  • 151. Data: 2021-03-17 11:21:41
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 09:34, Eneuel pisze:

    > Czym są wg Ciebie multimedia?
    > (pomińmy grafikę i dźwięk -- wspomniane wyżej)

    Jeśli pominiemy grafikę i dźwięk, to zostaje chociażby wideo:

    - Proszę Pana, ja tu mam na pendrive film
    - Panie Kliencie, przepraszam najmocniej, ale mój komputer ma 4GB RAM,
    które zdaniem Eneula wystarcza do wszystkiego, więc nie odtworzę
    Pańskiego filmu, bo to jest 4K i nawet VLC ani MPlayer Classic z tym
    sobie nie poradzi

    > Możesz podać konkretne przykłady obróbki multimedialnej, do
    > której nie starczy 4 GiB pod W10?...

    Mogę. Samo *Otworzenie* dużego (kilka, kilkanaście GB) pliku wideo w
    kdenlive. Przykład obróbki też mogę podać: cokolwiek podstawowego, typu
    przycięcie.

  • 152. Data: 2021-03-17 11:23:56
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 09:11, Eneuel pisze:

    > Gimp potrzebuje więcej niż 4 GiB do takiej pracy?
    > Możesz precyzyjniej napisać, co tym Gimpem chcesz
    > uzyskać? Może zestawię go z PhotoShopem...

    Słyszałeś o wielozadaniowości, czy wciąż *pracujesz* (tzn nie testujesz,
    tylko realnie pracujesz) w jednym programie a jak potrzebujesz
    skorzystać z drugiego, to zamykasz ten pierwszy, żeby pokazać, że w 2021
    r 4GB RAM wystarczy do komfortowej pracy? :-)

  • 153. Data: 2021-03-17 11:25:51
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 09:47, Eneuel pisze:

    > Może oddajmy głos Budzikowi -- może Budzik projektuje
    > samoloty odrzutowe...

    A może go przekonałeś, że ma zbyt mocny sprzęt na swoje potrzeby, bo
    Word 95 działa na Pentium MMX i 16 MB EDO RAM

  • 154. Data: 2021-03-17 12:46:43
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-16 00:06, Kamil wrote:
    > To jałowa dyskusja. Swap jest potrzebny Windows, który ciągle coś w nim
    > miele, zrzuca z RAM-u i na odwrót. Nie należy go wyłączać.

    Mając *wystarczającą* ilość ramu można go wyłączyć bez najmniejszych
    problemów i konsekwencji.

    Jeżeli tak jak piszesz windows intensywnie go używa to znaczy że masz za
    mało ramu.

    Pewne, pojedyncze programy go wymagały/ją i bez niego nie ruszą, i tylko
    dlatego mam swapa 400MB na ramdysku. Tak, wiem. ;)

  • 155. Data: 2021-03-17 13:41:16
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-16 o 12:29, zhbick pisze:

    > Masz rację, zgadzam się, że wymiana nastąpi szybciej, lecz zauważ, że
    > posiadacz leciwej platformy na LGA1155 z jakimś dwurdzeniowcem może
    > zainwestować na chińskim portalu całe 166 PLN i dostać ośmiowątkowego
    > Xeona, który wydajnością nie ustępuje nowemu Ryzenowi 3.

    Bardziej bał bym się padu płyty głównej niż procesora.
    Do procka z chińskiego portalu po ocleniu i opodatkowaniu (wyjdzie
    ponad dwieście plnów) będzie trzeba dokupić płytę.
    Na alledrogo 200-300zł, na chińskim portalu 300zł plus
    cło i wat czyli 400zł.

    > Ile kosztuje przesiadka na nową platformę z Ryzenem 3?

    Jak mam wydać na xeona ponad sześćset to rozpatrzę bardziej
    przyjaźnie tego Ryzena. Mimo że będzie droższy.

