eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleWymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 11. Data: 2010-11-24 18:32:38
    Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek <p...@g...com> napisał/a:
    >
    > Czołem !
    > Już wyjaśniam :
    > Zakupiłem nową CB1000R w salonie.

    To nie lepiej było kupić od razu coś szybkiego?

    --
    kakmaratgmaildotcom emotikonysądlaemo


  • 12. Data: 2010-11-24 18:39:28
    Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
    Od: "Mr.Pisiek" <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-24 19:32, kakmar pisze:
    > Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek<p...@g...com> napisał/a:
    >>
    >> Czołem !
    >> Już wyjaśniam :
    >> Zakupiłem nową CB1000R w salonie.
    >
    > To nie lepiej było kupić od razu coś szybkiego?
    >
    Miłość od pierwszego wejrzenia ........ wiesz jak to jest :-))))


  • 13. Data: 2010-11-24 19:14:10
    Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 24 Lis, 17:58, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    > My la em, e w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie i
    > poprawianie mocy.
    Nie, to nie jest komplet. Ale wyfuk i modul to zalecane polaczenie.

    Co daje? Poprawe przebiegu krzywej momentu i mocy - to wersja dla
    myslacych.
    Poprawe mocy o kilkanascie kuni i prawo do naklejenia stickera na
    owiewce - wersja dla lanserow.

    Do Michala:

    Skoro juz inwestujesz w wydech i modul to nie zaluj na akcesoryjny
    filtr. Chyba, ze jestes po tej stronie barykady, ktora uwaza, ze taki
    filtr przepuszcza tone piachu rocznie itede. Nie namawiam ale polecam.

    Dalej: tak jak rozmawialismy zadna mapa z www nie bedzie idealna dla
    Twojego motocykla. Bez hamowni sie nie obejdzie. Z drugiej strony
    kazda mapa zblizona do konfiguracji Twojego motocykla i przeznaczona
    do konkretnego typu modulu bedzie bogatsza od serii ale nic nie
    zepsuje. Po prostu nie wykorzystasz tego co moze Ci zaoferowac silnik.
    W najgorszym przypadku krzywa momentu zlapie jakis dolek albocos.
    Poczujesz. Mozesz tez smialo przewalic sobie kazda z map dla PCV i
    potestowac. Nadal jednak twierdze, ze beda to odczucia subiektywne. Tu
    nic nie zastapi hamowni.

    O2eliminator: sprytne rozwiazanie ulatwiajace prace modulom ale z
    pewnymi ograniczeniami. Standardowo O2 sensor informuje ECU o skladzie
    mieszanki (lambda, AFR - jak kto woli). Jesli jest zbyt bogata - ECU
    zmniejsza dawke paliwa. Jesli zbyt uboga - odwrotnie. Myk polega na
    tym, ze jesli wzbogacisz modulem mieszanke poza zakres akceptowalny
    dla ECU jako norma (a normy jakie sa wszyscy wiemy) ECU zareaguje
    zubozeniem mieszanki. I cala robota modulu idzie w powietrze. Dzieki
    O2 eliminator ECU zawsze dostaje informacje o AFR na tym samym
    poziomie (np. 15,0). Na rynku dostepne sa tez bardziej zaawansowane
    rozwiazania czyli O2 modulatory - w przypadku kiedy producent silnika
    opracowuje rozne wartosci AFR dla roznych stanow TPS i rpm (a tak
    wlasnie jest w nowszych modelach motocykli - ECU sa w stanie
    przetwarzac odpowiednio duze ilosci danych i wysterowac na ich
    podstawie do 8 wtryskiwaczy) konieczne jest dostosowywanie sygnalu O2
    sensora dla ECU. Inaczej bedzie prawie tak jak bez O2 eliminatora.
    Jednoczesnie sygnal z sensora wykorzystywany moze byc przez modul do
    biezacej kontroli skladu mieszanki i jego optymalizacji.

