  • 1. Data: 2009-12-28 08:16:01
    Temat: Wyłączanie się urządzeń USB.
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Witam

    Od jakiegoś czasu urządzenia podłączone do portów USB potrafią się same
    wyłączyć. Płyta głowna to Asus P5K, system to WinXP.
    Np. myszka podłaczona do USB (płyta nie ma PS2) w pewnym momencie przestaje
    działać (odłącza się nawet w trakcie poruszania myszką), dioda przez chwilę
    jeszcze się świeci, poczym gaśnie i pomaga wyjęcie i włożenie ponownie
    myszki do portu USB. Sytuacja potrafi powtórzyć się kilkukrotnie w ciągu
    dnia (dziś rano dwa razy w ciągu godziny).
    Podobnie dzieje się ze skanerem.
    Tylko podłaczone do USB pendrive działają normalnie (tzn. nie zauwazyłem
    żadnych dziwnych objawów).
    Próbowałem wyłączać oszczędzanie energii na portach USB, ale to nie pomaga.
    Podejrzewam problem sprzętowy (płyta główna), niemniej może to jednak
    system.
    Może ktoś podsunie jakieś pomysły gdzie szukać problemu. Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2009-12-28 10:19:55
    Temat: Re: Wyłączanie się urządzeń USB.
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    Skrzekacz pisze:
    > Witam
    >
    > Od jakiegoś czasu urządzenia podłączone do portów USB potrafią się same
    > wyłączyć. Płyta głowna to Asus P5K, system to WinXP.
    Witam
    Aktualizacja biosu.Najnowszy to usuwa, niestety nie pozwala na włączenie
    AHCI.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-12-28 13:29:31
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Wyglada na to, że pomogło. Nie pomyslałem o Biosie bo problem pojawił się
    znienacka, wczesniej było ok. Co do AHCI to opcja do wybrania jest w
    najnowszym Biosie, ja pracuje w trybie IDE więc nie sprawdziłem, czy
    rzeczywiście nie działa. Dzięki za pomoc.

  • 4. Data: 2009-12-28 22:18:39
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Skrzekacz pisze:
> [...]
    > system.
    > Może ktoś podsunie jakieś pomysły gdzie szukać problemu. Z góry dziękuję.

    Szukałeś opcji "Zezwól na wyłączenie tego urządzenia w celu
    zaoszczędzenie energii" (czy jakoś tak)?
    Może masz zaptaszkowane.

    --
    animka