  • 11. Data: 2011-11-21 16:20:08
    Temat: Re: Wysokość wentylatora CPU - jak liczyć?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "LP" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jabum3$g8p$1@mx1.internetia.pl...

    > Nie patrz co piszą w opisach, bo z głośnością jest jeszcze gorzej niż z
    > podawaniem mocy w sprzęcie "hi-fi".
    > Jak nie chcesz wydać dużo, nie zagracać obudowy i mieć ciszę, to weź np.
    > AC 7 Pro, kosztuje poniżej stówy (
    > http://www.morele.net/arctic-cooling-freezer-7-pro-r
    ev-2-328067/) chłodzi
> [...]
    > ( zwłaszcza przy ustawieniach w biosie na silent). A wiatrak wytrzyma przy
    > tych obrotach (800-1200) pewnie dłużej niż dwie, byle jakie 120.
    > Jak najbardziej słuszna jest koncepcja wydmuchiwania powietrza z
    > radiatora na tył obudowy, ale trzeba pamiętać też o wiatrakach z przodu
    > i tyłu, dających "paliwo" temu na procesorze - a co za tym idzie
    > poprawiających przepływ i sprzyjających rozkładowi temperatur w obudowie.
    > Jeśli zamierzasz podkręcać mocno, to tak, ale jeśli wymienisz z boxowego,
    > to na pewno twój komputer (a co za tym idzie i Ty ) już przy czymś takim

    Już zamówiłem i zapłaciłem za XIGMATEK GAIA.
    Niby 20zł tańszy, ale widzę w testach Gaia dała 12 stopni mniej w stresie,
    na maxa wentylator 5dB cichszy, na minimum też.
    WIatrak pompujący i wyciągający już mam, Arctic Cooling TC.

    W robocie zapuściłem test na podobnej wielkości radiatorze z wentylatorem
    zabudowanym w środku pomiędzy żebrami (nie wiem co za firma), i E4500 ma w
    spoczynku 29st a w stresie 46st. Czyli lepiej niż u mnie w spoczynku :) i
    gościa nie słychać.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2011-11-23 20:21:54
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Irokez"

    Już zamówiłem i zapłaciłem za XIGMATEK GAIA.
    > Niby 20zł tańszy, ale widzę w testach Gaia dała 12 stopni mniej w
    > stresie,

    No fakt, dwie dychy nie majątek - ale daj spokój z tymi testami, Mój ac
    chodzi w iddle 26 a w stresie 50-52 (e8500) przy obrotach ustawionych tak,
    by nie rozpędzał się więcej niż 1300 obr. (boxowy startował od 1700).
    Raczej jest mało prawdopodobne, aby mógł mieć w stresie 12 stopni mniej;)

    > na maxa wentylator 5dB cichszy, na minimum też.

    Na maxa to nie wiem, bo nie widzę w tym sensu by chłodzić bardziej coś, co
    w moim mniemaniu jest wystarczająco chłodne, a w zakresie obrotów jakie ma
    założone jest (wg. mnie) niesłyszalny. Oczywiście jeśli można uzyskać efekt
    jeszcze większej niesłyszalności od niesłyszalności to zapewne owszem,
    warto. Z drugiej strony może lata słuchania rocka i bluesa spowodowały, że
    słuch mam wysublimowany i wyostrzony (inaczej;)

    Pozdr.

    --
    LP