  • 31. Data: 2015-06-11 19:43:18
    Temat: Re: Zabezpieczenie przeciwnasyceniowe transformatora
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    > W ogóle nie ma się czym przejmować. Tym się już przejmują energetycy.

    W eksploatacji transformatorów o mocach rzędu MVA, do tego pracujących z
    bardzo problematycznymi obciążeniami, nigdy się z tym w praktyce nie
    spotkałem, temat jest raczej teoretyczny. Jak byście się przyjrzeli to
    schemat jest na stronie o konstrukcjach audio, a audiofile jednak mają
    coś wspólnego z komunistami - też bohatersko zwalczają problemy których
    inni nie znają ;)

    pozdrawiam

  • 32. Data: 2015-06-12 00:06:00
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-06-10 o 10:07, J.F. pisze:

    > Mowi sie, ze sa strasznie niebezpieczne z uwagi na napiecia indukowane w
    > sieciach, podejrzewa jeden z zanikow w Kanadzie o wywolany takim
    > rozblyskiem, a ja licze, licze, i mi wychodza pojedyncze V ... czy to
    > moze zaszkodzic sieci na 100kV ?

    A jaka wydajność prądowa tych rozbłysków? Bo parę [V] to mało, ale jeśli
    [A] było dużo, to mogły uruchomić jakieś zabezpieczenia różnicowe (np.
    wykrywanie doziemienia kabla linii WN).

  • 33. Data: 2015-06-12 17:51:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    >A jaka wydajność prądowa tych rozbłysków?

    No wiesz - na Sloncu to olbrzymia, a tu na Ziemii ... brak danych

    >Bo parę [V] to mało, ale jeśli [A] było dużo, to mogły uruchomić
    >jakieś zabezpieczenia różnicowe (np. wykrywanie doziemienia kabla
    >linii WN).

    Jesli one zmieniaja ziemskie pole magnetyczne, i indukuja napiecia w
    liniach przesylowych, to wydajnosc moze byc spora.
    Tylko to napiecie - jesli wygeneruja miedzy drutami linii a ziemia -
    linia jest izolowana, transformatorowi powinnu byc wszytko jedno, czy
    izolacja ma wytrzymac 100kV czy 100005 V.

    Miedzy drutami linii zas ... przy dluzszym okresie to jest wlasnie DC
    offset, i moze poplynac prad spory, powodujac nasycenie.

    Tyle, ze druty blizej siebie, rezystancje tez maja ... jakos nie chce
    mi sie wierzyc w to zagrozenie.

    J.

  • 34. Data: 2015-06-15 21:15:10
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:55785fb0$0$27529$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tu masz obrazek:
    >
    > https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/186733976
    32/in/dateposted-public/

    > Opornik 33 omy, biały słupek nawijany krzyżowo (te oporniki mają małą
    > indukcyjność), transformator TS25/1, daje 18V bez obciążenia, żarówka od
    > migacza, dioda R3002.
    > Oscyloskop Voltcraft DSO2020, nie warto kupować, niska cena to jego jedyna
    > zaleta :-(
    > Przebieg żółty to napięcie na żarówce, przebieg zielony to napięcie na
    > oporniku wpiętym w uzwojenie pierwotne. Jak wytłumaczysz skok prądu na
    > pierwotnym w półokresie w którym na wtórnym nie płynie prąd?
    > Indukcyjnością opornika? Przy 50Hz?

    A jakim przyrzadem robiles te pomiary promieniowania...?
    https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/687427666
    8/in/dateposted-public/
    https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/339104438
    0/in/dateposted-public/

  • 35. Data: 2015-06-15 21:37:23
    Temat: Re: Zabezpieczenie przeciwnasyceniowe transformatora Off Topic
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-06-15 o 21:15, Magnus Elephantus pisze:
    [...]
    > A jakim przyrzadem robiles te pomiary promieniowania...?
> [...]

    GBC Cintra 303

    P.P.

  • 36. Data: 2015-06-15 22:16:02
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:557f2972$0$2208$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2015-06-15 o 21:15, Magnus Elephantus pisze:
    > [...]
    8/in/dateposted-public/
    0/in/dateposted-public/

    > GBC Cintra 303

    Ladna urzadzenie... Myslalem, ze to umozliwia pomiar widma prosto z..
    nieba.

  • 37. Data: 2015-06-16 10:32:59
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-06-15 o 22:16, Magnus Elephantus pisze:
> [...]
    0/in/dateposted-public/

    > Ladna urzadzenie... Myslalem, ze to umozliwia pomiar widma prosto z..

    Też nad tym myślałem :-)
    Albo zmierzyć emisję LEDa czy innej świetlówki.
    Ale się boję, tam jest fotopowielacz. Jak dostanie za dużo światła, to
    będzie BUM!

    P.P.

  • 38. Data: 2015-06-16 22:45:07
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:557fdf3c$0$8389$65785112@news.neostrada.pl...

    > Też nad tym myślałem :-)
    > Albo zmierzyć emisję LEDa czy innej świetlówki.
    > Ale się boję, tam jest fotopowielacz. Jak dostanie za dużo światła, to
    > będzie BUM!

    Eee... bum chyba nie bedzie, raczej wejdzie w jakis stan nasycenia,
    nirliniowej charakterystyki, chociaz, kto wie byc moze na dluzej.

  • 39. Data: 2015-06-17 08:03:56
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-06-16 o 22:45, Magnus Elephantus pisze:
> [...]
    >>

    > Eee... bum chyba nie bedzie, raczej wejdzie w jakis stan nasycenia,
    > nirliniowej charakterystyki, chociaz, kto wie byc moze na dluzej.

    Znam gościa, który w takim samym aparacie otworzył obudowę przy
    włączonym fotopowielaczu. Hamamatsu robi świetne fotoczujniki, liczy
    sobie adekwatnie do jakości...

    P.P.