  • 51. Data: 2012-02-04 23:33:21
    Temat: Re: Z obu stron + i LED swieci
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    news:slrnjirf11.tfb.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    (otwieranie OTV)
    > Chyba po prostu Siła Tradycji. W porządnych meblach robi się drzwiczki,

    Częste w szkołach szafki na telewizor...

    > czy to biblioteczka, czy bieliźniarka, więc w telewizorze też. Ale były

    Widziałem modele fabrycznie wbudowane w szafkę.

    > też jeszcze starsze odbiorniki, w których otwieranie miało uzasadnienie
    > techniczne. Mam na myśli te, które miały długą lampę umieszczoną pionowo
    > szyjką w dół, a obraz oglądało się w lustrze zamontowanym w odchylanej
    > klapie na górze obudowy.

    ZTCP, Wisła miała normalnego kinola, a też miała odchylaną klapencję, którą
    się unosiło, co włączało urządze nie.
    Hm... może rzeczywiście stąd się to wzięło?

  • 52. Data: 2012-02-05 00:02:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello L501,

    Saturday, February 4, 2012, 11:18:49 PM, you wrote:

    [...]

    > W OE jest taka miła kombinacja klawiszy - ALT-W,Z, naciśnij ją sobie na mnie

    Nie używam OE. Ale rzeczywiscie jesteś coraz bliżej KF.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 53. Data: 2012-02-05 14:34:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pawel" <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> wrote in message

    > Nie przesadzajcie, nie wszyscy sa elektronikami. Spytajcie sie jakiejs
    > pani w urzedzie, albo kogos na ulicy, to pewnie tak samo odpowie jak ja.
    > Swiat nie konczy sie na elektrycznosci.

    Dla kogoś kto oprogramowuje mikrokontrolery i podłącza do ich wejść
    i wyjść urządzenia zewnętrzne, dobiera oporniki, mierzy napięcia i prądy
    te tematy powinny być jasne... Pani z urzędu nie bawi się procesorami.

    Nas nie zdziwiło że istnieje ktoś kto nie zna ani prawa Ohma ani praw
    Kirchhoffa - zdzwiło nas że ktoś bawiący się mikrokontrolerem ich nie zna.
    Poczytaj podstawy z fizyki - oszczędzisz sobie frustracji i niepotrzebnego
    główkowania na temat plusów i minusów... :-)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Kirchhoff%27s_circuit_l
    aws
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ohm_Law

  • 54. Data: 2012-02-05 14:45:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Za mlody jestes :-) Ja w sumie tez
    >
    > http://www.dailymail.co.uk/news/article-1025143/Pict
    ured-The-51-year-old-television-set-wired-digital-ag
    e.html
    > http://www.youtube.com/watch?v=tfkrkSgtOvw
    >

    > I od razu "otwieranie telewizora" nabiera sensu.

    Nie bardzo, bo otworzenie skrzynki telewizora nie powodowało automatycznie
    włączenia telewizora, wciąż po otwarciu trzeba było go włączyć i nagrzać.

    > Ciekawe - ochrona drogiego ekranu, czy wypukle szare szklo razilo dobre
    > gusty ?

    Chyba to drugie...
    Telewizor miał wybitnie nie meblowo, szelakowo-politurowy wygląd :-)
    Trzeba było ukryć szkaradzieństwo...

    > Juz chcialem napisac ze w Polsce to pojecie chyba nie powinno byc znane
    > ale zobaczylem
    > http://stare-telewizory.republika.pl/katalog/wisla.h
    tml
    > co te ruskie skopiowaly ?

