  • 91. Data: 2011-09-29 10:54:51
    Temat: Re: Zajechal motocykliscie droge
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:j6188n$if9$...@m...internetia.pl...

    > Pewnie żaden, ale fajnie czasem podyskutować.
    > Załozyłem sobie, że skoro na skuterku można śmigać 50 bez pancernej zbroi
    > to i na motocyklu się da :)

    ale zrozum to, da się, dopóki nic się nie stanie to się da, ale nawet na
    skuterku widziałem kolesia w długich nakolannikach, takich do połowy goleni,
    problem w tym, że jak się wygruzi taki koleś nawet na skuterku, to i tak
    może się nieźle połamać czy poobcierać, a jakby jechał w kombinezonie,
    wyszedłby bez szwanku

    to że ktoś nie zakłada zbroi, to jego wybór, świadomość ryzyka, czy
    wspomniana moda :)

    w nadmorskich miejscowościach w lecie nawet na dużych szlifierkach widuje
    się gości w klapkach i krótkich spodenkach, co nie znaczy, że to bezpieczny
    sposób poruszania się na moto

  • 92. Data: 2011-09-29 11:07:10
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "szerszen"

> [...]
    > widuje się gości w klapkach i krótkich spodenkach, co nie znaczy, że
    > to bezpieczny sposób poruszania się na moto

    Zasadniczo zgadzam się ze wszystkimi Twoimi argumentami, tylko czy nie
    jest czasem tak, że zbroja podobnie jak ABS,ESP w samochodach
    podświadomie prowokuje do szybszej jazdy? Już dawno nie jeżdzę na
    motorku, dlatego ciekawy jestem Twojej opinii.

  • 93. Data: 2011-09-29 11:18:41
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

> [...]
    > podświadomie prowokuje do szybszej jazdy? Już dawno nie jeżdzę na
    > motorku, dlatego ciekawy jestem Twojej opinii.

    Każdy motocyklista wie, że żadne ciuchy nie chronią przed skutkami
    zderzenia z innym pojazdem.

    Ciuchy to "karoseria". Czy jadąc samochodem z karoserią jedziesz
    agresywniej? Nie. Jedziesz "jak zwykle". Natomiast gdyby ci rozebrali
    pół samochodu - jechałbyś niezwykle ostrożnie. Podobnie z motocyklem -
    bez ciuchów jeździłbym jeszcze ostrożniej.

    Ci "agresywni motocykliści" - to naprawdę nieliczna grupa. Większość z
    nich uczestniczy w wypadkach "nie ze swojej winy" i kończy karierę.

  • 94. Data: 2011-09-29 11:23:37
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Dodam jeszcze, że staram się analizować wszystkie wypadki, jakie "wpadną
    mi w ręce". Miażdżąca większość nie miałaby w ogóle miejsca, gdybym to
    ja był jedną ze stron.

    Sobiesław Zasada pisał: 90% wypadków "nie z twojej winy" - da się uniknąć.

    Co roku kilka razy ktoś mi zajeżdża drogę, wymusza pierwszeństwo a nawet
    2 razy otwarto przede mną drzwi w korku. Jestem cały i zdrowy. Taki jest
    ten "motoryzacyjny świat" - każdemu z nas przez lata MUSZĄ przytrafiać
    się takie sytuacje i trzeba umieć ja przewidywać i unikać skutków.

  • 95. Data: 2011-09-29 12:38:26
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-09-28 23:43, PMG pisze:

    > Ja też nie popieram choć bardzo niemiło było popatrzeć. Ostatecznie
    > motocyklista czy inny jednoślad to słabszy uczestnik ruchu i właśnie
    > dlatego, powinniśmy im pomagać. Bo po prostu są słabsi.

    A wiec dlaczego, wiedząc o tym, dorobili się opinii "dawców narządów" ?.
    Pracowały na to setki motocyklistów przez wiele lat, aby motocyklista
    stał się synonimem szaleńczej jazdy, nieposzanowania przepisów i
    arogancji na drodze.
    Nigdy nie twierdziłem, że tacy są wszyscy, ale większość na to
    zapracowała, a ci nieliczni, jadący przepisowo, po prostu cierpią.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 96. Data: 2011-09-29 12:39:49
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/09/2011 11:38, WW wrote:

> [...]
    > Nigdy nie twierdziłem, że tacy są wszyscy, ale większość na to
    > zapracowała, a ci nieliczni, jadący przepisowo, po prostu cierpią.

    Z motocyklami jest trochę jak z kibicami. Wszyscy twierdzą, że to mała
    grupka, wszyscy o tym wiedza, ale pociągi jednak same się nie
    rozpierdalają i ktoś za to musi płacić.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 97. Data: 2011-09-29 13:38:01
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 29.09.2011 Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał/a:
> [...]
    > podświadomie prowokuje do szybszej jazdy? Już dawno nie jeżdzę na
    > motorku, dlatego ciekawy jestem Twojej opinii.

