    From: "Agent" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Za 54 PLNy miesiąc na czeskiej autobanie
    Date: Mon, 4 Jan 2010 22:29:27 +0100

    Użytkownik "Max_P" <M...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:hhtflk$htg$1@news.onet.pl...
    > Temat oklepany, ale ludziska, coraz gorzej mieści mi się to w pale.
    > Za 54 złocisze (350 CZK) przez miesiąc ważności winiety, dzień w dzień
    > dojeżdżam z Bohumina via Ostrava w okolice Olomuńca. Circa 120 km w jedną
    > stronę. Mimo zimy kusi mnie niedzielny wypad do Pragi, - oczywiście tą
    > samą
    > autobaną.
    > Skromnie licząc, za te 350 koron zrobię w tym miesiącu (na luzie bo
    > służbowo) jakieś 5 - 6 tyś km. Jakby mi odbiło i napadła mnie chęć
    > nakręcania licznika zrobiłbym 2 razy tyle.
> [...]
    No ale za każdym razem jak w mediach jest poruszany temat opłat za
    autostrady w Polsce to odpowiedź jest że są to ceny równe lub niższe niż te
    w Europie. Super podróżnikiem nie jestem ale tam gdzie ja jeździłem to było
    albo zdecydowanie taniej (tam gdzie były winiety) albo porównywalnie (tam
    gdzie opłaty na bramkach). Ale co się dziwić jak podatek drogowy nie idzie
    na drogi tylko do kasy gmin.