-
11. Data: 2010-11-24 18:32:38
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek <p...@g...com> napisał/a:
>
> Czołem !
> Już wyjaśniam :
> Zakupiłem nową CB1000R w salonie.
To nie lepiej było kupić od razu coś szybkiego?
--
kakmaratgmaildotcom emotikonysądlaemo
-
12. Data: 2010-11-24 18:39:28
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: "Mr.Pisiek" <p...@g...com>
W dniu 2010-11-24 19:32, kakmar pisze:
> Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek<p...@g...com> napisał/a:
>>
>> Czołem !
>> Już wyjaśniam :
>> Zakupiłem nową CB1000R w salonie.
>
> To nie lepiej było kupić od razu coś szybkiego?
>
Miłość od pierwszego wejrzenia ........ wiesz jak to jest :-))))
-
13. Data: 2010-11-24 19:14:10
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: doktorski <d...@g...com>
On 24 Lis, 17:58, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
> My la em, e w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie i
> poprawianie mocy.
Nie, to nie jest komplet. Ale wyfuk i modul to zalecane polaczenie.
Co daje? Poprawe przebiegu krzywej momentu i mocy - to wersja dla
myslacych.
Poprawe mocy o kilkanascie kuni i prawo do naklejenia stickera na
owiewce - wersja dla lanserow.
Do Michala:
Skoro juz inwestujesz w wydech i modul to nie zaluj na akcesoryjny
filtr. Chyba, ze jestes po tej stronie barykady, ktora uwaza, ze taki
filtr przepuszcza tone piachu rocznie itede. Nie namawiam ale polecam.
Dalej: tak jak rozmawialismy zadna mapa z www nie bedzie idealna dla
Twojego motocykla. Bez hamowni sie nie obejdzie. Z drugiej strony
kazda mapa zblizona do konfiguracji Twojego motocykla i przeznaczona
do konkretnego typu modulu bedzie bogatsza od serii ale nic nie
zepsuje. Po prostu nie wykorzystasz tego co moze Ci zaoferowac silnik.
W najgorszym przypadku krzywa momentu zlapie jakis dolek albocos.
Poczujesz. Mozesz tez smialo przewalic sobie kazda z map dla PCV i
potestowac. Nadal jednak twierdze, ze beda to odczucia subiektywne. Tu
nic nie zastapi hamowni.
O2eliminator: sprytne rozwiazanie ulatwiajace prace modulom ale z
pewnymi ograniczeniami. Standardowo O2 sensor informuje ECU o skladzie
mieszanki (lambda, AFR - jak kto woli). Jesli jest zbyt bogata - ECU
zmniejsza dawke paliwa. Jesli zbyt uboga - odwrotnie. Myk polega na
tym, ze jesli wzbogacisz modulem mieszanke poza zakres akceptowalny
dla ECU jako norma (a normy jakie sa wszyscy wiemy) ECU zareaguje
zubozeniem mieszanki. I cala robota modulu idzie w powietrze. Dzieki
O2 eliminator ECU zawsze dostaje informacje o AFR na tym samym
poziomie (np. 15,0). Na rynku dostepne sa tez bardziej zaawansowane
rozwiazania czyli O2 modulatory - w przypadku kiedy producent silnika
opracowuje rozne wartosci AFR dla roznych stanow TPS i rpm (a tak
wlasnie jest w nowszych modelach motocykli - ECU sa w stanie
przetwarzac odpowiednio duze ilosci danych i wysterowac na ich
podstawie do 8 wtryskiwaczy) konieczne jest dostosowywanie sygnalu O2
sensora dla ECU. Inaczej bedzie prawie tak jak bez O2 eliminatora.
Jednoczesnie sygnal z sensora wykorzystywany moze byc przez modul do
biezacej kontroli skladu mieszanki i jego optymalizacji.
pzdr, dr
14/525
-
14. Data: 2010-11-24 19:19:49
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-11-24 18:27, Mr.Pisiek pisze:
> W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze:
>> On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek"<p...@g...com> wrote:
>>
>>> Hejka !
