  • 21. Data: 2019-12-22 01:39:22
    Temat: Re: Z której strony isc po ciagu pieszo-jezdnym?
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sat, 21 Dec 2019 02:56:21 +0100, ąćęłńóśźż wrote:

    > -----

    takiegos kurwysyna powinno sie ze skory wolno obdzierac

  • 22. Data: 2019-12-22 12:44:13
    Od: r...@o...pl

    W dniu niedziela, 22 grudnia 2019 01:35:44 UTC+1 użytkownik andal napisał:

    > w kazdej kulturze materialnej/ucywilizowanej ! nie tylko w polskiej

    I tu wkracza "plemienna rada starszych", która w ramach swojego plemienia
    ustala że: [patrz: kamienne tablice, papirusy, edykty, bulle, dyrektywy] - i
    stąd się biorą różnice w statystykach między różnymi kulturami, ba stąd się w
    ogóle biorą kultury, bo bez różnic istniałaby tylko jedna.

    > w kilku slowach: masz tyle pierwszenstwa ile kasy
    (...)
    > tak jest w kazdej wysokiej cywilizacji, w innych stosowane jest prawo
    piesci

    O! To już mam rozpracowane, czyli "Prawo o Ruchu Drogowym" by Rowerex(R):

    "Kolejność pierwszeństwa na drogach publicznych i niepublicznych na terenie
    Polski od najwyższego pierwszeństwa do braku pierwszeństwa jest następująca:
    - czołg (pierwszeństwo zawsze i wszędzie)
    - pociąg
    - ciężarówka
    - dostawczak
    - SUV
    - średnia osobówka
    - mały samochód miejski
    - motocykl
    - motorower
    - rower (pierwszeństwo tylko przed pieszymi)
    - pieszy (zupełny brak pierwszeństwa)

    Stopień pierwszeństwa zwiększa się po zamontowaniu dodatkowego wyposażenia:
    - działo przeciwpancerne (najwyższe zwiększenie pierwszeństwa)
    - ciężki karabin maszynowy
    - ręczny karabin
    - pistolet
    - kusza z zatrutymi strzałami
    - miotacz ognia
    - kij bejsbolowy (najmniejsze zwiększenie pierwszeństwa)

    Stopień bezpieczeństwa zwiększa się dodatkowo przy zakupie dodatkowej licencji
    miesięcznej na pierwszeństwo:
    - 10 mln zł: pierwszeństwo na prawach czołgu
    - 2 mln zł: pierwszeństwo na prawach pociągu
    - 1 mln zł: pierwszeństwo na prawach ciężarówki

    W przypadku spotkania np dwóch uczestników ruchu na równych prawach o
    pierwszeństwie decydują kolejno:
    - siła fizyczna
    - wyznanie religijne lub jego brak (w kolejności: ateista, teista)
    - kolor skóry (kolejno: biały, żółty, czarny)
    - płeć (mężczyzna, obojniak, kobieta)
    - orientacja seksualna (kolejno: zboczeniec, bi-, homo-, hetero-, kastrat)"

    I co, bedzie? ;-)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 23. Data: 2019-12-22 15:22:02
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 21.12.2019 o 02:53, ąćęłńóśźż pisze:

    > 20-30% społeczeństw w ogóle prawa jazdy nie powinno mieć.

    A teraz nie mają?
    Dopiero na wożenie zarobkowe są jakieś badania, które i tak nie są w
    stanie odsiać debili...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 24. Data: 2019-12-22 15:31:16
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 21.12.2019 o 13:39, r...@o...pl pisze:

    > I to się będzie pogłębiać - nic na to nie poradzisz - napisy "uwaga gorące" na
    > kubkach, czy wspomniany przez Ciebie zakaz używania noży, to dopiero początek
    > "umałpiania" i "urobotyzowywania" ludzi.

    Jesteś pesymistą, ale nie można ci odmówić logiki. Wolałbym jednak, żeby
    to się nie sprawdziło...

    > Czasem "złe zasady gry" wynikają z kultury danej populacji -
    > mamy w Polsce taką, a nie inną kulturę zachowań na drodze - jak wynika ze
    > statystyk, jest to "zła kultura" - trzeba ją zmienić nawet mimo protestów - to
    > wymaga czasu...

    Zgadzam się, że jest to "zła kultura", ale mam wątpliwości, czy da się
    ją zmienić. Mam porównanie po kilkudniowym wypożyczeniu samochodu w Baku
    - oczywiście miałem strach w oczach, ale absolutnie nie odczułem, żeby
    ktokolwiek kiedykolwiek chciał mi zrobić coś na złość, w odwecie, czy
    wyegzekwować swoje pierwszeństwo na siłę. Podobało mi się ogólnie. U nas
    nie do pomyślenia chyba :/

    > Likwidacja prawa jazdy i specjalnych szkoleń na rzecz nauki w szkołach jest
    > możliwa, ale w społeczeństwach o odpowiedniej kulturze - w naszej kulturze
    > rządzi cwańszy, większy, silniejszy, szybszy - teoria rozmija się z praktyką na
    > tyle, że dziecko szybko sobie uświadamia, że w szkołach uczy się bzdur
    > oderwanych od rzeczywistego zachowania rodziców i ludzi z najbliższego
    > otoczenia.

    Tym samym utrzymywanie fikcji w postaci dawania uprawnień wszystkim po
    egzaminie jest błędem.

    Pozdr,

  • 25. Data: 2020-01-06 00:57:59
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: r...@o...pl Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 22.12.2019, 12:44:13

> [...]
    > - motocykl
    > - motorower
    > - rower (pierwszeństwo tylko przed pieszymi)

    Se ironizuj, ale aktualnie ideologicznie słuszna narracja zmierza tak
    jakby w odwrotnym kierunku. Czyli uważaj, żeby twoja własna ironia nie
    ugryzła w dupę samego ciebie :P

  • 26. Data: 2020-01-06 01:01:25
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: andal Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 22.12.2019, 01:39:22

    > takiegos kurwysyna powinno sie ze skory wolno obdzierac

    Napij się wody. Wiem, że słowa "potrącił dziecko" strasznie działają na
    emocje, ale emocje to bardzo słaby argument, że tak to ujmę.