-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.na
sk.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: juhass <j...@p...fm>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
Date: Tue, 12 Oct 2010 10:49:41 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 45
Message-ID: <i917en$rse$1@usenet.news.interia.pl>
References: <4cb36d40$0$22798$65785112@news.neostrada.pl>
<i90vvs$g8s$1@usenet.news.interia.pl> <i915j9$199$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: ip167-c13.gl.digi.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1286873367 28558 195.82.164.167 (12 Oct 2010 08:49:27
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Oct 2010 08:49:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
In-Reply-To: <i915j9$199$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2317348
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-10-12 10:17, J.F. pisze:
> Bez takiego ustawienia nikt by groszem nie sypnal.
> Interes w ogole podejrzanej rentownosci, a jeszcze panstwowa konkurencja
> z podatkow mialaby grozic ?
>
> Fakt ze akurat tam rachunki chyba calkiem inaczej wygladaja - koszta nie
> byly duze, a cos mi sie wydaje ze zyskiem dziela sie z GD na biezaco.
>
Właśnie- akurat w przypadku tego fragmentu A4 koszta nie były duże
(przejęto autostradę wybudowaną początkiem lat 90- tych bodajże). Koszta
wiążą się z remontem starej już i nie najlepszej jakościowo nawierzchni
i mostów. Tak czy tak- nie wydaje mi się taki układ najlepszym
rozwiązaniem. Prywatna firma zarabia na majątku państwowym w zamian za
bieżące utrzymanie i remonty, z których tak na prawdę nie do końca się
wywiązuje i rozlicza. Choć w sumie pewno bez takich warunków- trudno
było by o koncesjonariusza.
Tak czy tak nie jestem wrogiem autostrady jako takiej, nawet na obecnych
zasadach mogę jakoś z tym żyć. Nie podoba mi się blokowanie rozwoju
miast w pasie A4 z powodu "piętna autostrady" (zamykanie węzła w
Jeleniu, plany likwidacji węzłów Balin i, bodajże Rudno, brak
oświetlenia węzłów). Wszystko to w imię maksymalizacji zysków, którymi
przecież firma powinna się kierować- ale czy kosztem okolicznych miast i
miasteczek?
>> Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a Olkuszem
>> poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób zupełnie
>> uniemożliwiający wyprzedzanie,
>
> Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych oaz ?
>
Można zrozumieć oazy w miejscach, gdzie są przejścia dla pieszych.
Zauważ jednak, iż zbudowano je niemal na całym omawianym odcinku.
Wystarczy stara ciężarówka albo złośliwy kierowca traktora, który nie
będzie chciał zrobić miejsca i korek gotowy. Nie jestem zwolennikiem
zbyt szybkiej jazdy, szczególnie w terenie zabudowanym, zauważ jednak,
że obecny stan często skutecznie uniemożliwia nawet jazdę zgodną z
przepisami.
--
Pozdrawiam:
juhass
gliwice/trzebinia
Następne wpisy z tego wątku
- 12.10.10 12:16 Maciek
- 12.10.10 12:42 J.F.
- 12.10.10 20:25 Andrzej Jackowicz-Korczynski
- 13.10.10 09:35 Marcin Luty
- 16.10.10 10:43 lukasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A