  • 11. Data: 2019-12-21 02:53:36
    Temat: Re: Z której strony isc po ciagu pieszo-jezdnym?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ślepa uliczka: wśród ludzi zawsze są tacy, co chcą dać innym w mordę, więc danie im
    jakiegokolwiek pojazdu to tylko uzbrojenie w
    niebezpieczne narzedzie.
    Nie każdy się nadaje do bycia kierowcą.
    20-30% społeczeństw w ogóle prawa jazdy nie powinno mieć.

    -----
    > Prawo jazdy zdecydowanie należy zlikwidować na rzecz uczenia prowadzenia pojazdów
    osobistych w szkołach powszechnych.
    > Nie całkiem chodzi o podstawówki ale nauka do 18 lat jest i szkoła musi uczyć
    podstawowej umiejętności życiowej bo po to jest.

  • 12. Data: 2019-12-21 02:56:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak się właśnie tłumaczył kierowca, który potrącił dziecko: "przecież ja wolno
    jeżdżę".

    -----

  • 13. Data: 2019-12-21 06:47:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.12.2019 o 02:56, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak się właśnie tłumaczył kierowca, który potrącił dziecko: "przecież ja
    > wolno jeżdżę".

    I jak się skończyło?

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2019-12-21 13:39:22
    Od: r...@o...pl

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 18:30:31 UTC+1 użytkownik LEPEK napisał:

    > Ale nie można sprowadzać ludzi do roli małp, czy robotów.

    Właśnie zaprzeczyłeś istocie obecnej cywilizacji - w niektórych kręgach to
    zdanie zostałoby odebrane jako szczyt anarchizmu :-)

    > Nie można
    > eliminować wszelkich niebezpieczeństw, bo doprowadza się do absurdów,
    > jak zakaz używania w biurze noży do krojenia, czy wrzątku - bo to
    > zagrożenie, były dwa wypadki itp. 9to autentyczny przykład).

    U mnie w pracy wprowadzono nakaz używania okularów ochronnych nawet gdy ktoś
    przechodzi przez halę produkcyjną po szerokich "ciągach komunikacyjnych", na
    których zresztą wymalowane są np znaki STOP dla "pieszych" i ostrzeżenia w
    formie napisów, a na skrzyżowaniach korytarzy po których chodzą ludzie
    postawiono zakrzywione lustra, tak by ludzie nie mogli się ze sobą zderzać - ot
    nastała moda na BHP ocierająca się o absurdy - wszystko zostało oznakowane,
    oplakatowane, wszędzie mnóstwo ostrzeżeń, znaków napisów itp - "znakologia
    stosowana" przewyższająca to co jest na drogach.

    A po co to wszystko? To tzw. DUPOCHRON dla pracodawcy - pracownik i tak się
    pogubi w gąszczu przepisów, napisów, znaków, obostrzeń, plakatów - ale
    najważniejsze, że pracodawca będzie miał czyste ręce, bo pracownik "widział,
    miał przed oczami", ale "na pewno olał ostrzeżenie" i był wypadek...

    I to się będzie pogłębiać - nic na to nie poradzisz - napisy "uwaga gorące" na
    kubkach, czy wspomniany przez Ciebie zakaz używania noży, to dopiero początek
    "umałpiania" i "urobotyzowywania" ludzi.

    > A co do praw jazdy, dodatkowych szkoleń, egzaminów itp. - ja bym był
    > raczej (choć to przesada w drugą stronę, ale chodzi o kierunek) za
    > zlikwidowaniem praw jazdy i uczeniem zasad ruchu w podstawówce.

    Zasady ruchu ocierają się o "rebusy", a nauka musi się opierać na wyćwiczeniu
    podświadomości i automatyzmu zachowań, ale trudno o automatyzm gdy zmieniają
    się zasady gry. Czasem "złe zasady gry" wynikają z kultury danej populacji -
    mamy w Polsce taką, a nie inną kulturę zachowań na drodze - jak wynika ze
    statystyk, jest to "zła kultura" - trzeba ją zmienić nawet mimo protestów - to
    wymaga czasu...

    A inna droga to "usankcjonowanie panującej kultury", czyli to co proponowałem,
    tzn. zapisanie w Konstytucji RP prawa do wyegzekwowania pierwszeństwa na drodze
    dowolnymi środkami, od słów do karabinu maszynowego - bo tego chciałoby
    większość naszych obywateli w momencie gdy zmieniają swoją osobowość na
    "osobowość kierowcy" wsiadając do samochodu, tyle że boją się głośno do tego
    przyznać... Oczywiście ci sami obywatele wysiadając z samochodu i stając się
    pieszym zmieniają swoją osobowość na "osobowość pieszego" lub "osobowość
    rowerzysty" - ot taka narodowa schizofrenia, tudzież "osobowość mnoga"

    Likwidacja prawa jazdy i specjalnych szkoleń na rzecz nauki w szkołach jest
    możliwa, ale w społeczeństwach o odpowiedniej kulturze - w naszej kulturze
    rządzi cwańszy, większy, silniejszy, szybszy - teoria rozmija się z praktyką na
    tyle, że dziecko szybko sobie uświadamia, że w szkołach uczy się bzdur
    oderwanych od rzeczywistego zachowania rodziców i ludzi z najbliższego
    otoczenia.

