-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
Date: Tue, 12 Oct 2010 12:42:35 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 66
Message-ID: <i91e2k$sk9$1@news.onet.pl>
References: <4cb36d40$0$22798$65785112@news.neostrada.pl>
<i90vvs$g8s$1@usenet.news.interia.pl> <i915j9$199$1@news.onet.pl>
<i917en$rse$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: abpr185.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1286880148 29321 83.8.59.185 (12 Oct 2010 10:42:28 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Oct 2010 10:42:28 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2317394
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "juhass" <j...@p...fm> napisał w
>W dniu 2010-10-12 10:17, J.F. pisze:
>> Fakt ze akurat tam rachunki chyba calkiem inaczej wygladaja -
>> koszta nie
>> byly duze, a cos mi sie wydaje ze zyskiem dziela sie z GD na
>> biezaco.
>>
> Właśnie- akurat w przypadku tego fragmentu A4 koszta nie były
> duże (przejęto autostradę wybudowaną początkiem lat 90- tych
> bodajże). Koszta wiążą się z remontem starej już i nie najlepszej
> jakościowo nawierzchni i mostów. Tak czy tak- nie wydaje mi się
> taki układ najlepszym rozwiązaniem.
No coz - dawniej winilem (Lo)Buzka, ale byc moze sie mylilem i
trzeba winic SLD.
A naprawde to siebie - na kogo zaglosowales tak masz :-)
Tak czy inaczej - dawno dawno temu rzad sobie wymyslil ze
autostrady beda platne, przez bramki, i zaczal od tego odcinka.
Reszta to skutki.
> Prywatna firma zarabia na majątku państwowym w zamian za bieżące
> utrzymanie i remonty, z których tak na prawdę nie do końca się
> wywiązuje i rozlicza. Choć w sumie pewno bez takich warunków-
> trudno było by o koncesjonariusza.
Umowa jest tajna, ale conieco przecieka i wydaje mi sie ze
Stalexport dzieli sie wplywami z gddkia w sporej czesci. Co tez
zapewne ulatwia dalsze negocjacje.
> Nie podoba mi się blokowanie rozwoju miast w pasie A4 z powodu
> "piętna autostrady" (zamykanie węzła w Jeleniu, plany likwidacji
> węzłów Balin i, bodajże Rudno,
> brak oświetlenia węzłów). Wszystko to w imię maksymalizacji
> zysków, którymi
Oswietlenie to chyba do dogadania.
> przecież firma powinna się kierować- ale czy kosztem okolicznych
> miast i miasteczek?
Wszystko zapewne w uzgodnieniu z ministrem. Niestety - w owczesnym
modelu bramkowym trudno bylo inaczej. Zreszta reszta A4
budowana/odbudowywana podobnie - tez zjazd co 30 km.
Teraz nowa technika daje nowe mozliwosci ... ale przeciez nie
chcesz autostrady gdzie co chwila jest ograniczenie do 100, bo
rozjazd :-)
>>> Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a
>>> Olkuszem
>>> poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób zupełnie
>>> uniemożliwiający wyprzedzanie,
>> Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez
>> tych oaz ?
> Można zrozumieć oazy w miejscach, gdzie są przejścia dla
> pieszych. Zauważ jednak, iż zbudowano je niemal na całym
> omawianym odcinku. Wystarczy stara ciężarówka albo złośliwy
> kierowca traktora,
No tak, ostatnio jechalem ta trasa i nie zauwazylem jakis
przeszkod, ale to bylo od Katowic do Olkusza.
No i srednia wyszla 90
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.10.10 20:25 Andrzej Jackowicz-Korczynski
- 13.10.10 09:35 Marcin Luty
- 16.10.10 10:43 lukasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=