejazdu, to nie
    wątpię, że może być zadowolony z elektryka. Dla mnie na razie, to średni
    interes.