-
1. Data: 2010-10-11 22:02:09
Temat: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
Od: Jędrek <s...@p...pl>
Program misja specjalna o autostradzie A4 emitowany kilka tygodni temu w
TVP1:
część1:
http://www.youtube.com/watch?v=AI6PUhZGJmk
część2:
http://www.youtube.com/watch?v=uIc6JYjKLZQ
Pozamykali alternatywną obwodnicę i zakaz poprawy klasy, przepustowości
istniejących dróg w promieniu 30km...
I specjalnie powstawiali radary na trasie olkuskiej i do Trzebini aby
zniechęcić do jeżdżenia tymi drogami a pchać na A4 i nabijać kiesę. To na
alejach w Krakowie można jechać 70km a oni tam ograniczenia za miastem takie
porobili...
Dziękuję styropianom z Solidarności.
Nie o taką Polskę mi chodziło.
-
2. Data: 2010-10-12 08:42:11
Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
Od: juhass <j...@p...fm>
W dniu 2010-10-11 22:02, Jędrek pisze:
<ciach..>
> Pozamykali alternatywną obwodnicę i zakaz poprawy klasy, przepustowości
> istniejących dróg w promieniu 30km...
> I specjalnie powstawiali radary na trasie olkuskiej i do Trzebini aby
> zniechęcić do jeżdżenia tymi drogami a pchać na A4 i nabijać kiesę. To na
> alejach w Krakowie można jechać 70km a oni tam ograniczenia za miastem takie
> porobili...
> Dziękuję styropianom z Solidarności.
> Nie o taką Polskę mi chodziło.
>
Heh, ogólnie sprawa od dawna znana, szczególnie dla "lokalesów".
Niestety- koncesjonariusz się nieźle ustawił na tej autostradzie a do
końca okresu koncesyjnego jeszcze daleko. Jest jeszcze jakaś nadzieja w
procesowaniu się Prezydenta Jaworzna z nimi- choć szczerze wątpię w
skuteczność tegoż. Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między
Krakiem a Olkuszem poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób
zupełnie uniemożliwiający wyprzedzanie, a na drodze 79 przez Trzebinie-
tak jak piszesz wysyp fotoskrzynek i ciągłe remonty prowadzące do
zwężenia jezdni (tak jest imo przynajmniej w Trzebini).
--
Pozdrawiam:
juhass
gliwice/trzebinia
-
3. Data: 2010-10-12 10:05:30
Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
Użytkownik Jędrek napisał:
> Program misja specjalna o autostradzie A4 emitowany kilka tygodni temu w
> TVP1:
>
> część1:
> http://www.youtube.com/watch?v=AI6PUhZGJmk
>
> część2:
> http://www.youtube.com/watch?v=uIc6JYjKLZQ
>
> Pozamykali alternatywną obwodnicę i zakaz poprawy klasy, przepustowości
> istniejących dróg w promieniu 30km...
> I specjalnie powstawiali radary na trasie olkuskiej i do Trzebini aby
> zniechęcić do jeżdżenia tymi drogami a pchać na A4 i nabijać kiesę. To na
> alejach w Krakowie można jechać 70km a oni tam ograniczenia za miastem takie
> porobili...
> Dziękuję styropianom z Solidarności.
> Nie o taką Polskę mi chodziło.
>
To ja kolejny raz podam linka odnosnie walki miasta w ktorym mieszkam z dziurostrada
http://www.jaworzno.pl/aktualnosci/miasto-walczy-o-a
utostrade
Pomimo braku zgody Stalexportu miasto i tak modernizuja w miescie DK79 i koncza
budowac obwodnice a
sprawy sa w sadzie i prokuraturze
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
-
4. Data: 2010-10-12 10:17:52
Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "juhass" <j...@p...fm> napisał w
> Niestety- koncesjonariusz się nieźle ustawił na tej autostradzie
> a do końca okresu koncesyjnego jeszcze daleko.
Bez takiego ustawienia nikt by groszem nie sypnal.
Interes w ogole podejrzanej rentownosci, a jeszcze panstwowa
konkurencja z podatkow mialaby grozic ?