    Widziałem takie rozwiązania również dzisiaj w wielu droższych hotelach
    w USA. Oni lubią taki styl retro - pozują na starszych niż są - tak to jest
    gdy się ma jako naród tylko 200 lat historii i zazdrości się innym co mają
    jej parę tysięcy... ;-)

  • 55. Data: 2012-02-05 14:46:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > techniczne. Mam na myśli te, które miały długą lampę umieszczoną pionowo
    > szyjką w dół, a obraz oglądało się w lustrze zamontowanym w odchylanej

    Jakie one miały kąt odchylania? :-)

  • 56. Data: 2012-02-05 14:48:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    wiejsza-niz-przypuszczasz-technika-cyfrowa

    > Ja mam ta:
    > http://helion.pl/ksiazki/elektronika-dla-bystrzakow-
    wydanie-ii-cathleen-shamieh-gordon-mccomb,elebys.htm

    To teraz usiądź i przeczytaj ją, bo od samego trzymania jej na półce wiedzy
    Ci nie przybędzie.

  • 57. Data: 2012-02-05 15:17:02
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Kirchhoffa - zdzwiło nas że ktoś bawiący się mikrokontrolerem ich nie zna.

    Ech, to było drugie, po omowym prawo (-a), które trzeba było na kacu po
    pijaku o 3 w nocy zbudzony śpiewać piekniej, niż w operze... Ale nas (moją
    klasę znaczy się) maglowali na elektrze :) Jestem za to wdzięczny, gdyż
    nierzadko to wykorzystuję, bardzo się przydaje. Klasyczny przypadek - dwa
    łańcuchy jednakowych baterii. Jeden łańcuch miał dwie baterie, drugi trzy,
    szeregowo. Do jednego z nich przypięło się woltomierz, który coś wskazał.
    Teraz przeciwrównolegle przypinało się drugi, trzeba było odpowiedzieć, co
    wskaże woltomierz i dlaczego. Klasyczny przypadek drugiego P.K. Trzeba też
    było umieć odpowiedzieć co się stanie, gdy te łańcuchy podłączymy
    równolegle, nie przeciw, także co wskaże woltomierz i dlaczego... Też 2PK...
    Przypadek ze świecącą na plusach LED to przecież właśnie to, druga wersja
    2PK przeze mnie podana. (oczywistość wspólnego minusa jest oczywista i
    założona)

  • 58. Data: 2012-02-05 15:34:49
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    tml

    Wisełka :) Dwa głośniki - to się aż prosi, żeby NICAMa jakiegoś wpakować,
    dekoder MPEG4 z zewnątrz, tylko dostroić do jego wyjścia W.cz. (wczoraj
    pokazywali jakiś, miał wyjście do anteny OTV) :)

> [...]
    > jest
    > gdy się ma jako naród tylko 200 lat historii i zazdrości się innym co mają

    Kiedyś na p.m.telefonia pewien dyskutant mieszkający w Usiech właśnie ... od
    słowa do słowa, najechał na nasze teatry, jakie to one są słabe i do
    niczego. Nie bez trudu wyciągnąłem od niego odpowiedź na pytanie "byłeś
    chociaż w jednym, że tak głosujesz 'be' i 'be'?", która brzmiała "nie". Już
    nie pamiętam, czy odpowiedziałem "to najpierw odwiedź choć jeden, a później
    się wyżalaj", czy nie odpowiedziałem nic. W każdym razie dyskutant stracił
    argument do dyskusji. I już nie głosował.
    Wracając do Wisły - miałem szczęście widzieć sprawne urządzenie, podoba mi
    się klapa, w jednych OTV z lusterkiem do kinola, a tutaj ze ścianką
    odbijającą naprzód dźwięk z głośników.
    Co do stylu - mnie nie przeszkadza, o ile nie jest to coś w rodzaju "parcia
    na szkło", a po prostu indywidualnośc, coś, co pozwoli przedmiot/podmiot
    odróżni,ć od całej masy innych. Ale przegięcie, to razi niezależnie, czy z
    .us, czy .su/.ru, czy z .pl jest.

  • 59. Data: 2012-02-05 16:18:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Jakie one miały kąt odchylania? :-)

    Jak w oscyloskopie. One mogły mieć również elektrostatyczne odchylanie.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2012-02-05 17:27:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jak w oscyloskopie. One mogły mieć również elektrostatyczne odchylanie.

    Geometria obrazu w takim TV musiała być miodzik, i to bez dodatkowych
    układów zniekształcających sygnał piły podawany na odchylanie... :-)