    Pozdrawiam

  • 156. Data: 2021-03-17 13:44:47
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-16 o 11:56, Adam pisze:

> [...]
    > Od kilkunastu lat sprzedaję i serwisuję także komputery poleasingowe, ze
    > sporym ich udziałem procentowym.
    > Przez te lata miałem może ze dwie lub trzy wymiany HDD, ze dwa
    > zasilacze, jakiś RAM i chyba tyle.
    > Owszem, były jeszcze inne wymiany, ale nie ze względu na awarię, lecz
    > modernizacje, takie jak mocniejsza grafika, czy wymiana HDD -> SSD.
    > Były też "awarie" typu "komputer wolno chodzi", ale po przyjeździe
    > okazywało się, że radiator procesora jest zamurowany brudem i procesor
    > zwalnia do minimum.
    >
    > Może ważne jest, skąd pochodzi sprzęt poleasingowy?

    Z mojego doświadczenia ważne ile ma lat i ile jeszcze
    wytrzyma płyta główna. Odkórzyć w środku i zmienić pastę czy
    wentylator jeszcze potrafię. Zmienić kondensatory niestety nie.

    Pozdrawiam

  • 157. Data: 2021-03-17 14:35:11
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 17 mar 2021 o 11:25, zhbick pisze:

    > A może go przekonałeś, że ma zbyt mocny sprzęt na swoje potrzeby, bo
    > Word 95 działa na Pentium MMX i 16 MB EDO RAM

    Przeprowadźmy śledztwo z użyciem wariografu...

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 158. Data: 2021-03-17 14:40:47
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 17 mar 2021 o 11:23, zhbick pisze:

> [...]
    > skorzystać z drugiego, to zamykasz ten pierwszy, żeby pokazać, że w 2021
    > r 4GB RAM wystarczy do komfortowej pracy? :-)

    Zamykam na Acerze z 12 GiB RAMek bez swapu i nie zamykam
    na F-S z 4 GiB RAMek ze swapem.

    Możesz precyzyjniej napisać, co tym Gimpem chcesz
    uzyskać? Chcę porównać go z PhotoShopem... Ile naraz
    chcesz warstw, jakie efekty chcesz uzyskać, ile pikseli ma
    każda warstwa, ile bitów (zapewne 32 lub 64) na piksel itd...

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 159. Data: 2021-03-17 14:56:26
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 17 mar 2021 o 11:21, zhbick pisze:

    > - Panie Kliencie, przepraszam najmocniej, ale mój komputer ma 4GB RAM,
    > które zdaniem Eneula

    Do poprawnej ortografii też brakuje Ci pamięci?

    > wystarcza do wszystkiego, więc nie odtworzę
    > Pańskiego filmu, bo to jest 4K i nawet VLC ani MPlayer Classic z tym
    > sobie nie poradzi

    Acer miał kiedyś 4 GiB -- 4K odtwarzał bezproblemowo.
    (nie tymi programami) F-S ma 4 GiB, ale zbyt słaby CPU.

    > Mogę. Samo *Otworzenie* dużego (kilka, kilkanaście GB) pliku wideo w
    > kdenlive. Przykład obróbki też mogę podać: cokolwiek podstawowego, typu
    > przycięcie.

    Masz na myśli wyrzucenie części klatek czy efekty specjalne?

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 160. Data: 2021-03-17 16:00:31
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 10 mar 2021 o 19:46, heby pisze:

    > Główna.

    > Tu masz mojego FF który od rana naklepał 2.4GB na stronie Facebooka,
    > screenshot z przed sekundy:

    > https://drive.google.com/file/d/1oswj5q7yeLJLF_SyiYd
    ZuQ3i9CMibKrS/view?usp=sharing

    Może daj link do tej RAMkożernej strony -- zweryfikujemy...
    Może są różne główne... U mnie FF startując z tą stroną zajął
    309 MB, ale istotnie bierze coraz więcej... Już dobiegł do 400 MB...
    Jeśli istotnie stale puchnie -- zeżre nie 4 GiB, nie 16 GiB, ale
    wszystko... Na szczęście już spadł do 331 MB -- może nie jest aż
    tak źle, jak piszesz? 319,5 MB... 296,7 MB... 425,3; 435; 456;
    453; 432; 461; 427; 410; 405; 376; 383...