    pzdr, dr
    14/525


  • 14. Data: 2010-11-24 19:19:49
    Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-11-24 18:27, Mr.Pisiek pisze:
    > W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze:
    >> On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek"<p...@g...com> wrote:
    >>
    >>> Hejka !
    >>>
    >>> To wiem. Natomiast jaka mapa jest właściwa? są cztery które znalazłem na
    >>> stronie powercommandera : ( filtr ma być fabryczny )
    >>>
    >>> M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
    >>> filter
    >>> M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter
    >>>
    >>> M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
    >>> with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
    >>>
    >>> M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
    >>> Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
    >>>
    >>> Baffle należy rozumieć jako DB killer ?
    >>>
    >>> Moj rocznik to 2009.
    >>
    >> Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
    >> Przeciez wyraznie napisali ze
    >> M135-504 (with DB killer)
    >> M135-505 (without DB killer))
    >>
    >> pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
    >> i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
    >> uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
    >> Co tu jeszcze mozna dodac ?
    >>
    >> Kuczu
    >
    > Czołem Kuczu !
    >
    > No tak ....
    >
    > jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy "with baffle" ???
    >
    > Aha !
    > Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznaczałoby że
    > mapa M16-013-509 byłaby OK. (???)
    >
    > Czy nie jest to przypadkiem tak że mapy:
    > M135-504 (with DB killer)
    > M135-505 (without DB killer) były dedykowane do Power Commander PCIII
    > USB ???
    >
    > Czy w starym Power Commander PCIII USB był O2 Eliminator w komplecie ?
    >
    > Jeszcze jedna NIEŚCISŁOŚĆ:
    >
    > street legal slip-on - to system który mnie NIE interesuje (ten z
    > katalizatorem)
    >
    > open slip-on : to ten system który mnie interesuje (no CAT)
    >
    > Są to dwa różne układy wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotyczącym
    > open slip-on system piszą że to tylko różnica DB Killer'a ?
    >
    > http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products
    /mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_f
    or_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_
    08_10.pdf
    >
    >
    >
    > PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on
    > www.powercommander.com:
    > M135-504 (with DB killer) --- naprawdę to mapa do Akrapovic street legal
    > slip-on
    > M135-505 (without DB killer)--naprawdę to mapa do Akrapovic open slip-on
    >
    > Uffff....
    >
    > Koniguracja jest taka :
    > Akrapovic open slip-on (no CAT)
    > Power Commander V with O2 Eliminator
    > Filtr fabryczny
    > oczywiście steel link pipe żeby to połaczyć.
    >
    > Pytanie : Którą mapę wgrać ?
    >
    >
    > Kuczu ! dzięki za odpowiedź - ja i tak muszę zrobić na ten temat
    > "doktorat" bo nie zamierzam wgrać złej mapy i niedajBÓG narobić sobie
    > kiślu w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-))))

    Pokreciles wszystko. Mozna zalozyc sam tlumik przelotowy a mozna wlozyc
    w niego db-killera (baffle) i miec halas street legal. Oba przy uzyciu
    oryginalnej sondy lambda. I wtedy uzyc jedna z dwoch pierwszych map.

    Mozna zrobic to samo ale bez lambdy, wtedy nalezy zmienic rure laczaca
    (link pipe) i zamiast lambdy podlaczyc o2 eliminator. Wtedy wgrywa sie
    jedna z nastepnych map (z db-killerem albo bez).

    Nie wiem czy PC V jest kompatybilny z PC III i czy pasuja mapy z jednego
    do drugiego. o2 eliminator nigdy nie jest w komplecie bo dla kazdej
    marki moto jest inny. Sluzy on "oszukaniu" sterownika w momencie gdy
    wyrzuca sie lambde. PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu
    marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy.


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 15. Data: 2010-11-24 19:26:48
    Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Mr.Pisiek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:icjj33$d4b$...@n...task.gda.pl...
    > Normy Euro3 spowodowały że ten LITROWY motocykl brzmi jak elektryczny
    > MELEX a nie jak uliczny ŁOBUZ. Chcę to zmienić.

    No i powod ok.

    > Oprócz cudownego dźwięku tłumika osiagnę również efekt polegający na tym
    > że zamyślone PANIE w osobowych autach usłyszą mnie prędzej niż ja zdążę
    > się zirytować ich taktyką jazdy w mieście.

    Jechales KIEDYS puszka? Wyprzedzil Cie WTEDY ktos z glosnym wydechem? Jesli
    USLYSZALES go 10, 20, 50, 100 czy tam 300m wczesniej (JADACEGO za Toba) to
    gratuluje SUPER zajebistego zmyslu sluchu. Ja takiego NIE posiadam i watpie,
    zeby wiekszosc PANI w tej materii roznila sie ODE MNIE. W praktyce jest tak,
    ze glosnego AKRAPA kilent/klientka w PUSZCE uslyszy dopiero jak zostanie
    wyprzedzona przez LOBUZA.

