  • 81. Data: 2013-12-13 02:21:20
    Temat: Re: Wykrakaliśmy?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup

    >Pamiętaj, że jeżeli lekarz komuś badania nie podbije, to kierowca
    >może iść
    >do innego lekarza i powtarzać tą czynność dowolnie długo.

    No chyba ze ten pierwszy bedzie musial zameldowac niezaliczenie badan,
    drugi zamelduje niezaliczenie, a jak trzeci zaliczy ... to go CBA
    odwiedzi.

    A urzad skasuje PJ juz po pierwszym meldunku ...

    J.

  • 82. Data: 2013-12-13 07:15:20
    Od: z <...@...pl>

    > Jak nie, kiedy żądają badań, żeby wydać dokument potwierdzający
    > uprawnienia.

    Daj spokój. Wszyscy cokolwiek myślący widzą że jest to kolejny przepis
    "sztuka dla sztuki" albo co gorsze wylobbowany przez lekarzy.
    Logicznie się tego nie da uzasadnić choćby nie wiem jak naginać
    rzeczywistość :-)
    Tu nie ma co dyskutować. Po prostu trzeba będzie to odkręcić. Całe
    szczęście że jest trochę czasu. :-)

  • 83. Data: 2013-12-13 07:45:34
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-12 21:35, Tomasz Stiller pisze:

    > Tylko po co za nasze pieniądze funkcjonariusza uczyć takich żeczy, skoro
    > dokument powinien jednoznacznie identyfikować jego właściela.

    To powinno być zmartwienie tych, co wyprodukowali ten dokument. Napisali
    "ważne bezterminowo"? To teraz trzeba słowa dotrzymać.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 84. Data: 2013-12-13 08:31:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-13 00:49, masti pisze:
    > ale chyba wiesz, że dla C i D tak to już działa od dawna?

    A zdajesz sobie sprawę jak często i jakie badania muszą przechodzić
    piloci samolotów pasażerskich?

    Czaisz debilność argumentu :-)

  • 85. Data: 2013-12-13 09:03:24
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-12 22:33, Tomasz Stiller pisze:

    > Wręcz przeciwnie. Uważam, że papier powinien być odzwierciedleniem
    > żeczywistści i sam fakt jego posiadania powinien o czymś świadczyć.

    Ty naprawdę jesteś do tego bardzo przywiązany, a *rzeczywistość* mówi
    coś zupełnie przeciwnego. Papier owszem, powinien być odzwierciedleniem
    rzeczywistości, ale on w większości nie jest do niczego potrzebny.
    Szczególnie, że mowa o unieważnianiu dokumentów ważnych bezterminowo.
    Takie dokumenty same z siebie znikną, a wymuszanie ich wymiany w taki
    sposób jest niezgodne z zasadami współżycia społecznego itd.

    > Chciałbym, aby po okazaniu tego świstka funkcjonariusz mnie nie
    > prześladował szczegółową kontrolą w systemie, która z założenia trwa. Bo
    > może OC wydrukował wczoraj w domu, bo może mu uprawnienia cofneli dwa
    > lata temu itp. Bo może jedzie kradzionym....

    LOL - po pierwsze to muszą być podstawy do kontroli, a nie bo tak.
    Kiedyś tak bywało. Po drugie jak się kogoś już zatrzymuje to warto
    wiedzieć co, kto i jak. Nawet wcześniej. Brak policy OC, cofnięte
    uprawnienia czy skradziony samochód. Inna sprawa, że zupełnie nie
    rozumiem co miałeś na myśli pisząc "prześladował szczegółową kontrolą
    w systemie" - jakie to prześladowanie? Wszystkie dane są w systemach.

    > Właśnie dlatego uważam, że powinna być jasna korelacja między
    > legitymującym się papierem, a samym papierem. Skoro zdjęcie jest z przed
    > 20 lat, to może uparwnienia też stracił 15 lat temu? No to sprawdzimy, czy
    > Pan nie jest wielbładem.

    Wielbłądem to się jest przez to przywiązanie do papieru, a nie
    ze względu na stan faktyczny. Ciekawe jak po prawie jazdy sprawdzisz
    czy kierowca ma ważne uprawnienia, podobnie jak po dowodzie
    rejestracyjnym czy samochód nie był kradziony.

    > Dopiero gdy ma jakies _uzasadnione_ wątpliwości, to może rozpocząć
    > kontrolę szczegółową razem ze sprawdzaniem w systemie.

    Sprawdzenie w systemie powinno być najpierw.

  • 86. Data: 2013-12-13 09:20:23
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-12 22:07, masti pisze:

    > no zobacz. A prawo prowadzenia ciężarówek masz dozywotnio? Czy moze
    > musisz odnawiać świadectwo kwalifikacji i robić badania lekarskie?

    Masti, przestań bredzić od rzeczy - czy innym jest jazda na własny
    użytek, a co innego ustawa o transporcie drogowym.

