-
1. Data: 2010-09-11 19:58:07
Temat: Zabezpieczenie przeciążeniowe.
Od: "Stolat" <c...@g...pl>
Witam, przypadkiem natrafiłem na pewien problem i nie wiem jak sobie z tym
poradzić.
Mam zabezpieczyć silnik 230/400V (3 fazowy), zabezpieczaniem przeciążeniowym
w zakresie 8-12A.
Czy jest jakaś różnica między zabezpieczeniem zwarciowym np taki popularny
S303 o charakterystyce B, a zabezpieczeniem przeciążeniowym???
Czy może to jedno i to samo?
Gdzie takie cuś można dostać, bo google mi daje tylko wyniki z urządzeniami
w których jest zabezpieczenie przeciążeniowe.
Pozdrawiam
Michał
-
2. Data: 2010-09-11 20:20:32
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.
Od: Mario <m...@p...onet.pl>
W dniu 2010-09-11 21:58, Stolat pisze:
> Witam, przypadkiem natrafiłem na pewien problem i nie wiem jak sobie z tym
> poradzić.
> Mam zabezpieczyć silnik 230/400V (3 fazowy), zabezpieczaniem przeciążeniowym
> w zakresie 8-12A.
> Czy jest jakaś różnica między zabezpieczeniem zwarciowym np taki popularny
> S303 o charakterystyce B, a zabezpieczeniem przeciążeniowym???
> Czy może to jedno i to samo?
Obstawiałbym, ze chodzi raczej o tzw. termik czyli zabezpieczenie o dość
długiej stałej czasowej. S303 B ma dość szybką charakterystykę. Nawet
zabezpieczenia typu C czy D nie bardzo się nadają na przeciążeniowe. Są
to zabezpieczenia nadprądowe czyli raczej mają wywalić w przypadku
zwarcia np na obudowę. A ich dłuższa ch-ka ma jedynie uniknąć wywalenia
przy starcie silnika. Przeciwprzeciążeniowe mają wykryć przypadek
wzrostu prądu ponad nominalny (ale nie chwilowego - przy starcie) na
skutek nadmiernego hamowania silnika i spadku obrotów. Typowe termiki
mają możliwość ustawienia prądu w jakimś zakresie np 8-12A
> Gdzie takie cuś można dostać, bo google mi daje tylko wyniki z urządzeniami
> w których jest zabezpieczenie przeciążeniowe.
Poszukaj termików. Przykładowe:
http://www.plcs.net.pl/index.php/katalog-automatyki/
styczniki/termiki-zb-do-dilm/termiki-zb-65/view-all-
products.html
--
Pozdrawiam
MD
-
3. Data: 2010-09-11 20:32:40
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.
Od: "Desoft" <N...@i...pl>
> Witam, przypadkiem natrafiłem na pewien problem i nie wiem jak sobie z tym
> poradzić.
> Mam zabezpieczyć silnik 230/400V (3 fazowy), zabezpieczaniem
> przeciążeniowym
Zabezpieczeniem silnikowym
> w zakresie 8-12A.
> Czy jest jakaś różnica między zabezpieczeniem zwarciowym np taki popularny
> S303 o charakterystyce B, a zabezpieczeniem przeciążeniowym???
> Czy może to jedno i to samo?
Jest i to bardzo duża. A nawet zabezpieczenie silnikowe daje się w szereg z
bezpiecznikiem.
Zabezpieczenie silnikowe ustawiasz 1,1 x prąd nominalny silnika.
> Gdzie takie cuś można dostać
W każdym większym sklepie elektrycznym. W googlach szukaj pod tą nazwą co
podałem.
--
Desoft
-
4. Data: 2010-09-12 10:12:17
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.
Od: "Stolat" <c...@g...pl>
Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
news:i6gp18$j17$1@news.onet.pl...
> Zabezpieczeniem silnikowym
Super właśnie chyba o to mi chodziło, choć kolega Mario napisał o
zabezpieczeniach "termik" z linku jaki oglądałem, wygląda że prawie to jest
to samo. Masz jakieś zdanie na ten temat? Czy to tylko różnica w
nazewnictwie/
> Jest i to bardzo duża. A nawet zabezpieczenie silnikowe daje się w szereg
> z bezpiecznikiem.
> Zabezpieczenie silnikowe ustawiasz 1,1 x prąd nominalny silnika.
Ok rozumiem, a co będzie pierwsze od kabli zasilającyh w stronę silnika?
Bezpiecznik czy zabezpieczenie silnikowe?
Pozdrawiam
Michał
-
5. Data: 2010-09-12 10:53:04
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.
