  • 31. Data: 2011-04-27 20:08:32
    Temat: Re: Wzmacniacz ADSL [OT]
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > SDI OIDP to też najpierw było tłumaczone jako "Szybki Dostęp do
    > Internetu (w dobie modemów 56k), a później jako "Stały Dostęp do
    > Internetu".

    No bo na początku on był faktycznie szybki, a potem już nie.

    > Jakiś "lepsiejszy" modem Zyxela do tego kosztował chyba ponad 800 zł.
    > netto dla klienta końcowego.

    Ericssona. Innych nie było, więc żaden tam lepisiejszy. W ich nomenklaturze
    był to po prostu "Home Internet Solution".

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2011-04-28 08:30:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > No bo na początku on był faktycznie szybki, a potem już nie.

    > Ericssona. Innych nie było, więc żaden tam lepisiejszy. W ich nomenklaturze
    > był to po prostu "Home Internet Solution".

    Nie, nie ich (znaczy od Tepsy). Kupowałem w Scientificu. Był to IODP
    albo Zyxel, albo coś, co oni mieli w ofercie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 33. Data: 2011-04-28 08:43:46
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    > Nie, nie ich (znaczy od Tepsy). Kupowałem w Scientificu. Był to IODP
    > albo Zyxel, albo coś, co oni mieli w ofercie.

    modem do SDI byl zawsze od tepsy. byly ich chyba 2 rodzaje.
    Moze myslisz o routerze do SDI. Wtedy, bardzo popularny byl ASMAX IAS-660

    Chyba ze miales ISDN... ktory to wyszedl kilka lat wczesniej

    c.

  • 34. Data: 2011-04-28 09:03:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Nie, nie ich (znaczy od Tepsy). Kupowałem w Scientificu. Był to
    > IODP albo Zyxel, albo coś, co oni mieli w ofercie.

    Ale po co właściwie było kupować na zewnątrz, skoro tepsa dawała
    swój w dzierżawę, a jak się zepsuł, miała obowiązek wymienić?

    Tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Home_internet_Solution piszą, że
    Ericsson produkował to w Nowej Zelandii i Australii (ludzie mówili,
    że ten wynalazek jest postawiony na głowie, ale nie sądziłem, że to
    gadanie ma tak dobre oparcie w faktach). Piszą też, że "Polska była
    jedynym krajem, gdzie rozwiązanie to spotkało się z zainteresowaniem
    ze strony operatorów telekomunikacyjnych". W końcu tepsa chyba
    korzystała głównie z urządzeń produkowanych w Polsce, bo nikt inny
    tego nie robił. Coś mi sprawa z tym Zyxelem wygląda podejrzanie.
    Może w Scientificu po prostu przyklejali różne fajne nalepki na sprzęt
    z tepsianego demobilu (poserwisowy na przykład) żeby drożej sprzedać?

    Z technicznego punktu widzenia HIS to było coś podobnego do ISDN. Jak
    się podłączyło modem, ten się synchronizoawł z urządzeniem dostępowym
    i tworzył łącze cyfrowe o parametrach dokładnie takich jak ISDN.
    Ewentualna rozmowa telefoniczna kodowana była już w tym pasmie --
    aparat telefoniczny musiał być podłączony do urządzenia (a nie wprost
    do linii jak w ADSL), a w czasie rozmowy prędkość połączenia spadała.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2011-04-28 09:09:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Thursday, April 28, 2011, 11:03:35 AM, you wrote:

> [...]

    > aparat telefoniczny musiał być podłączony do urządzenia (a nie wprost
    > do linii jak w ADSL), a w czasie rozmowy prędkość połączenia spadała.

    Rozmowa nie była kodowana. W czasie rozmowy zawężało się jedynie pasmo
    transmisji cyfrowej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 36. Data: 2011-04-28 09:14:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezar napisał:

    > modem do SDI byl zawsze od tepsy. byly ich chyba 2 rodzaje.
    > Moze myslisz o routerze do SDI. Wtedy, bardzo popularny byl
    > ASMAX IAS-660

    Trochę mnie zadziwiła informacja o istnieniu czegoś takiego jak
    "router do SDI". Wyobraziłem sobie urządzenie analogiczne do
    "routera do Neostrady (ADSL)". Sprawdziłem co to za jeden ten
    ASMAX. To jednak router RS232/PPP, do którego trzeba było jakiś
    modem podłączyć.

    > Chyba ze miales ISDN... ktory to wyszedl kilka lat wczesniej

    Do ISDN z kolei tepsa chyba niczego nie dawała -- trzeba było
    samemu sobie terminal zorganizować i dzwonić pod 0-202124 (bodajże).

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2011-04-28 10:14:06
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    [..]
    > Ja miałem Neostradę w lutym 2001. Tepsa zachwalała, że to absolutnie
    > nowa technologia, dostępna tylko w jednej centrali telefonicznej
    > w Polsce, a i na świecie (ich zdaniem) wiele tego nie ma. Nawet nie
    > padała nazwa DSL czy ADSL.

    > Za 1Mb brali 1000 zł (a zdaje się, że była też droższa opcja). To chyba
    > też nie dla dzieciaków było.

    To znaczy że brałeś udział w programie pilotażowym przed wprowadzeniem
    usługi na rynek.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 38. Data: 2011-04-28 10:33:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > To znaczy że brałeś udział w programie pilotażowym przed wprowadzeniem
    > usługi na rynek.

    Zadzwoniłem do firmy świadczącej usługi (z którą nic mnie nie łączy),
    spytałem o możliwość, umówiłem się, podpisałem umowę przewidzianą
    Prawem Telekomunikacyjnym, dostawałem faktury -- to jednak był rynek.

    Zdarzało mi się też brać udział w czymś, co można nazwać "programem
    pilotażowym przed wprowadzeniem usługi na rynek", jednak to inaczej
    wyglądało. Różniło się to choćby tym, że za to nic nie płaciłem, ale
    mnie płacono.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2011-04-28 20:46:26
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Adam wrote:

    > SDI OIDP to też najpierw było tłumaczone jako "Szybki Dostęp do
    > Internetu (w dobie modemów 56k), a później jako "Stały Dostęp do

    codename "Siec Dla Idiotow" ;)

  • 40. Data: 2011-04-28 22:23:58
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

> [...]
    > pilotażowym przed wprowadzeniem usługi na rynek", jednak to inaczej
    > wyglądało. Różniło się to choćby tym, że za to nic nie płaciłem, ale

    Dawno dawno temu, jak jeszcze w tepsie pracowałem zakładaliśmy
    pilotażowo telefony przez radiówkę, klienci płacili zwykły abonament
    telefoniczny.
    Aczkolwiek może faktycznie byłeś jednym z pierwszych klientów, nie
    neguję takiej możliwości, gdyby to był pilotaż na pewno byś o tym wiedział.