  • Data: 2009-09-07 07:48:35
    Temat: Yamaha XJ6 Diversion - odczucia
    Od: August <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    wypożyczylem sobie ostatnio niemal nową Yamahe xj6 diversion 2009 i
    przejechałem pod 500 km. Moje doświadczenie z motorkami to prawie
    wyłącznie ten sezon i 5500 km na starym DR800.

    No musze powiedzec, że przyjemnie sie jezdzi czterocylindorwcem. A tak
    sie przymierzalem do transalpa na przyszle lata :-(

    Kilka uwag o tej Yamaszcze.

    Plusy:

    -bardzo ładny motorek, ale to kwestia gustu,
    -silnik mocno jak dla mnie ale łagodnie i rowno ciagnie, czułem się
    bezpiecznie, nie ma
    mowy o przypadkowym odkręceniu rolgazu itp.,
    -wygodna pozycja za kierownicą,
    -wygodny kat ugiecia nog na moje 178cm,
    -cicha praca silnika, cichy wydech schowany nisko,
    -motocykl zwarty, wydawał się lekki, bez zbednych wskaznikow itp.,
    -czytelny cyfrowy prędkosciomierz, z automatycznym podswietleniem juz
    nawet w lekko
    zacienionym lesie.

    minusy:

    -nic nie widac w lusterkach, za krótkie,
    -słabe hamulce przod, niewiele skuteczniejsze niz w 18 letnim BIGu,
    ale
    dzieki temu umiałem się nimi posługiwać, w gorach wspomagalem sie
    tylnym,
    -jak sie spojrzy uwazniej pod te plastiki przednie to strach sie bac,
    jakies
    kostki wystajace z osłonek,itp, ogólnie trochę bajzelku,
    -juz od 110 km/h na autostradzie zaczyna mocno wiac przy tej prostej
    sylwetce, owiewka symboliczna, przy przepisowej 130 km/h już b.
    nieprzyjemnie, szybciej nie jechalem
    -jak dla mnie wysokie obroty silnika na 6. biegu, brakuje tej funkcji
    nadbiegu do
    emeryckiej jazdy, ale za to 6. mocna

    Jakos trudno się ją sklada w przeciwskręcie, w wysokim Bigu
    wystarczyło leciutko pchnąć raczkę i masa leciała w przeciwną stronę,
    ale to moze wynikac z tego, że sie balem, nie potrafiłem i innego
    rozkładu masy.

    Kilka fotek z trasy http://picasaweb.google.com/taugusto1981/Yamaha#

    Posumowując, mimo kilku minusów motocykl bardzo mi przypadł do gustu.
    Ciekaw
    jestem waszych opinii, jesli ktos jezdzil.

    --
    pozdrav,
    August