    > To moje osobiste zdanie ale uważam że głośniejszy wydech ma wpływ na
    > bezpieczeństwo jazdy. Im szybciej Cię usłyszą tym szybciej polookają w
    > lusterka.

    Jak zaczniesz JEZDZIC tak, zeby przewidywac zachowania INNYCH to glosna
    PUSZKA dla zwiekszenia BEZPIECZENSTWA nie bedzie Ci potrzebna. Jedynie w
    KORKU gdy sie stoi ~5m za puszka i sie zrobi PRZEGAZOWKE to wtedy
    ewentualnie PANI uslyszy. A dres zastawi Ci droge.

    > Katalizator wygląda jak woreczek MOSZNOWY i należy się go pozbyć z
    > przyczyn estetycznych.

    No i zajebiscie.

    > Ten fabryczny układ waży też dużo.
    [...]
    > Wykres momentu obrotowego po wymianie układu też mi się podoba
    [...]
    > Nie jeżdżę na żadnym torze

    Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU i
    niewiadomo jakie ODCHUDZANIE maszyny?

    Zeby nie bylo watpliwosci:
    uwazam, ze akcesoryjne wydechy sa ok, ale takie kombinowanie i tlumaczenia
    jakie tu odstawiasz przypominaja mi siebie samego, kiedy musze wyjasnic
    mojej kobiecie koniecznosc zakupu nowych opon zamiast nowej kiecki. Tu sa
    precle - nie musisz sie tlumaczyc jesli nie chcesz:)

    > A moje EGO jest OK i tłumik tutaj nie gra roli :-)))))

    Taaa... moje tez... ale i tak chce przelotowke. I tez bede tlumaczyl
    dziewczynie/zonie/sasiadom/policjantom etc. bardzo racjonalne powody zakupu
    tej puszki, mimo ze w codziennym zastosowaniu nie ma on wplywu kompletnie na
    nic.

    A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;)

    --
    pzdr:
    Ivam


  • 16. Data: 2010-11-24 19:53:34
    Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
    Od: "Mr.Pisiek" <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-24 20:19, Kuczu pisze:
    > W dniu 2010-11-24 18:27, Mr.Pisiek pisze:
    >> W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze:
    >>> On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek"<p...@g...com> wrote:
    >>>
    >>>> Hejka !
    >>>>
    >>>> To wiem. Natomiast jaka mapa jest właściwa? są cztery które
    >>>> znalazłem na
    >>>> stronie powercommandera : ( filtr ma być fabryczny )
    >>>>
    >>>> M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
    >>>> filter
    >>>> M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter
    >>>>
    >>>> M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
    >>>> with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
    >>>>
    >>>> M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
    >>>> Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
    >>>>
    >>>> Baffle należy rozumieć jako DB killer ?
    >>>>
    >>>> Moj rocznik to 2009.
    >>>
    >>> Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
    >>> Przeciez wyraznie napisali ze
    >>> M135-504 (with DB killer)
    >>> M135-505 (without DB killer))
    >>>
    >>> pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
    >>> i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
    >>> uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
    >>> Co tu jeszcze mozna dodac ?
    >>>
    >>> Kuczu
    >>
    >> Czołem Kuczu !
    >>
    >> No tak ....
    >>
    >> jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy "with baffle" ???
    >>
    >> Aha !
    >> Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznaczałoby że
    >> mapa M16-013-509 byłaby OK. (???)
    >>
    >> Czy nie jest to przypadkiem tak że mapy:
    >> M135-504 (with DB killer)
    >> M135-505 (without DB killer) były dedykowane do Power Commander PCIII
    >> USB ???
    >>
    >> Czy w starym Power Commander PCIII USB był O2 Eliminator w komplecie ?
    >>
    >> Jeszcze jedna NIEŚCISŁOŚĆ:
    >>
    >> street legal slip-on - to system który mnie NIE interesuje (ten z
    >> katalizatorem)
    >>
    >> open slip-on : to ten system który mnie interesuje (no CAT)
    >>
    >> Są to dwa różne układy wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotyczącym
    >> open slip-on system piszą że to tylko różnica DB Killer'a ?
    >>
    >> http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products
    /mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_f
    or_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_
    08_10.pdf
    >>
    >>
    >>
    >>
    >> PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on
    >> www.powercommander.com:
    >> M135-504 (with DB killer) --- naprawdę to mapa do Akrapovic street legal
    >> slip-on
    >> M135-505 (without DB killer)--naprawdę to mapa do Akrapovic open slip-on
    >>
    >> Uffff....
    >>
    >> Koniguracja jest taka :
    >> Akrapovic open slip-on (no CAT)
    >> Power Commander V with O2 Eliminator
    >> Filtr fabryczny
    >> oczywiście steel link pipe żeby to połaczyć.
    >>
    >> Pytanie : Którą mapę wgrać ?
    >>
    >>
    >> Kuczu ! dzięki za odpowiedź - ja i tak muszę zrobić na ten temat
    >> "doktorat" bo nie zamierzam wgrać złej mapy i niedajBÓG narobić sobie
    >> kiślu w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-))))
    >
    > Pokreciles wszystko. Mozna zalozyc sam tlumik przelotowy a mozna wlozyc
    > w niego db-killera (baffle) i miec halas street legal. Oba przy uzyciu
    > oryginalnej sondy lambda. I wtedy uzyc jedna z dwoch pierwszych map.
    >
    > Mozna zrobic to samo ale bez lambdy, wtedy nalezy zmienic rure laczaca
    > (link pipe) i zamiast lambdy podlaczyc o2 eliminator. Wtedy wgrywa sie
    > jedna z nastepnych map (z db-killerem albo bez).
    >
    > Nie wiem czy PC V jest kompatybilny z PC III i czy pasuja mapy z jednego
    > do drugiego. o2 eliminator nigdy nie jest w komplecie bo dla kazdej
    > marki moto jest inny. Sluzy on "oszukaniu" sterownika w momencie gdy
    > wyrzuca sie lambde. PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu
    > marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy.
    >
    >
    MEGA DZIĘKI .... ! - dzięki WAM Panowie zaczynam OGARNIAĆ :-)
    Dziękuję wszystkim którzy mieli cierpliwość mnie tu edukować / przyda
    się napewno !!! - POZDRAWIAM
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



