  • 1. Data: 2011-11-19 18:49:47
    Temat: Mirror systemu przy zmianie dysku (zwyczajny na SSD)
    Od: " Nutulka" <n...@g...pl>

    Cze, od razu przepraszam za mini offtopa bo sprawa dotyczy bardziej softu niż
    hardware'u ;) Może jednak ktoś mi odpowie na krótkie pytanie. Chciałabym
    wymienić w komputerze zwykły dysk na SSD. Poza tym nic nie chcę zmieniać. Czy
    dałoby radę zrobić obraz całego systemu zainstalowanego na starym dysku i po
    zmianie dysku przenieść go na nowy SSD? (Oczywiście nowy dysk będzie większy
    lub równy staremu dyskowi.) Zmieniam w końcu tylko dysk a nie cały komputer,
    więc system i wszystkie programy w nim zainstalowane, w ogóle wszystko co mam
    na starym dysku powinno bo zrobieniu backupu pójść na tym samym sprzęcie tylko
    z nowym dyskiem... Czy tak rzeczywiście jest?
    PS I jaki byście polecili program do takich spraw? Poza Norton Ghostem
    oczywiście...
    Buziak,
    Nutulka

  • 2. Data: 2011-11-19 19:20:10
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-19 19:49, Nutulka wrote:
> [...]
    > z nowym dyskiem... Czy tak rzeczywiście jest?
    > PS I jaki byście polecili program do takich spraw? Poza Norton Ghostem

    Koledzy buziaki pewno polecą coś innego, nie wiem co jest słego w Ghost
    ;) Zawsze mozna uzyc linuxa i komendy typu dd if=/dev/sda of=/dev/sdb ;)

  • 3. Data: 2011-11-19 20:05:51
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Rafal Lukawski" <r...@l...pl> wrote in message
    > Koledzy buziaki pewno polecą coś innego, nie wiem co jest słego w Ghost ;)
    > Zawsze mozna uzyc linuxa i komendy typu dd if=/dev/sda of=/dev/sdb ;)

    to chyba tylko razem z parametrem bs=4K lub wiecej oraz wklepaniem
    pgrep -l '^dd$' odczytaniem pid oraz watch -n 30 kill -USR1 pid

    bez tego to zabawa w chowanego z zawiazanymi oczami ;)

  • 4. Data: 2011-11-19 20:28:59
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-19 21:05, m4rkiz wrote:
> [...]
    > pgrep -l '^dd$' odczytaniem pid oraz watch -n 30 kill -USR1 pid
    >
    > bez tego to zabawa w chowanego z zawiazanymi oczami ;)

    IMHO przy sekwencyjnym odczycie 'bs' dla dysku nie ma znaczenia, bo
    polecenie przelatuje przez OS. Przydaje sie przy szybkich kalkulacjach
    bs/count/skip etc.

  • 5. Data: 2011-11-19 20:30:47
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-19 21:05, m4rkiz wrote:
> [...]
    > pgrep -l '^dd$' odczytaniem pid oraz watch -n 30 kill -USR1 pid
    >
    > bez tego to zabawa w chowanego z zawiazanymi oczami ;)

    Nie pomijam tu kwesti dopasowania do bloku 4K lub wiecej, ale w 2
    linijkach trudno to dopisac, sa gotowce, ktore to robia (stworzenie
    partycji)

  • 6. Data: 2011-11-20 08:14:54
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:ja8toa$5hh$...@i...gazeta.pl,
    Nutulka <n...@g...pl> nastukał:
    > Cze, od razu przepraszam za mini offtopa bo sprawa dotyczy bardziej
    > softu niż hardware'u ;) Może jednak ktoś mi odpowie na krótkie
    > pytanie. Chciałabym wymienić w komputerze zwykły dysk na SSD.

    Za mało masz w zyciu klopotów ??

    --
    VSS

  • 7. Data: 2011-11-20 08:59:17
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-20 09:14, VSS wrote:
    > W wiadomości:ja8toa$5hh$...@i...gazeta.pl,
    > Nutulka <n...@g...pl> nastukał:
    >
    > Za mało masz w zyciu klopotów ??

    Nie przesadzajmy. Jakos od roku mam w komputerze praktycznie 24h/dobe
    (windows, wiec troche operacji i/o jest). Zero problemów

    OCZ Vertex2

    Jezeli chcesz znalezc czlowieka, ktoremu padł napęd SSD po tygodniu, to
    znajdziesz, to samo dotyczy HDD

  • 8. Data: 2011-11-22 13:03:39
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-11-20 09:59, Rafal Lukawski pisze:
    > OCZ Vertex2
    >
    > Jezeli chcesz znalezc czlowieka, ktoremu padł napęd SSD po tygodniu, to
    > znajdziesz, to samo dotyczy HDD

    Takiego z takim SSD jak Twój znajdę szybciej.