>>>
>>> To wiem. Natomiast jaka mapa jest właściwa? są cztery które znalazłem na
>>> stronie powercommandera : ( filtr ma być fabryczny )
>>>
>>> M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
>>> filter
>>> M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter
>>>
>>> M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
>>> with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>>>
>>> M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
>>> Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>>>
>>> Baffle należy rozumieć jako DB killer ?
>>>
>>> Moj rocznik to 2009.
>>
>> Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
>> Przeciez wyraznie napisali ze
>> M135-504 (with DB killer)
>> M135-505 (without DB killer))
>>
>> pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
>> i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
>> uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
>> Co tu jeszcze mozna dodac ?
>>
>> Kuczu
>
> Czołem Kuczu !
>
> No tak ....
>
> jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy "with baffle" ???
>
> Aha !
> Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznaczałoby że
> mapa M16-013-509 byłaby OK. (???)
>
> Czy nie jest to przypadkiem tak że mapy:
> M135-504 (with DB killer)
> M135-505 (without DB killer) były dedykowane do Power Commander PCIII
> USB ???
>
> Czy w starym Power Commander PCIII USB był O2 Eliminator w komplecie ?
>
> Jeszcze jedna NIEŚCISŁOŚĆ:
>
> street legal slip-on - to system który mnie NIE interesuje (ten z
> katalizatorem)
>
> open slip-on : to ten system który mnie interesuje (no CAT)
>
> Są to dwa różne układy wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotyczącym
> open slip-on system piszą że to tylko różnica DB Killer'a ?
>
> http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products
/mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_f
or_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_
08_10.pdf
>
>
>
> PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on
> www.powercommander.com:
> M135-504 (with DB killer) --- naprawdę to mapa do Akrapovic street legal
> slip-on
> M135-505 (without DB killer)--naprawdę to mapa do Akrapovic open slip-on
>
> Uffff....
>
> Koniguracja jest taka :
> Akrapovic open slip-on (no CAT)
> Power Commander V with O2 Eliminator
> Filtr fabryczny
> oczywiście steel link pipe żeby to połaczyć.
>
> Pytanie : Którą mapę wgrać ?
>
>
> Kuczu ! dzięki za odpowiedź - ja i tak muszę zrobić na ten temat
> "doktorat" bo nie zamierzam wgrać złej mapy i niedajBÓG narobić sobie
> kiślu w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-))))
Pokreciles wszystko. Mozna zalozyc sam tlumik przelotowy a mozna wlozyc
w niego db-killera (baffle) i miec halas street legal. Oba przy uzyciu
oryginalnej sondy lambda. I wtedy uzyc jedna z dwoch pierwszych map.
Mozna zrobic to samo ale bez lambdy, wtedy nalezy zmienic rure laczaca
(link pipe) i zamiast lambdy podlaczyc o2 eliminator. Wtedy wgrywa sie
jedna z nastepnych map (z db-killerem albo bez).
Nie wiem czy PC V jest kompatybilny z PC III i czy pasuja mapy z jednego
do drugiego. o2 eliminator nigdy nie jest w komplecie bo dla kazdej
marki moto jest inny. Sluzy on "oszukaniu" sterownika w momencie gdy
wyrzuca sie lambde. PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu
marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
15. Data: 2010-11-24 19:26:48
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Użytkownik "Mr.Pisiek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:icjj33$d4b$...@n...task.gda.pl...
> Normy Euro3 spowodowały że ten LITROWY motocykl brzmi jak elektryczny
> MELEX a nie jak uliczny ŁOBUZ. Chcę to zmienić.
No i powod ok.
> Oprócz cudownego dźwięku tłumika osiagnę również efekt polegający na tym
> że zamyślone PANIE w osobowych autach usłyszą mnie prędzej niż ja zdążę
> się zirytować ich taktyką jazdy w mieście.
Jechales KIEDYS puszka? Wyprzedzil Cie WTEDY ktos z glosnym wydechem? Jesli
USLYSZALES go 10, 20, 50, 100 czy tam 300m wczesniej (JADACEGO za Toba) to
gratuluje SUPER zajebistego zmyslu sluchu. Ja takiego NIE posiadam i watpie,
zeby wiekszosc PANI w tej materii roznila sie ODE MNIE. W praktyce jest tak,
ze glosnego AKRAPA kilent/klientka w PUSZCE uslyszy dopiero jak zostanie
wyprzedzona przez LOBUZA.