  • 17. Data: 2010-11-24 19:55:05
    Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 24 Lis, 20:26, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
    > Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU i
    > niewiadomo jakie ODCHUDZANIE maszyny?
    Pochuj to pingwin w wodzie stoi, jak mawiaja starzy indianie.

    Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
    wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety? Pomijam
    swiadomie wzgledy estetyczne czyli to co widac i slychac. Jesli nie
    jezdziles (a na to mi wyglada) to nie zadawaj glupich pytan.


    > Zeby nie bylo watpliwosci:
    > uwazam, ze akcesoryjne wydechy sa ok, ale takie kombinowanie i tlumaczenia
    > jakie tu odstawiasz przypominaja mi siebie samego, kiedy musze wyjasnic
    > mojej kobiecie koniecznosc zakupu nowych opon zamiast nowej kiecki. Tu sa
    > precle - nie musisz sie tlumaczyc jesli nie chcesz:)
    Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca.

    pzdr, dr
    14/525


  • 18. Data: 2010-11-24 20:22:19
    Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze:

    > A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;)

    Wisi pod sufitem w garazu i czeka.


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 19. Data: 2010-11-24 20:35:45
    Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>


    Uzytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisal w wiadomosci grup
    dyskusyjnych:5cbacec4-a439-4940-a7d6-07fb7d73b667@y2
    g2000prf.googlegroups.com...

    > Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
    > wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety?

    Nie jezdzilem i nie wiem.

    Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametrów
    pojazdu, który ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym
    kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i
    odczuwac niedosyt.

    Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdy
    inny powód wydaje mi sie zwyczajnym lansem.

    Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny powód. Sam dla
    lansu "stuningowalem" swój motocykl o paski na felgach. ;)


  • 20. Data: 2010-11-24 20:36:51
    Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Uzytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisal w wiadomosci grup
    dyskusyjnych:5cbacec4-a439-4940-a7d6-07fb7d73b667@y2
    g2000prf.googlegroups.com...
    > Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
    > wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety?

    Wiem. Przeczytaj jeszcze raz mojego posta i posta autora tematu. Moze
    zapalpiesz o co mi chodzilo.

    Jak nie zalapiesz to nie wysilaj sie na kolejna odpowiedz.

    > Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca.

    Jak wyzej.

    --
    pzdr:
    Ivam

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: