  • 81. Data: 2011-03-16 15:56:15
    Temat: Re: Zaczelo sie
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Dysiek wrote:

    > Zyjesz w idealnym swiecie?

    Nie, tylko sugerowałbym ostrożne podejście do policyjnego "winny
    wypadku".

    Policji wystarczy że "zajechał drogę" i winny. Udowodnienie po fakcie
    że poszkodowany (czy to samochodem, czy motocyklem) jechał z prędkością
    grubo powyżej dozwolonej jest czasochłonne, nie chce im się. Określanie
    też w jaki sposób ta nadmierna prędkość przyczyniła się do wypadku -
    nie na głowę zwykłego policjanta z drogówki.

    Znam sprawę gdzie dopiero sąd uznał winę rajdowca.

    A sprawca wypadku ma prawo zakładać że jeśli ma widoczność do tyłu np.
    200 metrów, to zmienia pas i nie musi uważać czy zza zakrętu wyskoczy
    mu Kubica czy inny Valentino Rossi, który uznał za stosowne popylać
    150-200 km/h przy ograniczeniu do 50.

    Większość samochodów da się rozpędzić do prędkości takiej ze trudno ci
    będzie znaleźć w mieście jakiekolwiek miejsce do zmiany pasa czy do
    włączenia się do ruchu, tak żeby takiemu potencjalnemu rajdowcowi nie
    zjechać drogi.

    Z motocyklami jeszcze gorzej. Jak się jeździ takim ścigaczem w mieście,
    jeśli motocyklista miałby się trzymać ograniczenia do 50 km/h? Cały
    czas na jedynce?

    Czasem mnie wzywali do stwierdzenia zgonu motocyklisty, i pytany
    policjant, nawet jeśli przyczyną bezpośrednią było "kobita mu wyjechała
    z bocznej uliczki", to potem leciało "a że zapierdalał jak dziki, to
    nie miał szans wyhamować".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 82. Data: 2011-03-16 20:37:01
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]

    > policjant, nawet jeśli przyczyną bezpośrednią było "kobita mu wyjechała
    > z bocznej uliczki", to potem leciało "a że zapierdalał jak dziki, to

    Jezdze motocyklem od ponad 10 lat, scigacze nigdy mnie nie interesowaly -
    bujam sie raczej spokojnie (tzn ograniczenie +20 km/h) na czopku.
    Kilkukrotnie w tym czasie o malo bym nie zginal bo wymuszano na mnie
    pierszenstwo, zajezdzano droge, etc. Uwazam, podobnie zreszta jak policyjna
    statystyka, ze ponad 70 % winy w wypadkach z motocyklami ponosza kierowcy
    aut.

    Dysiek

  • 83. Data: 2011-03-16 22:27:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.03.2011 17:17, MarcinJM pisze:

    > Nic nie odczytalem. Potrafie ocenic MNIEJ WIECEJ predkosc. Tak samo jak
    > mniej wiecej potrafie ocenic odleglosc, temperature i godzine.

    "Na oko" to chłop w szpitali umarł.

    Ocena prędkości "na oko" mocno podlega psychologii i każdy obiekt
    wydający wyższy dźwięk i mijający obserwatora w mniejszej odległości
    będzie "dużo szybszy" od obiektu mijającego w większej odległości i
    wydającego niższy dźwięk.

    Reasumując: twój "pomiar" jest z sufitu wzięty i tym samym kompletnie
    niewiarygodny.

    > Jakbym mial obstawiac, to bym ok 150 napisal. Ale bezpiecznie napisalem
    > "grubo powyzej 100"

    Zdefiniuj "grubo" i skąd wiesz, że na pewno ponad 100? Sam właśnie tyle
    jechałeś? W obszarze zabudowanym? Ty bandyto!

  • 84. Data: 2011-03-16 22:29:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.03.2011 18:09, MarcinJM pisze:

    > Alez oni mi nie przeszkadzaja. Kompletnie. Natomiast motocyklista
    > powienien byc na tyle rozsadny, zeby zdawac sobie sprawe, ze po zimie
    > czujnosc kierowcow zostala zamrozona i trzeba dac im szanse na
    > "rozmrozenie" i zachowywac sie na drodze PRZEWIDYWALNIE i w miare
    > rozsadnie.