Od: Mario <m...@p...onet.pl>
W dniu 2010-09-12 12:12, Stolat pisze:
> Użytkownik "Desoft"<N...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:i6gp18$j17$1@news.onet.pl...
>
>> Zabezpieczeniem silnikowym
>
> Super właśnie chyba o to mi chodziło, choć kolega Mario napisał o
> zabezpieczeniach "termik" z linku jaki oglądałem, wygląda że prawie to jest
> to samo. Masz jakieś zdanie na ten temat? Czy to tylko różnica w
> nazewnictwie/
>
>> Jest i to bardzo duża. A nawet zabezpieczenie silnikowe daje się w szereg
>> z bezpiecznikiem.
>> Zabezpieczenie silnikowe ustawiasz 1,1 x prąd nominalny silnika.
>
> Ok rozumiem, a co będzie pierwsze od kabli zasilającyh w stronę silnika?
> Bezpiecznik czy zabezpieczenie silnikowe?
>
Patrząc od zewnątrz to bezpiecznik, później stycznik (jeśli jest) a
najbliżej silnika zabezpieczenie silnikowe.
--
Pozdrawiam
MD
-
6. Data: 2010-09-12 18:31:18
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.
Od: "Stolat" <c...@g...pl>
Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:i6ibep$ng8$1@news.onet.pl...
>Patrząc od zewnątrz to bezpiecznik, później stycznik (jeśli jest) a
>najbliżej silnika zabezpieczenie silnikowe.
Dzięki, a czy dodatkowo należy sprawdzać obecności 3 faz, czy zabezpieczenie
przelicznikowe samo to zrobi?
Pozdrawiam
Michał
-
7. Data: 2010-09-12 19:45:22
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.
Od: Mario <m...@p...onet.pl>
W dniu 2010-09-12 20:31, Stolat pisze:
> Użytkownik "Mario"<m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:i6ibep$ng8$1@news.onet.pl...
>
>> Patrząc od zewnątrz to bezpiecznik, później stycznik (jeśli jest) a
>> najbliżej silnika zabezpieczenie silnikowe.
>
> Dzięki, a czy dodatkowo należy sprawdzać obecności 3 faz, czy zabezpieczenie
> przelicznikowe samo to zrobi?
Przedlicznikowe tego nie robi. Może są zabezpieczenia silnikowe mające w
sobie wyłącznik przeciążeniowy i czujnik zaniku faz. Jeśli nie to trzeba
by dać czujnik zaniku faz rozłączający stycznik silnika.
--
Pozdrawiam
MD
-
8. Data: 2010-09-13 03:38:25
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.
Od: "Desoft" <D...@i...pl>
>> Zabezpieczeniem silnikowym
>
> Super właśnie chyba o to mi chodziło, choć kolega Mario napisał o
> zabezpieczeniach "termik" z linku jaki oglądałem, wygląda że prawie to
> jest to samo. Masz jakieś zdanie na ten temat? Czy to tylko różnica w
> nazewnictwie/
Termik to nazwa zwyczajowa.
> Ok rozumiem, a co będzie pierwsze od kabli zasilającyh w stronę silnika?
> Bezpiecznik czy zabezpieczenie silnikowe?
Którą żarówkę w koplecie choinkowym podłączasz pierwszą?
--
Desoft
-
9. Data: 2010-09-13 03:40:28
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.
Od: "Desoft" <D...@i...pl>
> Dzięki, a czy dodatkowo należy sprawdzać obecności 3 faz, czy
> zabezpieczenie
> przelicznikowe samo to zrobi?
Przedlicznikowe tego nie robi. Może są zabezpieczenia silnikowe mające w
sobie wyłącznik przeciążeniowy i czujnik zaniku faz. Jeśli nie to trzeba
by dać czujnik zaniku faz rozłączający stycznik silnika.
Zabezpieczenie silnikowe ustawione zgodnie z przykazaniami "wyrzuci" jeżeli
zabraknie jednej fazy.
--
Desoft
-
10. Data: 2010-09-13 08:08:16
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
news:4c8ca782$0$21005$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
>> Zabezpieczeniem silnikowym
>
> Super właśnie chyba o to mi chodziło, choć kolega Mario napisał o
> zabezpieczeniach "termik" z linku jaki oglądałem, wygląda że
> prawie to jest to samo. Masz jakieś zdanie na ten temat? Czy to
> tylko różnica w nazewnictwie/
Zabezpieczenie silnikowe musi dopuszczac spore przeciazenie przez
pewien krotki czas [sekundy], na rozruch silnika.
Wsrod "esek" sa do tego ch-ki C i D - maja podniesiony prog
zadzialania wyzwalacza elektromagnetycznego, do cos 10x prac
nominalny.
J.