    A po ciągu rowerowo-pieszym chodzi się u mnie po czerwonej kostce (zatem należę
    do kultury "czerwonych-pieszych"), a jeździ rowerem po białej - tyle że w
    niektórych okolicznych miejscowościach chodzi się po białej kostce (oni należą
    do kultury "białych-pieszch"), a jeździ po czerwonej - choć zarówno u nas
    "czerwonych" jak i u okolicznych "białych" wychodzi się na "na pole", a nie "na
    dwór" - ot ciekawostka socjologiczna i przykład "standaryzacji" :)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 15. Data: 2019-12-21 20:33:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-12-20 o 13:07, ąćęłńóśźż pisze:
    > Z góry uprzedzam: ciąg pieszo-jezdny to pojęcie w naszym prawie
    > znajdujące się, konkretnie w jakimś rozporządzeniu od budownictwa
    > ministra infrastruktury.
    > No i pytanie o ciągi pieszo-jezdne na osiedlach mieszkaniowych: pieszy
    > ma iść prawą stroną jak człowiek na ciągu pieszym, czy lewą stroną jak
    > pieszy na drodze?

    Ciąg pieszo-jezdny to nie jest pojęcie z prawa drogowego, a prawa
    budowlanego.

    W praktyce drogi projektowane jako ciągi pieszo-jezdne powinny być
    oznakowane jako "strefa zamieszkania", gdzie zgodnie z PoRD "pieszy
    korzysta z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem"

    Natomiast jeśli ten "ciąg pieszo-jezdny" nie byłby tak oznakowany, to
    byłby zwykłą jezdnią i uczestnicy ruchu poruszaliby się na zasadach
    ogólnych.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 16. Data: 2019-12-21 20:40:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A dlaczego nie byłby "zwykłym chodnikiem"?
    Jak odróżnić jezdnię od chodnika?
    Czy chodnik jest z płyt, a jezdnia z asfaltu?
    A kostka (szara/czerwona), a chodniki asfaltowe?

    -----

  • 17. Data: 2019-12-21 20:49:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, December 21, 2019 at 8:40:48 PM UTC+1, ąćęłńóśźż wrote:
    > A dlaczego nie byłby "zwykłym chodnikiem"?

    bo wzdluz chodnika jezdzic nie wolno, a tam ruch pojazdow jest dozwolony

  • 18. Data: 2019-12-21 20:58:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A z czego wynika, że ruch pojazdów jest dozwolony?
    Obok równolegle, oddzielona pięciometrowym trawnikiem i półtorametrowym chodnikiem z
    tradycyjnych płyt chodnikowych, jest już
    klasyczna jezdnia.
    Zatrzymałem parę razy kierowników jadących chodniko-ciągiem (bo go qrwa mać w latach
    80-tych wylali z tego co mieli pod ręką czyli z
    asfaltu pewnie cement szedł do Moskwy na olimpiadę), cyt. "bo tam jest garb".
    No na tej równoległej prawdziwej jezdni jest jeden słownie jeden garb ograniczający
    prędkość (tak czy inaczej ograniczoną w strefie
    ruchu znakiem ograniczenia do 20 km/h), na chodniko-ciągu garbu(-ów) nie ma.
    Ograniczoność kierowników w PRL-bis po awansie słoików do miast nie zna ograniczeń.

    -----

  • 19. Data: 2019-12-21 21:13:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeszcze nie znalazłem czasu na osobiste napisanie i złożenie powiadomienia o
    podejrzeniu popełnieniu wykroczenia, ale się do tego
    zbieram.
    Cholernie pechowo zdjęcia, które robiłem po zdarzeniu obrazujące wiele okoliczności i
    szczegółów nie zapisały się, co zauważyłem
    dopiero po fakcie - pomyślałem, że przekroczyłem limit liczby zdjęć w folderze czy
    coś podobnego i przystąpiłem do czyszczenia
    (zrzucania na komp itp.), a po paru dniach zauważyłem, że to karta pamięci była
    minimalnie wysunięta z gniazda prawdopodobnie przy
    jakimś upadku, co ciekawe normalnie ją i całą zawartość było widać, tylko nie dawało
    się zapisać robionych zdjęć, może dosłownie
    jeden pin nie kontaktował.

    -----

  • 20. Data: 2019-12-22 01:35:40
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sat, 21 Dec 2019 04:39:22 -0800, rowerex wrote:

    > w społeczeństwach o odpowiedniej kulturze - w naszej kulturze rządzi
    > cwańszy, większy, silniejszy, szybszy -

    w kazdej kulturze materialnej/ucywilizowanej ! nie tylko w polskiej

    w kilku slowach: masz tyle pierwszenstwa ile kasy

    > teoria rozmija się z praktyką na
    > tyle, że dziecko szybko sobie uświadamia, że w szkołach uczy się bzdur
    > oderwanych od rzeczywistego zachowania rodziców i ludzi z najbliższego
    > otoczenia.

    tak jest w kazdej wysokiej cywilizacji, w innych stosowane jest prawo
    piesci