Fakt ze akurat tam rachunki chyba calkiem inaczej wygladaja -
koszta nie byly duze, a cos mi sie wydaje ze zyskiem dziela sie z
GD na biezaco.
> Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a
> Olkuszem poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób zupełnie
> uniemożliwiający wyprzedzanie,
Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych
oaz ?
J.
-
5. Data: 2010-10-12 10:49:41
Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
Od: juhass <j...@p...fm>
W dniu 2010-10-12 10:17, J.F. pisze:
> Bez takiego ustawienia nikt by groszem nie sypnal.
> Interes w ogole podejrzanej rentownosci, a jeszcze panstwowa konkurencja
> z podatkow mialaby grozic ?
>
> Fakt ze akurat tam rachunki chyba calkiem inaczej wygladaja - koszta nie
> byly duze, a cos mi sie wydaje ze zyskiem dziela sie z GD na biezaco.
>
Właśnie- akurat w przypadku tego fragmentu A4 koszta nie były duże
(przejęto autostradę wybudowaną początkiem lat 90- tych bodajże). Koszta
wiążą się z remontem starej już i nie najlepszej jakościowo nawierzchni
i mostów. Tak czy tak- nie wydaje mi się taki układ najlepszym
rozwiązaniem. Prywatna firma zarabia na majątku państwowym w zamian za
bieżące utrzymanie i remonty, z których tak na prawdę nie do końca się
wywiązuje i rozlicza. Choć w sumie pewno bez takich warunków- trudno
było by o koncesjonariusza.
Tak czy tak nie jestem wrogiem autostrady jako takiej, nawet na obecnych
zasadach mogę jakoś z tym żyć. Nie podoba mi się blokowanie rozwoju
miast w pasie A4 z powodu "piętna autostrady" (zamykanie węzła w
Jeleniu, plany likwidacji węzłów Balin i, bodajże Rudno, brak
oświetlenia węzłów). Wszystko to w imię maksymalizacji zysków, którymi
przecież firma powinna się kierować- ale czy kosztem okolicznych miast i
miasteczek?
>> Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a Olkuszem
>> poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób zupełnie
>> uniemożliwiający wyprzedzanie,
>
> Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych oaz ?
>
Można zrozumieć oazy w miejscach, gdzie są przejścia dla pieszych.
Zauważ jednak, iż zbudowano je niemal na całym omawianym odcinku.
Wystarczy stara ciężarówka albo złośliwy kierowca traktora, który nie
będzie chciał zrobić miejsca i korek gotowy. Nie jestem zwolennikiem
zbyt szybkiej jazdy, szczególnie w terenie zabudowanym, zauważ jednak,
że obecny stan często skutecznie uniemożliwia nawet jazdę zgodną z
przepisami.
--
Pozdrawiam:
juhass
gliwice/trzebinia
-
6. Data: 2010-10-12 12:16:06
Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
Od: "Maciek" <k...@X...pl>
> Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych oaz ?
I tak nie jest bezpiecznie nawet z tymi oazami. Na takich drogach nie
powinno byc zadnych oaz tylko przejscia nad albo pod jezdnia.
Pozdrawiam
Maciek
-
7. Data: 2010-10-12 12:42:35
Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "juhass" <j...@p...fm> napisał w
>W dniu 2010-10-12 10:17, J.F. pisze:
>> Fakt ze akurat tam rachunki chyba calkiem inaczej wygladaja -
>> koszta nie
>> byly duze, a cos mi sie wydaje ze zyskiem dziela sie z GD na
>> biezaco.
>>
> Właśnie- akurat w przypadku tego fragmentu A4 koszta nie były
> duże (przejęto autostradę wybudowaną początkiem lat 90- tych
> bodajże). Koszta wiążą się z remontem starej już i nie najlepszej
> jakościowo nawierzchni i mostów. Tak czy tak- nie wydaje mi się
> taki układ najlepszym rozwiązaniem.
No coz - dawniej winilem (Lo)Buzka, ale byc moze sie mylilem i
trzeba winic SLD.