  • 87. Data: 2013-12-13 09:41:01
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 13 Dec 2013 01:23:28 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    > Z całą pewnością należy ją zlikwidować najpierw, niż dobudowując do
    > niedziałającego obecnie systemu kolejne przybudówki.

    W idealnym świecie pewnie tak. W praktyce prościej drobnymi kroczkami
    modyfikować to co jest niż wywrócić wszystko do góry nogami.

    > Ile miliardów zł uważasz że warto wydać na takie przedsięwzięcie?
    > I jakich konkretnych efektów wydania tych miliardów się spodziewasz?
    > I czy aby na pewno nie ma żadnych możliwości lepszego wydania tych
    > pieniędzy niż w ten właśnie sposób?

    Dlaczego zakładasz od razu wydanie dodatkowych dziesiątek miliardów
    złotych?

    Pieniądze już teraz są wydawane na badnia z tym, że teraz płacisz do ręki
    prywatnemu lekarzowi. Wystarczy zmodyfikować nieco działający już system.
    IMO można to zrobić prosto i bez zbędnego stresu. Wystarczy, że w miejscu
    gdzie zgłaszasz się po nowy świstek PJ stworzy się możliwość pracy
    loklanego diagnosty.

    Przed złożeniem wniosku o nowy dokument trafiasz do dodatkowego
    pomieszczenia na sprawdzenie stanu zdrowia. Skoro badania nie będzie
    przeprowadzał prywaciaż, to można mocno zweryfikować jego cenę. Niech
    kosztuje powiedzmy 25zł - czy to dużo?

    Z tych 25zł x ilość odwiedzających taki gabinet spokojnie starczy na
    pensję tego Pana i utrzymanie jego gabinetu. To nawet nie musi być lekarz
    sensu stricte, w przypadku wątpliwości zawsze można odesłać na
    dokładniejsze badania już do kogoś z odpowiednimi świeceniami. Jeśli
    podaż będzie tak duża, że jeden człowiek w danym miejscu nie da rady,
    można zatrudnić kolejnego. Kasa znajdzie się automatycznie. Przy czym to
    nie SKP gdzie każdy punkt trzeba wyposażyć w sprzęt za milion złotych.

    Sam fakt, że badanie musisz przeprowadzić na miejscu automatycznie
    rozwiąże problem udawania się do innego lekarza. Jedyne co trzeba zrobić
    to jasno określik kryteria, które należy spełniać aby badanie przejść,
    tak aby nie było wątpliwości. Jesteś głuchy - wypad po aparat. Jesteś
    ślepy - kup se Pan okulary i zapraszam ponownie.

    > Bo mowa o sporych pieniądzach - 20mln kierowców jak zapłaci po 100zł dla
    > lekarza i 100zł za nowy dokument, to właśnie wydałeś 4 mld zł.
    > A tu jeszcze trzeba do systemu dorobić całą biurokracje, kontrolę,
    > zarządzanie.

    IMO to się jednak nieco inaczej liczy. Choćby z tego względu, że jedenak
    nie wszyscy wymieniają PJ natychmiast w tej chwili. Uważam, że wydatek
    25zł na kontrolę zdrowia kierownika raz na 5 lat to znikomy koszt przy
    ogólnych kosztach utrzymania samochodu. Jakoś specjalnie nie ma wojny o
    100 zł, które rocznie trzeba zostawić w SKP żeby skontrolować zdrowie
    pojazdu.

    Tomek

  • 88. Data: 2013-12-13 10:11:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-12 15:01, z pisze:

    > Przypomnijcie jasno i wyraźnie której partii to był pomysł żeby sobie
    > zapisać i dobrze zapamiętać. :-)

    No i się wyjaśniło.
    To Unia Europejska nam każe co 15 lat zmieniać prawo jazdy.
    Pretensje do UE. POsłowie nic nie zawinili. :-)

    PS. Chociaż mogli sprawę przeciągać bo jak wiadomo niekorzystne
    dyrektywy można jednak olewać :-)

  • 89. Data: 2013-12-13 10:14:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 13 Dec 2013 08:31:22 +0100 osobnik zwany z napisał:

    > A zdajesz sobie sprawę jak często i jakie badania muszą przechodzić
    > piloci samolotów pasażerskich?
    >
    > Czaisz debilność argumentu :-)

    O'RLY? Czaisz debilność porównania do pilotów?

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 90. Data: 2013-12-13 10:16:13

    Ło matko. Te pismaki to jednak są...
    badanie lekarskie od kat C w górę. Zwykły Kowalski pisze oświadczenie,
    dostarcza zdjęcie i buli 100 zł za wydanie kwitka.

    Ale afera ojojoj :-)

    PS. Czy to wszystko było błędem senatorów czy przykrywką dla mediów?
    Co tam było do przykrycia bo nie śledzę? :-)