  • 1. Data: 2010-10-27 13:01:34
    Temat: "Za wyjątkiem klientów firmy". Czy mnie obowiazuje?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jest sobie spora firma. Ma parking przed przedstawicielstwem. Wjazd na
    niego obstawiony jest zakazem wjazdu z tabliczką "Za wyjatkiem klientów
    firmy X". Parking stanowi wygodny skrót.

    Rzecz w tym, że ja z firmą X mam podpisaną umowę (w innym zakresie niż
    parking oczywiście). Na parkingu czasem czai się Policja. Czy jestem
    klientem firmy X? Jak mam im wytłumaczyć że mnie nie obowiązuje taki
    zakaz? Mam wozić umowę? A może mnie obowiązuje ;)?

    Ktos wie jak w takiej sytuacji Policja interpretuje slowo "Klient"?

  • 2. Data: 2010-10-27 13:20:24
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 27.10.2010 13:01, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > zakaz? Mam wozić umowę? A może mnie obowiązuje ;)?
    >
    > Ktos wie jak w takiej sytuacji Policja interpretuje slowo "Klient"?

    Czy ten parking jest prywatny?
    Jeżeli tak to co tam robi policja?
    Jeżeli nie to co tam robi ten zakaz?

  • 3. Data: 2010-10-27 13:56:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-27 13:20, Rafał wrote:
    > Czy ten parking jest prywatny?

    Nie wiem. Przypuszczam że tak.

    > Jeżeli tak to co tam robi policja?

    "Parkuje". Tak napradę obserwuje okoliczne uliczki jednokierunkowe w
    celu podoszenia statystyk.

    > Jeżeli nie to co tam robi ten zakaz?

    Odpowiedzi nie znam.

  • 4. Data: 2010-10-27 16:23:22
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Wjazd na niego obstawiony jest zakazem wjazdu z tabliczką
    > "Za wyjatkiem klientów firmy X".

    Kiedyś czytałem artykuł, w którym stało że tego typu
    tabliczki nie mają żadnej mocy. Żadna "Nie dotyczy
    mieszkańców", "Nie dotyczy klientów", "Nie dotyczy dojazdu
    do posesji" itp. nie ma mocy prawnej ponieważ nie określa
    jednoznacznie o kogo chodzi.

  • 5. Data: 2010-10-27 17:52:21
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-27 16:23, Robert_J pisze:

> [...]
    > żadnej mocy. Żadna "Nie dotyczy mieszkańców", "Nie dotyczy klientów",
    > "Nie dotyczy dojazdu do posesji" itp. nie ma mocy prawnej ponieważ nie

    Jak nie wymienia firmy z nazwy, czy numeru posesji, to owszem. Ale tu -
    z tego co rozumiem - firma jest nazwana.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2010-10-27 20:15:34
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Przyłączę się do pytania Kolegi.
    Jeśli kupiłem miesiąc temu w firmie X ołówek, mam paragon, to czy mogę tam
    wjechać?
    Ewentualnie taki przypadek: ulica z zakazem zatrzymywania i tabliczką "nie
    dotyczy mieszkańców".
    Pytam : JAKICH mieszkańców? Dokładnie tej ulicy? Tej ulicy i przecznic
    bocznych? dzielnicy? a może wystarczy być mieszkańcem czegokolwiek, żeby tam
    parkować?
    Jacek
    PS
    jako purystę językowego drażni mnie "ZA wyjątkiem". Po polsku jest "Z"
    wyjątkiem, a nie "za", "przed" czy też "obok wyjątku.

  • 7. Data: 2010-10-27 22:28:00
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-27 20:15, Jacek pisze:
    > Przyłączę się do pytania Kolegi.
    > Jeśli kupiłem miesiąc temu w firmie X ołówek, mam paragon, to czy mogę tam
    > wjechać?

    Dosłownie rzecz biorąc - tak.

> [...]
    > Pytam : JAKICH mieszkańców? Dokładnie tej ulicy? Tej ulicy i przecznic
    > bocznych? dzielnicy? a może wystarczy być mieszkańcem czegokolwiek, żeby

    Dokładnie tak.
    Na takiej tabliczce powinien być adres posesji, której dotyczy/nie
    dotyczy wyżej powieszony znak, np. "nie dotyczy mieszkańców ul. Obrońców
    Pokoju 5".

    Pozdr

  • 8. Data: 2010-10-27 22:28:19
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-10-27 20:15, Jacek pisze:
    > Przyłączę się do pytania Kolegi.
    > Jeśli kupiłem miesiąc temu w firmie X ołówek, mam paragon, to czy mogę tam
    > wjechać?

    Moim zdaniem TAK. Ale zadam inne pytanie, co jeśli wchodzę do sklepu,
    oglądam ołówki i nic nie kupuję? W momencie parkowania/wjeżdżania nie
    mogłem wiedzieć, że nic nie kupię. A jeśli nawet to jak to udowodnią? ;-)

    pozdrawiam
    mario

  • 9. Data: 2010-10-27 22:35:16
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Na parkingu czasem czai się Policja. Czy jestem klientem firmy X? Jak mam
    > im wytłumaczyć że mnie nie obowiązuje taki zakaz?

    A kogo obowiazuje?
    Wjechales na parking bo chciales zostac ich klientem ale nagle przypomniales
    sobie, ze zostawiles wlaczone zelazko w domu...
    To tak jak z zakazem "nie dotyczy ruchu lokalnego" - wjezdzam tam, bo chce
    sobie lokalnie pojezdzic i moga mi nagwizdac.

    --
    Picasso

  • 10. Data: 2010-10-28 07:59:47
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 17:52:21 +0200, LEPEK napisał(a):

    > Jak nie wymienia firmy z nazwy, czy numeru posesji, to owszem. Ale tu -
    > z tego co rozumiem - firma jest nazwana.

    I co z tego? Jesli to droga prywatna, to i tak policja nie ma tam nic do
    roboty. A wlasciciel parkingu ma z kolei prawo postawic tam szlaban albo
    ciecia ktory nie pozwoli na przejadz - zas ow zakaz wjazdu jest tylko
    informacja, udajaca znak drogowy.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944