  • 21. Data: 2012-06-16 20:39:33
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny w roli sterownika mosfeta
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    wiadomości news:3349881907$20120616185853@squadack.com...

    > To zrób jak piszę - wykorzystaj NE555 jako przerzutnik i wzmocnij
    > dwoma tranzystorami.

    Myślę że tranzystory nie będą potrzebne. 555 ma wydajność 200mA dla prądu
    ciągłego.
    Przy 5kHz pownno wystarczyć gołe wyjście. Np.: projekty do ściemniania
    halogenów sterowane bezośrednio z 555.
    Tylko trzeba stabilizator - im mniejszy tym większa pojemność za nim.

    --
    Desoft

  • 22. Data: 2012-06-16 21:55:57
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Teraz: czy to ma sens? Było by malutkie - mały scalaczek, mosfet, cny i
    > jakaś drobnica. Ktoś miałby coś przeciw?
    >
    > Całośc po to żeby szybko przeładować pojemnośc GS.

    A nie prościej PNP+NPN, do tego zenerka, ze 3 oporniki i mały
    elektrolit? Oczywiście transoptor też.

    Ja preferuję elementy wręcz przewlekane przy takim sterowaniu. Nie dość
    że łatwiejsze w diagnostyce, to jeszcze łatwiejsze w naprawie i to na
    miejscu "zbrodni". :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 23. Data: 2012-06-16 22:05:23
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Jeszcze jedno.

    Nie sterowałem nigdy takich hamulców, więc teoretyzuję.
    Piszesz, że indukcyjność duża i że przy mniejszej częstotliwości widzisz
    fluktuacje na pomiarze. Zastanawia mnie więc, czy zamykasz prąd cewki
    przy wyłączeniu klucza jakąś diodą.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 24. Data: 2012-06-16 22:09:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek,

    Saturday, June 16, 2012, 9:55:57 PM, you wrote:

> [...]
    > Ja preferuję elementy wręcz przewlekane przy takim sterowaniu. Nie dość
    > że łatwiejsze w diagnostyce, to jeszcze łatwiejsze w naprawie i to na

    Transoptory są powolne i bez przerzutnika nie zrobisz porządnych
    zboczy :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2012-06-16 22:10:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-06-16 21:55, Irek N. wrote:
    > A nie prościej PNP+NPN, do tego zenerka, ze 3 oporniki i mały
    > elektrolit? Oczywiście transoptor też.

    Miałem nadzieje na coś bardziej z tego wieku :P W ostateczności spóbuje
    zrobić totem pole ale może jednak wo...

  • 26. Data: 2012-06-16 22:16:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-06-16 22:05, Irek N. wrote:
> [...]
    > Piszesz, że indukcyjność duża i że przy mniejszej częstotliwości widzisz
    > fluktuacje na pomiarze. Zastanawia mnie więc, czy zamykasz prąd cewki

    Oczywiście zamykam.

    Problem jest o tyle nie fajny że:

    a) dla częstotliwosci wyższych mamy nieustanne efekty akustyczne w
    postaci trudnego do zniesienia pisku - cichy ale niesłychanie upierdliwy.

    b) dla częstotliwości niższych mam wyczuwalne drgania konstrukcji, które
    np. potrafiły sie ślicznie nałożyć na pomiary przetwornikiem.

    Pisk uspokaja się powyżej 3kHz, przy 5kHz nic nie słychać i nie nie czuć.

  • 27. Data: 2012-06-16 22:39:19
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Transoptory są powolne i bez przerzutnika nie zrobisz porządnych
    > zboczy :(

    Zrobisz, przykładowo 6N137.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 28. Data: 2012-06-16 22:47:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek,

    Saturday, June 16, 2012, 10:39:19 PM, you wrote:

    > Zrobisz, przykładowo 6N137.

    Drogo, zasilanie max. 7V - trzeba przesuwać poziom.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2012-06-16 22:49:05
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > a) dla częstotliwosci wyższych mamy nieustanne efekty akustyczne w
    > postaci trudnego do zniesienia pisku - cichy ale niesłychanie upierdliwy.

    W takich przypadkach często moduluje się "losowo" częstotliwość nośnej.
    Szumi, ale nie denerwuje.
    Wypada mieć szybki układ wykonawczy, aby nie okazało się, że zmiana
    częstotliwości wprowadza niezamierzoną zmianę wypełnienia.

    > b) dla częstotliwości niższych mam wyczuwalne drgania konstrukcji, które
    > np. potrafiły sie ślicznie nałożyć na pomiary przetwornikiem.

    Interferowały? Nieźle.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 30. Data: 2012-06-16 22:53:00
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Drogo, zasilanie max. 7V - trzeba przesuwać poziom.

    Ależ i tak potrzeba obniżyć napięcie sterujące kluczem, jeden czort.
    A jak zacznie się zabawa ze zboczami przy zwykłym transoptorze, to dojdą
    korekty szerokości impulsów. Nie wiem co gorsze.
    Nie wiemy też o jakich dokładnościach mówimy, może faktycznie nie ma się
    nad czym zastanawiać.

    Miłego.
    Irek.N.