  • 371. Data: 2013-12-16 10:34:42
    Temat: Re: Wykrakaliśmy?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak nawiasem mowiac - jak ktos dowod zgubi, to jak urzad jego
    > tozsamosc sprawdza ? Paszport nie jest jeszcze obowiazkowy,
    > legitymacji pracowniczej czesto juz nie ma.

    Nie sprawdza. Idziesz, podajesz imie, nazwisko, adres, piszesz wniosek i za
    2 tygodnie masz nowy dowod osobisty.

    <http://www.wprost.pl/ar/401435/Policja-zatrzymala-o
    szusta-Mial-115-dowodow-osobistych-na-47-nazwisk/>

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 372. Data: 2013-12-16 10:42:47
    Temat: Re: Wykrakali?my?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-14, A.L <a...@a...com> wrote:

    > Dzizus Krajst, Polacy maja porabane w glowach... W USA wydaje sie
    > prawo jazdy na 4 lata, paszport na 10, chyba nie mam zadnego dokumentu
    > ktory bylby wazny nieskonczenie dlugo. I ktorego przedluzenie nie
    > kosztowaloby jakies pieniadze, czasem nie tak znow pomijalnie male.

    No i? Co nas obchodzi tutaj w Europie jakies USA? Ze, niby to jakis wzor
    do nasladowania czy jak?

    PS. Jak na nie polaka to calkiem dobrze po polsku piszesz.
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 373. Data: 2013-12-16 16:21:07
    Od: "JanT.KRK" <J...@g...com>

    W dniu 2013-12-12 13:04, sqlwiel pisze:

    > Według parlamentarzystów PiS w ten sposób naruszono zasadę zaufania
    > obywateli do państwa i jego prawa.

    no i co z "tą ubitą pianą"
    w związku z:
    http://moto.onet.pl/aktualnosci/obowiazkowa-wymiana-
    praw-jazdy-z-badaniami-czy-bez/bjmnf

  • 374. Data: 2013-12-16 18:55:54
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Czyli było dobrze, bo ludzi było stac na samochody.
    > Tyle ze brakowało samochodów. I ropy. I dróg.
    > Niezłe jaja :)

    Jaj nie brakowało ?

  • 375. Data: 2013-12-16 20:26:34
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2013 01:59:16 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > U�ytkownik k...@g...com ...

    > Czyli by�o dobrze, bo ludzi by�o stac na samochody.
    >
    > Tyle ze brakowa�o samochod�w. I ropy. I dr�g.
    >
    > Niez�e jaja :)

    Kto chciał mieć samochód to było go stać. W Łodzi i okolicach szara strefa to było ze
    150 tysięcy ludzi. Bardzo dużo rzemieślników. Do tego indywidualny eksport towarów do
    sąsiednich państw socjalistycznych. W Polsce były bardzo tanie towary przemysłowe.
    Wszystko co dało się kupić można było sprzedać w innych demoludach z minimum dwu
    krotnym podbiciem ceny. Mrówki woziły za granicę wszystko. majtki, szminki, radia
    tranzystorowe. Przywoziły za to dolary. Byłem taką mrówką. 500 dolarów to była norma
    jaką się wtedy przywoziło na osobę. Trafiłem super towar na Jugosławię. W prywatnych
    sklepach z drobnicą były gumilastyczne krokodyle. Z 15 centymetrów długości. Pomimo
    upływu lat pamiętam cenę. 19,90. Dolary wtedy chodziły na wolnym rynku w okolicach
    105-110 złotych. Dolara dostawałem w Jugosławii za jednego krokodyla. Wtedy ludzie
    zarabiali na państwowych posadach ( fabryki, biura urzędy bez łapówek) ok 3500 zł na
    miesiąc. Dolar według ceny państwowej jakieś 20 złotych. Prawie roczną pensję można
    było na czysto zarobić na jednym cztero- pięcio dniowym wyjeździe na Węgry. Do
    pewnego momentu państwo nie wtrącało się w taki handel. Ale ludzie przeginali, jak to
    ludzie. Jak ktoś cztery razy do roku pojechał na handel na zwolnieniu lekarskim to
    się nie czepiali. Ale byli tacy co dwa razy w miesiącu jechali na zwolnieniu
    lekarskim zahandlować. Jak złapali to kazali oddać zasiłek chorobowy. Wtedy bez
    handlu warto było chorować. A to za sprawą wysokości zasiłku chorobowego. Obliczali
    średni dzienny zarobek. Na przykład ktoś zarabiał 3000. 3000/przez ilość
    przepracowanych w miesiącu godzin czyli w okolicach 160 = 18,75. Choruje się również
    w dni wolne od pracy. Takich jest przeciętnie 30,5. 30,5x18,75x8=4500. Jak mi ktoś
    mówi ze ekonomicznie w PRL było chujowo to mam ochotę otworzyć mu parasol w dupie.

