  • 1. Data: 2010-01-04 20:32:47
    Temat: Za 54 PLNy miesiąc na czeskiej autobanie
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    Temat oklepany, ale ludziska, coraz gorzej mieści mi się to w pale.
    Za 54 złocisze (350 CZK) przez miesiąc ważności winiety, dzień w dzień
    dojeżdżam z Bohumina via Ostrava w okolice Olomuńca. Circa 120 km w jedną
    stronę. Mimo zimy kusi mnie niedzielny wypad do Pragi, - oczywiście tą samą
    autobaną.
    Skromnie licząc, za te 350 koron zrobię w tym miesiącu (na luzie bo
    służbowo) jakieś 5 - 6 tyś km. Jakby mi odbiło i napadła mnie chęć
    nakręcania licznika zrobiłbym 2 razy tyle.
    Tanio jak barszcz, to te pepiki pomykają autobaną, a nie poboczem :|

    Nie odkrywam Ameryki, kotlet jest n razy odgrzewany: - za 54 PLNy to mogę
    sobie 3 razy skoczyć z Krakowa do Katowic, tam i nazad, a jakże.

    Max

  • 2. Data: 2010-01-04 22:29:27
    Temat: Re: Za 54 PLNy miesiąc na czeskiej autobanie
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Max_P" <M...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nie odkrywam Ameryki, kotlet jest n razy odgrzewany: - za 54 PLNy to mogę
    > sobie 3 razy skoczyć z Krakowa do Katowic, tam i nazad, a jakże.

    No ale za każdym razem jak w mediach jest poruszany temat opłat za
    autostrady w Polsce to odpowiedź jest że są to ceny równe lub niższe niż te
    w Europie. Super podróżnikiem nie jestem ale tam gdzie ja jeździłem to było
    albo zdecydowanie taniej (tam gdzie były winiety) albo porównywalnie (tam
    gdzie opłaty na bramkach). Ale co się dziwić jak podatek drogowy nie idzie
    na drogi tylko do kasy gmin.

  • 3. Data: 2010-01-04 23:14:10
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    >
    > Nie odkrywam Ameryki, kotlet jest n razy odgrzewany: - za 54 PLNy to mogę
    > sobie 3 razy skoczyć z Krakowa do Katowic, tam i nazad, a jakże.

    Przykłady:
    - Francja: ~8E / 100km
    - Hiszpania: ~6,50E / 100km
    - Włochy: ~5E / 100km
    - Grecja: ~2,5E / 100km
    - Serbia: ~6,5E / 100km
    - Chorwacja: ~5E / 100km

    Odcinek A4 w Polsce: około 3,3E / 100km
    Nie jest więc tak źle. Proporcja mniej więcej zgodna z Big Mac Indexem :P

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 4. Data: 2010-01-04 23:25:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail M...@x...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Nie odkrywam Ameryki, kotlet jest n razy odgrzewany: - za 54 PLNy to
    > mogę sobie 3 razy skoczyć z Krakowa do Katowic, tam i nazad, a jakże.

    albo raz z Poznania do Konina i z powrotem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 5. Data: 2010-01-04 23:59:36
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

> [...]
    > było albo zdecydowanie taniej (tam gdzie były winiety) albo porównywalnie

    A gdzie byles ?
    Byles we Francji albo w Chorwacji ? Tam jest drozej i to wyraznie. Drozej,
    ale tylko troche, jest tez we Wloszech.
    Roczny podatek drogowy od 2 litrowego diesla w Holandii wynosi okolo
    1200-1400 euro. Juz wiesz dlaczego tam autostrady sa "za darmo" ?

  • 6. Data: 2010-01-05 00:28:56
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Nie odkrywam Ameryki, kotlet jest n razy odgrzewany: - za 54 PLNy to mogę
    > sobie 3 razy skoczyć z Krakowa do Katowic, tam i nazad, a jakże.

    Wiesz dlaczego tak jest? Bo tutaj bezmyślne bydło mieszka. Zawsze za nich myślał
    pan albo sekretarz. Coraz niżej garb będą nosili a o swoje się nie upomną. Jak
    był protest motocyklistów to cała reszta zmotoryzowanych powinna się do niego
    przyłączyć. I zablokować na tyle na ile będzie potrzeba wszystkie płatne
    autostrady. Z wyjątkiem tych co są zbudowane od początku do końca za prywatne
    pieniądze i nie ma w nich żadnych gwarancji ani udziału skarbu państwa. Na
    całkowicie prywatnej drodze właściciel może sobie ustawiać ceny jak chce. Bo
    jest jego. Może chcieć tysiąc za kilometr. Wolno mu. Niech by się zrobił korek
    na pół Polski. Im szybciej rząd by się ugiął tym szybciej drogi by były
    odblokowane. Rządnie powinno być tylko jedno. Obniżenie opłat. 5 dych abonamentu
    na miesiąc to dobra cena. Jeśli jednym się opłaca to i tutaj też by się
    opłacało. Tylko bydło nigdy czegoś takiego nie zrobi. Bo bydło z natury jest
    bezmyślne i docelowo zawsze przeznaczone do zarznięcia.

  • 7. Data: 2010-01-05 05:15:45
    Od: Olleo <o...@t...pl>

> [...]
    > Roczny podatek drogowy od 2 litrowego diesla w Holandii wynosi okolo
    > 1200-1400 euro. Juz wiesz dlaczego tam autostrady sa "za darmo" ?

    Poczekaj jeszcze chwile. W Polsce cene juz ustalaja firmy zarzadzajace
    autostrada. Niedlugo bedzie drozej, jak we Francji, a autostrad wciaz
    w sumie ze 300km.
    --
    Olleo

  • 8. Data: 2010-01-05 07:22:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Jan 2010 20:15:45 -0800 (PST), Olleo wrote:

    >Poczekaj jeszcze chwile. W Polsce cene juz ustalaja firmy zarzadzajace
    >autostrada. Niedlugo bedzie drozej, jak we Francji, a autostrad wciaz
    >w sumie ze 300km.

    Oj nie przesadzaj - samej A4 jest juz ze 400

    J.

  • 9. Data: 2010-01-05 07:49:43
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Jan 2010 00:28:56 +0100, kogutek napisał(a):

    > Jak był protest motocyklistów to cała reszta zmotoryzowanych powinna się do niego
    > przyłączyć. I zablokować na tyle na ile będzie potrzeba wszystkie płatne
    > autostrady.

    Jak był protest motocyklistów to nawet na pmsie wylano na nich tonę jadu
    i pomyj. Tak tam nasza rzeczywistość - ludzie u nas żyją nadal w
    poprzednim systemie jeżeli chodzi o mentalność pn. "należymissięku..a" -
    jedynie bezczelność i chamstwo wzrosło niewspółmiernie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 10. Data: 2010-01-05 08:18:10
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości

> [...]
    > Roczny podatek drogowy od 2 litrowego diesla w Holandii wynosi okolo
    > 1200-1400 euro. Juz wiesz dlaczego tam autostrady sa "za darmo" ?

    Po autostradach jeździłem w Czechach, Słowacji, Austrii, Niemczech, na
    Węgrzech i Chorwacji. Z tego wszystkiego tylko Chorwacja kosztowała podobnie
    jak Polska