  • 1. Data: 2010-01-07 10:58:24
    Temat: Dowód rejestracyjny tylko na 6 lat?
    Od: "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl>

    Widać jeszcze się czuje młody, skoro takie rzeczy mnie dziwią, ale jak to
    kurna jest, że w dowodzie rejestracyjnym jest tylko 6 miejsc na wbicie
    przeglądu, a jak się skończy miejsce to trza nowy dowód wyrabiać i płacić
    60zł OIDP? Czyli innymi słowy - posiadanie dowodu kosztuje 10zł/rok? Niby
    nie pieniądze, ale z jakiej racji, kjm?

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 2. Data: 2010-01-07 11:06:19
    Temat: Re: Dowód rejestracyjny tylko na 6 lat?
    Od: Gregorius <n...@m...adresu.com>

    W dniu 2010-01-07 10:58, Krzysiek Niemkiewicz pisze:
> [...]
    > 60zł OIDP? Czyli innymi słowy - posiadanie dowodu kosztuje 10zł/rok? Niby

    Dla nowego auta dowód jest na 9 lat. Pierwszy przegląd jest po 3 latach,
    następny po 2 a dalej to już rok w rok.

    --
    Gregorius

  • 3. Data: 2010-01-07 14:13:14
    Temat: Odp: Dowód rejestracyjny tylko na 6 lat?
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Użytkownik "Gregorius" <n...@m...adresu.com> napisał w wiadomości

    > Dla nowego auta dowód jest na 9 lat. Pierwszy przegląd jest po 3 latach, następny
    po 2 a dalej to już rok w rok.

    A dla odmiany dla starego jest na 5 a nie na 6.
    Bo w pierwsze okienko jest wbita pieczatka z UM z data następnego badania.
    A jak masz pecha i przegląd jest np za 1-2 miesiące to masz już zajęte dwa
    okienka :)

    Ryba

  • 4. Data: 2010-01-07 14:15:57
    Temat: Re: Odp: Dowód rejestracyjny tylko na 6 lat?
    Od: marjan <k...@g...com>

    Ryba pisze:

> [...]
    > A jak masz pecha i przegląd jest np za 1-2 miesiące to masz już zajęte dwa

    A jeszcze jak pechowo kolejnego dnia przydzwonisz i Policja zabierze DJ
    do momentu zrobienia badania technicznego, to Ci sie skraca do 4 lat :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 5. Data: 2010-01-07 15:43:06
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl> wrote in message
> [...]
    > 60zł OIDP? Czyli innymi słowy - posiadanie dowodu kosztuje 10zł/rok? Niby

    Za cos panienki w urzedach komunikacji trzeba oplacac. Bo przeciez nie do
    pomyslenia jest system chocby brytyjski, gdzie dowod rejestracyjny to dwie
    kartki A4 wysylane poczta do urzedu komunikacji i odsylane z powrotem nowemu
    wlascicielowi przy kupinie. Bezplatnie.. Coroczny przeglad jest po prostu
    potwierdzony wydrukiem i wpisany do dostepnej w internecie bazy danych.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2010-01-07 19:30:40
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > odsylane z powrotem nowemu wlascicielowi przy kupinie. Bezplatnie..
    > Coroczny przeglad jest po prostu potwierdzony wydrukiem i wpisany do

    To sie nie dziwie, ze jak maja taki system i spadnie 5cm sniegu, to
    oglaszaja kleske absolutna.
    DR z 2 kartek a4 to chyba rekord swiata. Co sie zreszta dziwic jak mierza w
    calach i lokciach. O polozeniu kierownicy nie wspomne.

    Max

  • 7. Data: 2010-01-07 19:58:10
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 07.01.2010 Max_P <M...@x...pl> napisał/a:

> [...]
    > DR z 2 kartek a4 to chyba rekord swiata. Co sie zreszta dziwic jak mierza w
    > calach i lokciach. O polozeniu kierownicy nie wspomne.

    W to A4 też bym nie ufał, bo to może być letter ;)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 8. Data: 2010-01-07 20:26:17
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Max_P wrote:
    > "kamil" <k...@s...com>

    > oglaszaja kleske absolutna.
    > DR z 2 kartek a4 to chyba rekord swiata. Co sie zreszta dziwic jak
    > mierza w calach i lokciach. O polozeniu kierownicy nie wspomne.
    No i? Dowodu oidp niema tam obowiazku (a bynajmniej nie jest egzekwowany ,
    oczywiscie dotyczy to tubylcow poruszajacych sie wlasnym autem
    ) miec przy sobie - policja znajdzie sobie sobie wszystko przez terminal z
    radiowozu wiec te 2 kartki jakos nie przeszkadzaja.

  • 9. Data: 2010-01-07 20:45:22
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    "Przemek" <p...@d...pl>

> [...]
    > ) miec przy sobie - policja znajdzie sobie sobie wszystko przez terminal z
    > radiowozu wiec te 2 kartki jakos nie przeszkadzaja.

    A jak już wyskoczy na kontynent, to wiezie jednak z sobą ten prześmieszny 2
    x A4 dowód
    czy może policyjny terminal?

    Max

  • 10. Data: 2010-01-07 20:56:05
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Max_P wrote:
    > "Przemek" <p...@d...pl>

    > A jak już wyskoczy na kontynent, to wiezie jednak z sobą ten
    > prześmieszny 2 x A4 dowód
    > czy może policyjny terminal?

    Wtedy leci samolotem -duzo widzisz u nas rodowitych anglikow podrozujacych
    autami? (pomijajac polskich emigrantow
    w swoich pieknych blyszczacych maszynach)Widze ze wolisz polski system gdzie
    jest obowiazek posiadania przy sobie dowodu rej. prawa jazdy ,
    dowodu oplaty ubezpieczenia a niektorzy twierdza ze i homologacje na butle
    /instalacje gazowa tez nalezaloby wozic nie wspominajac juz o
    licencji na oprogramowanie z laptopa czy gps .Niema co stare sowieckie
    myslenie ze na wszystko nalezy miec papier jest mocno zakorzenione w
    narodzie.
    Ciekawe po co tyle kasy poszlo juz na CEPiK i dodatkowo przy kazdym
    przegladzie nas na to kroja jak wielmozny pan policjant niema ochoty z tego
    skorzystac .