  • 376. Data: 2013-12-16 20:45:27
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2013 18:55:54 UTC+1 użytkownik John Kołalsky napisał:
    > U�ytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jaj nie brakowa�o ?

    Niczego nie brakowało. Fakt był taki krótki okres że ni chuja w sklepach na półkach
    nie było. A i tak wszyscy wpierdalali codziennie mięcho. Opisałem proceder handlu
    zagranicznego. Jak ktoś na jednym wyjeździe trafił prawie roczną pensję to mu ze wsi
    cielęcinę do domu dostarczali. Rzemieślnik na rozwiezienie po Polsce towaru jaki
    wyprodukował potrzebował 6-8 tysięcy litrów benzyny na każdy samochód. Na kartki
    maksymalnie oprócz chyba czterdziestu pięciu litrów jakie należały się na samochód
    miesięcznie mógł kupić jeszcze ze sto litrów na inne kartki jakie mu się należały.
    Brakującą ilość dokupowało się na czarnym rynku. Znaczy się na stacjach benzynowych.
    Pompiarze na stacjach nie wiedzieli co z kasą robić, tyle jej mieli. Ze wszystkim tak
    było nie tylko z paliwem. Pamiętam jak opisali w gazecie drwali że potrafili raz w
    roku po pensję do nadleśnictwa jechać. Co miesiąc im się nie chciało. Pytanie brzmi
    to za co oni i ich rodziny żyły przez taki rok bez pensji.

  • 377. Data: 2013-12-17 09:29:32
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > po prostu wykorzystują go przynajmniej kilka razy w tygodniu. Dostępność
    > tanich złomów spowodowała, że każdy może sobie dziś pozwolić na zakup
    > samochodu, bo to przecież niesamowicie zwiększa status społeczny, prawda?

    Czy ja wiem... znasz kogoś, kto kupił samochód, żeby sobie zwiększyć
    status społeczny?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 378. Data: 2013-12-17 10:09:37
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 16 Dec 2013 11:45:27 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > Niczego nie brakowało.

    A Wawrzeckiego powiesili...

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 379. Data: 2013-12-17 10:11:02
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 17 Dec 2013 08:29:32 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Czy ja wiem... znasz kogoś, kto kupił samochód, żeby sobie zwiększyć
    > status społeczny?

    Każdy właściciel 15-letniego i więcej (w momencie zakupu) BMW.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 380. Data: 2013-12-17 11:04:16
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-17 10:11, P.B. pisze:

    > Każdy właściciel 15-letniego i więcej (w momencie zakupu) BMW.

    Uważaj na nisko przelatujące kwantyfikatory. Inna sprawa, że
    padło pytanie, na które nie odpowiedziałeś, czyli czy znasz
    kogoś takiego :) Teza wcześniej postawiona, że zakup złomu
    "niesamowicie zwiększa status społeczny" itd. jest fałszywa.
    Pewnie, że da się znaleźć przykłady, że niektórym "się status"
    podniósł po zakupie jakiegoś złomu, ale w ujęciu ogólnym to ludzie
    zwyczajnie to kupują (samochody), ponieważ to wygoda i/lub
    konieczność. To czy wykorzystują je codziennie, czy tylko na zakupy
    raz na tydzień, to średnio istotne.