  • 21. Data: 2016-04-28 19:39:36
    Temat: Re: Wyłączanie wzmacniacza dźwięku podłaczonego do kompa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2016 17:04:10 +0200, ACMM-033 napisał(a):

    > Pewnie tak, ale w sytuacji, gdy np. komp zwiśnie na twardo, program nie
    > zadziała.
    Spoko, zamknie sie na siłę no i puk będzie ale to nie przeszkadza.

    > A co z drukarką? Chociaż jak jej nie ma (na porcie), to czemu nie?
    Kto ma dziś drukarę na LPT? Wszystko na USB leci.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2016-04-28 21:35:48
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Panowie, litości, pomyślcie. Nie chodzi o opóźnianie wyłączenia
    > zasilacza. Chodzi o przyspieszone wyłączenie przekaźnika.

    Z punktu widzenia zasilacza (czyli karty, która powoduje nieprzyjemny
    dźwięk) wyłączenie przekaźnika będzie przyspieszone.

    Wszystko jest rzeczą względną :)

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 23. Data: 2016-04-28 22:36:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > IMO prościej będzie programowo przechwycić sygnał do zamknięcia kompa
    > i wyprowadzić go na pin LPT do sterowania przekaźnika. No i wyprzedzenie
    > załatwione. Jak coś wystrugam to napiszę.

    W normalnych systemach operacyjnych jest po prostu skrypt wywoływany
    przy zamykaniu systemu, w którym po kolei wymienia się czynności,
    jakie mają być wykonywane. Odłączenie wzmacniacza może być na pierwszym
    miejscu.

    Struganie w LPT znane jest od czasów DOS-a łupanego. I tu znowu, jeśli
    ma się porządny system, to strugać wiele nie potrzeba. Praktycznie każde
    urządzenie podłączone do USB (w inny sposób też) i mające w sobie jakieś
    diody świecące, ma ich stan odwzorowany w sysfs. Wpisuje się "1" do
    pliku gdzieś w jednym z licznych podkatalogów "/sys" -- i dioda świeci.
    Wpisuje się "0" -- dioda gaśnie. W praktyce przekaźnikowej można po prostu
    wziąć starą klawiaturę, wyszarpnąć z niej kabel z płytką elektroniki,
    resztę dać precz, a do LED-ów wpiąć się ze swoimi przekaźnikami czy co
    tam kto potrzebuje sterować.

    No ale nie wiem czy pomogłem, bo systemy bywają różne, nie każdy jest
    porządny.

    --
    Jarek