> To moje osobiste zdanie ale uważam że głośniejszy wydech ma wpływ na
> bezpieczeństwo jazdy. Im szybciej Cię usłyszą tym szybciej polookają w
> lusterka.
Jak zaczniesz JEZDZIC tak, zeby przewidywac zachowania INNYCH to glosna
PUSZKA dla zwiekszenia BEZPIECZENSTWA nie bedzie Ci potrzebna. Jedynie w
KORKU gdy sie stoi ~5m za puszka i sie zrobi PRZEGAZOWKE to wtedy
ewentualnie PANI uslyszy. A dres zastawi Ci droge.
> Katalizator wygląda jak woreczek MOSZNOWY i należy się go pozbyć z
> przyczyn estetycznych.
No i zajebiscie.
> Ten fabryczny układ waży też dużo.
[...]
> Wykres momentu obrotowego po wymianie układu też mi się podoba
[...]
> Nie jeżdżę na żadnym torze
Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU i
niewiadomo jakie ODCHUDZANIE maszyny?
Zeby nie bylo watpliwosci:
uwazam, ze akcesoryjne wydechy sa ok, ale takie kombinowanie i tlumaczenia
jakie tu odstawiasz przypominaja mi siebie samego, kiedy musze wyjasnic
mojej kobiecie koniecznosc zakupu nowych opon zamiast nowej kiecki. Tu sa
precle - nie musisz sie tlumaczyc jesli nie chcesz:)
> A moje EGO jest OK i tłumik tutaj nie gra roli :-)))))
Taaa... moje tez... ale i tak chce przelotowke. I tez bede tlumaczyl
dziewczynie/zonie/sasiadom/policjantom etc. bardzo racjonalne powody zakupu
tej puszki, mimo ze w codziennym zastosowaniu nie ma on wplywu kompletnie na
nic.
A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;)
--
pzdr:
Ivam
-
16. Data: 2010-11-24 19:53:34
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: "Mr.Pisiek" <p...@g...com>
W dniu 2010-11-24 20:19, Kuczu pisze:
> W dniu 2010-11-24 18:27, Mr.Pisiek pisze:
>> W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze:
>>> On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek"<p...@g...com> wrote:
>>>
>>>> Hejka !
>>>>
>>>> To wiem. Natomiast jaka mapa jest właściwa? są cztery które
>>>> znalazłem na
>>>> stronie powercommandera : ( filtr ma być fabryczny )
>>>>
>>>> M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
>>>> filter
>>>> M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter
>>>>
>>>> M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
>>>> with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>>>>
>>>> M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
>>>> Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>>>>
>>>> Baffle należy rozumieć jako DB killer ?
>>>>
>>>> Moj rocznik to 2009.
>>>
>>> Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
>>> Przeciez wyraznie napisali ze
>>> M135-504 (with DB killer)
>>> M135-505 (without DB killer))
>>>
>>> pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
>>> i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
>>> uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
>>> Co tu jeszcze mozna dodac ?
>>>
>>> Kuczu
>>
>> Czołem Kuczu !
>>
>> No tak ....
>>
>> jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy "with baffle" ???
>>
>> Aha !
>> Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznaczałoby że
>> mapa M16-013-509 byłaby OK. (???)
>>
>> Czy nie jest to przypadkiem tak że mapy:
>> M135-504 (with DB killer)
>> M135-505 (without DB killer) były dedykowane do Power Commander PCIII
>> USB ???
>>
>> Czy w starym Power Commander PCIII USB był O2 Eliminator w komplecie ?
>>
>> Jeszcze jedna NIEŚCISŁOŚĆ:
>>
>> street legal slip-on - to system który mnie NIE interesuje (ten z
>> katalizatorem)
>>
>> open slip-on : to ten system który mnie interesuje (no CAT)
>>
>> Są to dwa różne układy wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotyczącym
>> open slip-on system piszą że to tylko różnica DB Killer'a ?