A naprawde to siebie - na kogo zaglosowales tak masz :-)
Tak czy inaczej - dawno dawno temu rzad sobie wymyslil ze
autostrady beda platne, przez bramki, i zaczal od tego odcinka.
Reszta to skutki.
> Prywatna firma zarabia na majątku państwowym w zamian za bieżące
> utrzymanie i remonty, z których tak na prawdę nie do końca się
> wywiązuje i rozlicza. Choć w sumie pewno bez takich warunków-
> trudno było by o koncesjonariusza.
Umowa jest tajna, ale conieco przecieka i wydaje mi sie ze
Stalexport dzieli sie wplywami z gddkia w sporej czesci. Co tez
zapewne ulatwia dalsze negocjacje.
> Nie podoba mi się blokowanie rozwoju miast w pasie A4 z powodu
> "piętna autostrady" (zamykanie węzła w Jeleniu, plany likwidacji
> węzłów Balin i, bodajże Rudno,
> brak oświetlenia węzłów). Wszystko to w imię maksymalizacji
> zysków, którymi
Oswietlenie to chyba do dogadania.
> przecież firma powinna się kierować- ale czy kosztem okolicznych
> miast i miasteczek?
Wszystko zapewne w uzgodnieniu z ministrem. Niestety - w owczesnym
modelu bramkowym trudno bylo inaczej. Zreszta reszta A4
budowana/odbudowywana podobnie - tez zjazd co 30 km.
Teraz nowa technika daje nowe mozliwosci ... ale przeciez nie
chcesz autostrady gdzie co chwila jest ograniczenie do 100, bo
rozjazd :-)
>>> Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a
>>> Olkuszem
>>> poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób zupełnie
>>> uniemożliwiający wyprzedzanie,
>> Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez
>> tych oaz ?
> Można zrozumieć oazy w miejscach, gdzie są przejścia dla
> pieszych. Zauważ jednak, iż zbudowano je niemal na całym
> omawianym odcinku. Wystarczy stara ciężarówka albo złośliwy
> kierowca traktora,
No tak, ostatnio jechalem ta trasa i nie zauwazylem jakis
przeszkod, ale to bylo od Katowic do Olkusza.
No i srednia wyszla 90
J.
-
8. Data: 2010-10-12 20:25:42
Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
Od: Andrzej Jackowicz-Korczynski <a...@w...pl>
W dniu 12.10.2010 10:17, J.F. pisze:
> Użytkownik "juhass" <j...@p...fm> napisał w
>> Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a Olkuszem
>> poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób zupełnie
>> uniemożliwiający wyprzedzanie,
>
> Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych oaz ?
>
> J.
>
bez jaj, te oazy sięgają daleko poza wsie i miasteczka, nierzadko
oddzielają tereny leśne.
--
\./_ Andrzej Jackowicz-Korczynski
\
/| \ mail: a...@w...pl
___|___) http://home.agh.edu.pl/ajk
/ | skype: andrzejjk, gg: #2281310
-
9. Data: 2010-10-13 09:35:31
Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>
> No tak, ostatnio jechalem ta trasa i nie zauwazylem jakis przeszkod, ale
> to bylo od Katowic do Olkusza.
> No i srednia wyszla 90
Ten odcinek jest pare kilometrow za Olkuszem. Dokladnie 17 km podczas
ktorych nie ma mozliwosci wyprzedzania.
--
ml
-
10. Data: 2010-10-16 10:43:34
Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>
Gabriel 'wilk' pisze:
> To ja kolejny raz podam linka odnosnie walki miasta w ktorym mieszkam z
> dziurostrada
> http://www.jaworzno.pl/aktualnosci/miasto-walczy-o-a
utostrade
> Pomimo braku zgody Stalexportu miasto i tak modernizuja w miescie DK79 i
> koncza budowac obwodnice a sprawy sa w sadzie i prokuraturze
> pozdrawiam
>
a na wezle w Jeleniu [tym zamknietym przez stalexport] roboty ruszyly.
zobaczymy czy miastu uda sie cos wywalczyc i czy wogole uruchomia nowa
droge