  • 41. Data: 2010-02-10 23:06:30
    Temat: Re: [Wyżale się] Dostałem mandat
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:

    > Idź sprawdź szczegóły definicji skrzyżowania w delegowanych z PoRD
    > rozporządzeniach.

    Zapewne znasz, więc zacytuj.

  • 42. Data: 2010-02-10 23:24:24
    Temat: Re: Dostałem mandat
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Weźcie się w końcu dowiedzcie jaka jest definicja "skrzyżowania"

    " 9) skrzyżowaniu - rozumie się przez to przecięcie lub połączenie dróg
    na jednym poziomie, zapewniające pełną lub częściową możliwość wyboru
    kierunku jazdy,"

    O to chodziło?
    Coś to zmienia w kwestii początku skrzyżowania?

    Bo jak dla mnie nic, dopóki nie dojedziesz do drogi przecinającej, to nie
    jesteś na skrzyżowaniu.

  • 43. Data: 2010-02-11 07:14:51
    Od: juhass <t...@w...pl>

    gogi pisze:
    > Ja bym nie przyjal.
    > Jesli nie blokowales przejazdu kierowcom jadacym poprzecznie to niech
    > sie bujaja.
    > No ale teraz to juz za pozno.
    >
    > Pozdr

    Też bym nie przyjął, analizując sprawę teraz, na spokoju.
    Niestety jak już ktoś napisał zwyczajnie zgłupiałem przy
    niebieskich, dodatkowo już byłem spóźniony i nie bardzo
    miałem czas. W sumie trochę odwagi i chyba mogłem się
    sądzić- szczególnie że skrzyzownaie wyposazone jest w
    monitoring, więc, o ile działa- były by dowody.
    Było dokładnie tak jak napisałem- sygnalizator przekroczyłem
    na zielonym aby za nim się zatrzymać, gdyż jadąc dalej
    zablokowałbym krzyżówkę.
    No nic- nauka, brak asertywności i trzeźwego podejścia do
    sprawy na miejscu kosztuje...

    --
    Pozdrawiam:
    juhass

  • 44. Data: 2010-02-11 07:27:00
    Od: to <t...@a...xyz>

    juhass wrote:

    > No nic- nauka, brak asertywności i trzeźwego podejścia do sprawy na
    > miejscu kosztuje...

    A nie powinno, to skandal, że nie ma choćby tygodnia na odwołanie się od
    mandatu.

    --
    cokolwiek

  • 45. Data: 2010-02-11 07:51:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w <news:hkvbmm$dbu$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > kierunku jazdy,"

    > O to chodziło?
    > Coś to zmienia w kwestii początku skrzyżowania?

    Nie.

    > Bo jak dla mnie nic, dopóki nie dojedziesz do drogi przecinającej, to nie
    > jesteś na skrzyżowaniu.

    "Obszar skrzyżowania - obszar obejmujący cześć wspólną dróg danego
    skrzyżowania, ograniczony wyznaczonymi lub domniemanymi liniami zatrzymania
    lub ich przedłużeniami (rys. 2.1.1)."

    <http://sipdata-abc.lex.pl/dane/dzienniki/03/d03l81/
    zal3_2.pdf>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 46. Data: 2010-02-11 09:01:05
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-10, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:

    > To ja wiem i nigdzie nie napisałem, ze definicja jest inna.
    > Sęk w tym, ze są jeszcze inne przepisy - jak choćby te o wjeżdzaniu za
    > sygnalizator na czerwonym. Jesli więc pali sie zielone, ale nie mozesz
    > zjechać ze skrzyzowania i znajdziesz sie za sygnalizatorem, na ktorym
    > swiatło zmieni sie na czerwone to jestes za sygnalizatorem na czerwonym
    > swietle - prawda?

    Można być za sygnalizatorem z włączonym czerwonym. Ale nie wolno minąć
    zielonego jeśli nie masz możliwości kontynuacji jazdy :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 47. Data: 2010-02-11 09:14:05
    Od: to <t...@a...xyz>

    Krzysiek Kielczewski wrote:

    > (...) Ale nie wolno minąć
    > zielonego jeśli nie masz możliwości kontynuacji jazdy :)

    Gdzie to wyczytałeś?

    --
    cokolwiek

  • 48. Data: 2010-02-11 09:22:35
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    'Tom N' pisze:

> [...]
    >
    > "Obszar skrzyżowania - obszar obejmujący cześć wspólną dróg danego
    > skrzyżowania, ograniczony wyznaczonymi lub domniemanymi liniami zatrzymania

    Należałoby jeszcze wykazać, że definicja podana w załączniku do "rozporządzenia
    w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych [..]",
    i stworzona na potrzeby owegoś załącznika, rozciąga się na inne obszary kodeksu
    drogowego. Bo moim zdaniem jeśli w samym kodeksie nie ma wyraźnie wskazanej
    delegacji, to nie :) W przeciwnym razie, definiując w załącznikach co mu się
    żywnie podoba, minister mógłby zmienić sens każdej ustawy...

  • 49. Data: 2010-02-11 09:34:06
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    zgodnie z przepisami - nie wjezdzac na skrzyzowanie nie majac pewnosci
    ze mozesz z niego zjechac.
    mandatu wspolczuje, policjanci chyba troche nadgorliwi.

    ale był pewien, ze zjedzie
    mogl nie przyjmowac mandatu
    w najgorszym przypadku w sądzie dostał by symbolicznie
    50zł, znam to zautopsji, niestety jak nie był z tego miasta, w ktorym mialo
    zdarzenie
    to problem do sądu grodzkiego dojechac, strata czasu

  • 50. Data: 2010-02-11 09:40:05
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    > Bo jak dla mnie nic, dopóki nie dojedziesz do drogi przecinającej, to nie
    > jesteś na skrzyżowaniu.

    dokładnie, pomimo tego, że jesteś już za sygnalizatorem. Często od
    sygnalizatora do
    skrzyżowania jest jeszcze tyle miejsca, że po minięciu tegoż zmienia się
    sytuacja
    na skrzyżowaniu uniemożliwiając kontynuację i wtedy czekamy nie pakując się
    za przecięcie.
    Mandat - za co? Minął zielone, zatrzymał się przed skrzyżowaniem.

    grzech
    nyska