>>
>> http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products
/mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_f
or_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_
08_10.pdf
>>
>>
>>
>>
>> PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on
>> www.powercommander.com:
>> M135-504 (with DB killer) --- naprawdę to mapa do Akrapovic street legal
>> slip-on
>> M135-505 (without DB killer)--naprawdę to mapa do Akrapovic open slip-on
>>
>> Uffff....
>>
>> Koniguracja jest taka :
>> Akrapovic open slip-on (no CAT)
>> Power Commander V with O2 Eliminator
>> Filtr fabryczny
>> oczywiście steel link pipe żeby to połaczyć.
>>
>> Pytanie : Którą mapę wgrać ?
>>
>>
>> Kuczu ! dzięki za odpowiedź - ja i tak muszę zrobić na ten temat
>> "doktorat" bo nie zamierzam wgrać złej mapy i niedajBÓG narobić sobie
>> kiślu w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-))))
>
> Pokreciles wszystko. Mozna zalozyc sam tlumik przelotowy a mozna wlozyc
> w niego db-killera (baffle) i miec halas street legal. Oba przy uzyciu
> oryginalnej sondy lambda. I wtedy uzyc jedna z dwoch pierwszych map.
>
> Mozna zrobic to samo ale bez lambdy, wtedy nalezy zmienic rure laczaca
> (link pipe) i zamiast lambdy podlaczyc o2 eliminator. Wtedy wgrywa sie
> jedna z nastepnych map (z db-killerem albo bez).
>
> Nie wiem czy PC V jest kompatybilny z PC III i czy pasuja mapy z jednego
> do drugiego. o2 eliminator nigdy nie jest w komplecie bo dla kazdej
> marki moto jest inny. Sluzy on "oszukaniu" sterownika w momencie gdy
> wyrzuca sie lambde. PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu
> marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy.
>
>
MEGA DZIĘKI .... ! - dzięki WAM Panowie zaczynam OGARNIAĆ :-)
Dziękuję wszystkim którzy mieli cierpliwość mnie tu edukować / przyda
się napewno !!! - POZDRAWIAM
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
17. Data: 2010-11-24 19:55:05
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: doktorski <d...@g...com>
On 24 Lis, 20:26, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
> Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU i
> niewiadomo jakie ODCHUDZANIE maszyny?
Pochuj to pingwin w wodzie stoi, jak mawiaja starzy indianie.
Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety? Pomijam
swiadomie wzgledy estetyczne czyli to co widac i slychac. Jesli nie
jezdziles (a na to mi wyglada) to nie zadawaj glupich pytan.
> Zeby nie bylo watpliwosci:
> uwazam, ze akcesoryjne wydechy sa ok, ale takie kombinowanie i tlumaczenia
> jakie tu odstawiasz przypominaja mi siebie samego, kiedy musze wyjasnic
> mojej kobiecie koniecznosc zakupu nowych opon zamiast nowej kiecki. Tu sa
> precle - nie musisz sie tlumaczyc jesli nie chcesz:)
Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca.
pzdr, dr
14/525
-
18. Data: 2010-11-24 20:22:19
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze:
> A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;)
Wisi pod sufitem w garazu i czeka.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
19. Data: 2010-11-24 20:35:45
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Uzytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisal w wiadomosci grup
dyskusyjnych:5cbacec4-a439-4940-a7d6-07fb7d73b667@y2
g2000prf.googlegroups.com...
> Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
> wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety?
Nie jezdzilem i nie wiem.
Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametrów
pojazdu, który ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym
kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i
odczuwac niedosyt.
Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdy
inny powód wydaje mi sie zwyczajnym lansem.
Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny powód. Sam dla
lansu "stuningowalem" swój motocykl o paski na felgach. ;)
-
20. Data: 2010-11-24 20:36:51
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Uzytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisal w wiadomosci grup
dyskusyjnych:5cbacec4-a439-4940-a7d6-07fb7d73b667@y2
g2000prf.googlegroups.com...
> Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
> wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety?
Wiem. Przeczytaj jeszcze raz mojego posta i posta autora tematu. Moze
zapalpiesz o co mi chodzilo.
Jak nie zalapiesz to nie wysilaj sie na kolejna odpowiedz.
> Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca.
Jak wyzej.
--
pzdr:
Ivam