    FF 86.0.1 (64 bity)
    Zarzut usiłowania zabójstwa księdza prokuratura postawiła 47-latkowi.

    Jestem z krainy, której natura odkrywa swoje najczystsze oblicze.
    Jestem Finlandia(R) Vodka.

    Prosto ze stołu montażowego MaxTVGO.com :
    Max Kolonko: "zobaczyłem jak Kaczyński przemawia w Swinoujściu....
    zobaczyłem go w tej leninówce i mówię sobie Japdle ...to ma być lider
    ...lider ku*wa mać PRLu .....75 lat sowieci okupują Polskę, nie
    czołgami a ideologią socjalistyczną, która stworzyła nowy paskudny
    typ człowieka, homo sovietiusa , w 47 przejęli władzę w oszukanych
    wyborach i 75 lat później robią to samo, nawet czapki nie zmieniają.
    Socjalizm sowiecki to wszystko, co... Zobacz więcej

    https://www.facebook.com/M.Max.Kolonko/photos/a.5043
    62586321845/3830474763710594/

    519; 541; 522; 516; 520; 515... 418; 409; 424... 369...

    -=-

    Całej pamięci wirtualnej mam 6.4 GiB -- czyli swap nie jest duży.

    -=-

    Przyznam rację co do tego, że są różne biura -- także te projektujące
    wojskowe samoloty... Budzik zapewne wie, jakie ma biuro. Moim zdaniem
    ,,praca biurowa'' nie wymaga więcej niż 4 GiB, zaś biuro projektujące
    czołgi zapewne potrzebuje nie tylko sporo RAMek, ale też sporo innego
    sprzętu, przy którym 16 GiB to pikuś, o którym nie warto rozmyślać...

    -=-

    Grafikiem nie jestem, ale praktykiem jestem, więc wiem, że do obróbki
    grafiki -- w tym video i dźwięku nie potrzeba strasznie dużo, nie mówiąc
    już o rysowaniu... To nie te czasy, gdy cały RAM przeciętnego komputera
    sięgał 64 MiB, więc byle grafika te potrzeby zwielokrotniała...

    328.2 MB -- nie taki ten diabeł straszny, jak go obrabiają...

    Obecnie sam system tyle żre, że z programem multimedialnym czy
    bez -- żre mniej więcej ;) tyle samo...

    254.2 MB -- fejsbook nie puchnie w nieskończoność.

    -=-

    Do narysowania radiatora:
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/dgn.pdf
    czy mieszkania:
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/moje09sie.p
    df
    wystarczy IBM PC -- może nawet bez eXTended. ;)

    Gorzej z obejrzeniem wyników -- ale nadal nie potrzeba niczego
    nadzwyczajnego. Wystarczy aktualna przeglądarka internetowa...

    Akurat skonwertowałem to do PDFów, ale tylko dlatego, że nie każdy
    ma w rzeczywistości aktualną przeglądarkę internetową, choć wielu
    ma w marzeniach [raczej w rojeniach] nowoczesne biuro projektowe
    pracujące na potrzeby armii amerykańskiej... ;)

    -=-

    TB, z którego piszę, żre ~145 MB.

    -=-

    Cały komputer niemal zamiera -- w tle Windows zawzięcie (jak zawsze)
    aktualizuje się... Obaczym, czy zaskoczy w nowych numerkach... Czy
    znów nie wycofa zmian, choć wg niego samego jest OK... Może brakuje
    mu miejsca na systemowej?... Na potrzeby aktualizacji skopiowałem
    systemową tam, gdzie jest dużo miejsca i dopiero stamtąd aktualizuję
    do H2 czy jakoś tak... Jeśli zaskoczy -- wrzucę zaktualizowaną kopię
    ponownie na stosowne miejsce...

    --