    Co nie zmienia faktu, że kierowca samochodu ma prawny obowiązek
    zachowania czujności i przez okres zimowy i w razie zdarzenia nie będzie
    mógł się skutecznie tłumaczyć prokuratorowi "dopiero co zima minęła i
    zapomniałem, że na drogach poruszają się także inne pojazdy, niż
    wielośladowe".

  • 85. Data: 2011-03-16 22:39:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.03.2011 15:56, Massai pisze:

    > Nie, tylko sugerowałbym ostrożne podejście do policyjnego "winny
    > wypadku".
    >
    > Policji wystarczy że "zajechał drogę" i winny. Udowodnienie po fakcie

    I słusznie. Wymuszenie jest sprawą formalnie oczywistą.

    Ja np. wczoraj formalnie wymusiłem pierwszeństwo na pewnym pojebanym
    warszawskim rondzie (teraz już tylko z nazwy, bo pasy już nie idą ani na
    # ani w kółeczko, jest tylko jakaś dziwna twórczość artystyczna) - razem
    z formalnie poszkodowanym zgodziliśmy się nieformalnie, że winny był ten
    idiota teoretyk pseudo-racjonalizator, co zainstalował wzajemnie
    sprzeczne oznakowanie, w dodatku poziome na tyle nietrwałe, że miejscami
    już zanikające.

    Notabene ludność lokalna wspominała, że problem "jest znany" i
    oznakowanie jest planowane do zmiany.

    Ale formalnie wymusiłem i cześć pieśni- jak obejrzałem sobie dokładniej
    to oznakowanie, to nie dało się tego inaczej formalnie ująć. Dobrze, że
    pojazd mam mocno budżetowy i - ponieważ w nosie mam "glans" pojazdu -
    cała moja szkoda skończyła się na konieczności naprostowania jednego
    mocowania, przymocowania na nowo zderzaka (pianka rządzi ;) ) i wymiany
    reflektora za 54zł (wow! ale pięknie mi teraz świeci! drugi chyba sobie
    też zmienię ;) )

  • 86. Data: 2011-03-16 22:47:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.03.2011 05:59, megrims pisze:

    > Życia dziecku to nie przywróci.
    > Jak byś miał swoje, to byś tak nie pisał.

    Tfu, tfu, tfu! Na psa urok! Przecież to by było straszne, jakby
    płaszczydło się rozmnożyło...

    Idiocie nie przyjdzie do głowy, że rozwieszona przez tego tępego chuja
    (wybaczcie mocne słowa, ale delikatniej nie da się takiego delikwenta
    określić) linka może zaszkodzić także komuś, kto nie zasuwa jak głupi na
    quadzie (już pomijam taki detal, że sama metoda jest adekwatna jak
    poderżnięcie gardła za np. krzywe zaparkowanie).

  • 87. Data: 2011-03-16 23:13:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 05:59:38 +0100, megrims napisał(a):

    > Życia dziecku to nie przywróci.
    > Jak byś miał swoje, to byś tak nie pisał.

    Jakbym miał swoje, to by nie jeździło quadem po lesie, tylko zakładało
    linki.

    --
    ___________ (R)

  • 88. Data: 2011-03-16 23:14:25
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-16, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > "Na oko" to chłop w szpitali umarł.

    Bo pewnie bez dokładnego termometru nie wiedział, czy wyjść w
    podkoszulku i krótkich spodenkach czy trzeba kożuch założyć.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 89. Data: 2011-03-16 23:14:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 20:11:33 +0100, Dysiek napisał(a):

    > Smiecenie jest buractwem, jazda crossem niekoniecznie.

    Jazda crossem po nieswoim, gdzie właściciel zabrania także.

    --

  • 90. Data: 2011-03-16 23:29:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Mar 2011 20:37:01 +0100, Dysiek wrote:
> [...]
    >statystyka, ze ponad 70 % winy w wypadkach z motocyklami ponosza kierowcy

    hm, motocyklistow spotykam dosc rzadko, ale tak prawde mowiac - jak
    wyskakuja gdzies po przecisnieciu sie "srodkowym pasem" .. to to jest
    niebezpieczne. A potem sie nazywa ze to samochod wymusil pierwszenstwo
    :-)

    J.