  • 21. Data: 2010-08-12 21:32:07
    Temat: Re: Wykrywanie sensu (:)
    Od: Segmentation Fault <c...@o...eu>

    On 08/12/2010 11:12 AM, MoonWolf wrote:
    > Zastanawiam się czy istnieje sposób na wykrycie 'sensu' w ciągu znaków.
    > Chodzi o sprawdzenie czy jest to przypadkowy ciąg, czy też zdanie w
    > języku polskim. Da się coś takiego zrobić?

    poczytaj o kryptoanalizie

  • 22. Data: 2010-08-12 21:37:08
    Od: Segmentation Fault <c...@o...eu>

    On 08/12/2010 07:05 PM, Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mariusz Marszałkowski"
    >
    > OK. To teraz śmiertelnie poważnie - jesteś w stanie zweryfikować
    > choćby gramatyczną poprawność zdania? Bo ja się nie podejmuję.
    > Zwłaszcza w wypadku zdań złożonych.

    Powstało kilka opisów formalnych gramatyk języków naturalnych,
    w tym gramatyki języka polskiego. Powstało też kilka metajęzyków
    ułatwiających opisywanie gramatyk języków naturalnych ;)

    Te formalne opisy radzą sobie z dużą ilością zdań, ale nie ze
    wszystkimi. Łatwo wygenerować złośliwe zdania.

  • 23. Data: 2010-08-12 23:11:44
    Od: Daniel Janus <d...@d...pl>

    Dnia 12.08.2010 Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał/a:
> [...]
    >
    > OK. To teraz śmiertelnie poważnie - jesteś w stanie zweryfikować
    > choćby gramatyczną poprawność zdania? Bo ja się nie podejmuję.

    Dobrym przybliżeniem może być przepuszczenie przez Świgrę:

    http://nlp.ipipan.waw.pl/~wolinski/swigra

    pozdrawiam,
    Daniel

  • 24. Data: 2010-08-13 06:53:51
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Maciej Sobczak" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    8g2000yqh.googlegroups.com...
    > http://www.museumofhoaxes.com/hoax/weblog/permalink/
    automatic_paper_generator/
    > http://pdos.csail.mit.edu/scigen/

    Znany i lubiany. Tyle że on generuje z większych klocków. Podobnie jak
    generatory tworzące tekst na podstawie gramatyki (niekoniecznie naturalnego
    języka).

    slawek

  • 25. Data: 2010-08-13 07:17:49
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Segmentation Fault"
    >Te formalne opisy radzą sobie z dużą ilością zdań, ale nie ze
    >wszystkimi.

    No i o to chodzi.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 26. Data: 2010-08-13 08:46:56
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    MoonWolf <m...@p...com> wrote:
    > Zastanawiam się czy istnieje sposób na wykrycie 'sensu' w ciągu znaków.
    > Chodzi o sprawdzenie czy jest to przypadkowy ciąg, czy też zdanie w
    > języku polskim. Da się coś takiego zrobić?
    ... jasne, ale w przypadku jezyka polskiego jest to bardzo trudne.
    Podejrzewam, ze o ile sam program operujacy na poziomie analizy syntaktycznej bylby
    juz trudny
    do zrobienia, zwlaszcza, ze musialbys robic wszystko sam,
    to juz operowanie na poziomie analizy semantycznej tych wyrazen, ktore zostalyby
    wstepnie
    zaklasyfikowane jako poprawne bylby o rzad wielkosci trudniejszy w realizacji.
    Chocby kwestia odmiany, to ze jezyk polski nie jest jezykiem niepozycyjnym,
    brak ogolnie dostepnej wiedzy an ten tamat (poza deklaratywna) to tylko niektore
    problemy z jakimi musialbys powalczyc, ale zyczy powodzenia;-) Jedyny pomysl jai mi
    przychodzi do glowy, to dorwanie jakiego korpusu jezyka polskiego, wpakowanie
    go do bazy z wyszukiwaniem pelnotekstowym ala MySQL z silnikiem Sphinx'a, a potem
    heurystyczna analiza wynikow. Oczywiscie, heurystyka do znalezienia we wlasnym
    zakresie;-)
    Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 27. Data: 2010-08-20 15:19:17
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Jacek Czerwinski wrote:

    > Od dawna, w kregach unixowych na gruncie angielskiego jest narzedzie
    > oceniajace zlozonosc tekstu i podatnosc na zrozumienie przez
    > statystycznego Smitha. Kojarze jak przez mgle, chodzilo o dlugosci
    > zdania, ilosc spojnikow (czyli zwiazki ze zdaniami podrzednymi), tego
    > typu algorytmy. Oczywiscie byl mozliwy sztuczny teskt ktory dostanie
    > dobry ranking.
    >
    > Byc moze narzedzia do analizy stylistycznej w procesorach tekstu?
    >
    > Slawny "dolore ipsum" pokazuje, jak bardzo sztuczny tekst moze upodobnic
    > sie do naturalnego jezyka.

    Lorem ipsum to wszak prawdziwy tekst -- AFAIR toto cytata z Tacyta :)

    pzdr
    \SK

  • 28. Data: 2010-08-20 16:55:10
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Fri, 20 Aug 2010 17:19:17 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):
    > Lorem ipsum to wszak prawdziwy tekst -- AFAIR toto cytata z Tacyta :)

    Prawie cytat i prawie z Tacyta:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lorem_ipsum

    Tak twierdzi prawie encyklopedia.;-)

    Pozdrawiam,