    Do szybszej jazdy prowokuje szybki pojazd, nie nie tak, do szybkiej jazdy
    prowokuje możliwość łatwego i szybkiego ;) osiągnięcia dużej prędkości.
    Na niektórych to działa bardziej, na innych mniej. Łatwość pokazania
    sobie jaki się jest naj. prowokuje ryzykowne zachowania. Problem jest
    kiedy kierujący nie potrafi ocenić ryzyka. Wiara w różne gusła, czy
    niezwykłe możliwości pojazdu i własne, nie poprawia możliwości oceny
    sytuacji na drodze. Ale porównanie ABS,ESP do kombinezonu motocyklisty
    jest błędne. To działa dopiero gdy dupa jest na asfalcie, tak jak
    poduszka w aucie gdy zderzak spotyka drzewo. Podobnie też może pomóc,
    albo i nie dać rady. Nie sądzę żeby ktoś zapierdalając zakładał że się
    rozbije i wtedy ochraniacze i kask czy pasy i poduszki go uratują.
    Jazda po drodze w dodatku niewiele uczy, ot jeździ się i w sumie nic się
    nie dzieje. O ten zapierdala i mu się udaje, to pewnie mnie też się uda.
    Zwłaszcza że mam przecież lepszą furę, czy motocykl i ogólnie jestem
    lepszy. Zwykle się udaje, gdyby się nie udawało, niewielu by dziś
    dojechało do roboty. Nawet dzwon często nie uczy, zawsze można sobie
    wytłumaczyć że to nie ja, to coś tam, czy lepiej ktoś tam był przyczyną.
    Dopiero duży placyk, płyta poślizgowa, najlepiej tor (tyle że z tym
    jest spory problem) czegoś uczy. Tam dopiero wielu sobie uświadamia
    że skoro innym wychodzi a mi nie, to może nie umiem jeździć. To może
    albo się nauczę, co boli i kosztuje, albo nie będę zapierdalał tylko
    jeździł ostrożnie. Bo jak się bardzo nie uważa to cuda się dzieją.
    Może sobie znajdę inną ekscytującą rozrywkę.
    Tylko że b.niewielu próbuje się szkolić na tyle by zobaczyć gdzie są
    granice własnych możliwości. Większości wystarczy że na drodze się
    zwykle udaje.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 98. Data: 2011-09-29 13:54:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości grup

    > Zasadniczo zgadzam się ze wszystkimi Twoimi argumentami, tylko czy nie
    > jest czasem tak, że zbroja podobnie jak ABS,ESP w samochodach podświadomie
    > prowokuje do szybszej jazdy?

    nie, do szybkiej jazdy prowokujesz się sam, czasem jest to fun, czasem
    nerwy, czasem chwila zapomnienia, w życiu nigdy nie słyszałem od nikogo, że
    lubi jeździć szybko dlatego że ma fefnascie poduszek powietrznych i pincet
    systemów bezpieczeństwa, ja osobiście najbardziej szalałem "kredensem", a
    potem mi przeszło z wiekiem

  • 99. Data: 2011-09-29 14:22:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-29 13:54, szerszen pisze:

> [...]
    > nerwy, czasem chwila zapomnienia, w życiu nigdy nie słyszałem od nikogo,
    > że lubi jeździć szybko dlatego że ma fefnascie poduszek powietrznych i

    Zgodzę się że, takiej argumentacji mogłeś nie słyszeć (ponieważ to
    zasadniczo bzdura), jednak faktem jest, że coraz lepsze samochody
    i coraz lepsze drogi umożliwiają ludziom szybszą jazdę z tej prostej
    przyczyny, że jest zwyczajnie łatwiej to osiągnąć. Nieistotne jest to,
    czy są poduszki, ABS itd. - zwyczajnie łatwiej się jeździ. Szwedzi
    takie badania prowadzili na przestrzeni dziesiątek lat i pewnie nadal
    prowadzą, ponieważ jest to podstawa do poprawiania bezpieczeństwa.

    > ja osobiście najbardziej szalałem
    > "kredensem", a potem mi przeszło z wiekiem

    No tak - ja najbardziej to chyba komarkiem szalałem ;)
    Niestety, niektórym to z wiekiem nie przechodzi.

  • 100. Data: 2011-09-29 16:59:04
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 20:48:03 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Jak to! To nie wiesz? W motocyklach jest specjalna funkcja chłodzenia
    > działająca tylko z lewym kierunkowskazem!

    Ustalcie może z Marcinem wspólną wersję :)

    AK