  • Data: 2019-10-17 21:51:17
    Temat: Wzbudzanie się zasilacza
    Od: Marvin <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dostałem do oceny "co padło" kilka zasilaczy impulsowych 12V 3A..
    W każdym przypadku uszkodzeniu uległy kondensatory na wyjściu, które
    wyglądają na przegrzane. Są wybrzuszone i suche. Na wyjściu są 2
    kondensatory połączone równolegle, różnych marek.
    Generalnie nic to nie jest zaskakującego, niemniej zasilacze te pracują
    góra po kilka miesięcy w dobrych warunkach chłodzenia i przy obciążeniu
    maks. 2/3 nom. Zasilają taśmę LED 12V. I kończą żywot.

    Ale, te same zasilacze zasilają też inne obciążenia (nie taśmy LED-owe).
    I co ciekawe te nie padają. Tych uszkodzonych zasilających taśmy LED
    jest 10X więcej niż pozostałych!

    Punktów zaczepienia jest bardzo mało. Zasilacze są porządne, żadna tam
    taniocha.
    I nie mam koncepcji co może być przyczyną. Może ktoś coś podpowie?

    Obserwacje na oscyloskopie pokazują że zasilacz z obciążeniem LED się
    lekko podwzbudza (słuchać delikatne brzęczenie), na oscyloskopie przy
    kluczowaniu prądu wyjściowego są zafalowania.
    Czy to może być przyczyna, że kondensatory Samxon padają po 6 miesiącach
    pracy w temp. pokojowej?

    Marvin