  • 1. Data: 2009-08-10 17:02:02
    Temat: Wybor netbooka.
    Od: "iTomasz" <poczta@@itomasz.com>

    Czolem,

    Nosze sie z pomyslem zakupu malego laptopa-netbooka. Podoba mi sie Asus
    1101HA, ktory ostatnio pojawil sie na rynku, ale zastanawia mnie wydajnosc
    Atom Z520. Wymagam dlugiej pracy na baterii, wagi ~1,4kg, matrycy w
    okolicach 12" i przyzwoitej wydajnosci. Przeznaczenie typowo administracyjne
    (Windows,Linux, laczenie sie ze zdalnymi maszynami (ssh,rdesktop,vnc).
    Jednoczesnie chcialbym np. moc wgrywac bez problemu w tle mp3 przez iTunes.
    Czy ktos moze polecic jakies modele ktore wyszly/wyjda w najblizszym czasie?
    Cena nie ma znaczenia, rozsadna w stosunku do tego czym jest netbook.

    Pozdrawiam.

    --
    TT.

  • 2. Data: 2009-08-13 08:01:40
    Temat: Re: Wybor netbooka.
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    iTomasz wrote:
> [...]
    > modele ktore wyszly/wyjda w najblizszym czasie? Cena nie ma
    > znaczenia, rozsadna w stosunku do tego czym jest netbook.

    Kupiłem (w US) Toshibę Mini NB205 na Atomie N280 - jak dla mnie ma wszystko
    co trzeba tyle że matryca 10". Bateria trzyma 8h a zapłaciłem niecałe 1100
    pln i to w normalnym sklepie (w Polsce jest znacznie drożej).

    KZ

  • 3. Data: 2009-08-14 10:06:20
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    iTomasz pisze:
    > Nosze sie z pomyslem zakupu malego laptopa-netbooka. Podoba mi sie Asus
    > 1101HA, ktory ostatnio pojawil sie na rynku, ale zastanawia mnie
    > wydajnosc Atom Z520. Wymagam dlugiej pracy na baterii, wagi ~1,4kg,

    1) Netbooka nie kupuje się ze względu na wydajność.

    2) Waga dosyć duża jak na sprzęt, który ma być mobilny.

> [...]
    > (ssh,rdesktop,vnc). Jednoczesnie chcialbym np. moc wgrywac bez problemu
    > w tle mp3 przez iTunes. Czy ktos moze polecic jakies modele ktore

    Do tych zastosowań to nawet najsłabsze procesory będą się
    raczej nadawać.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-08-15 02:34:45
    Od: "iTomasz" <poczta@@itomasz.com>

    Radosław Sokół wrote:

    > 1) Netbooka nie kupuje się ze względu na wydajność.

    Nie, ale ciezko cos powiedziec, nie majac nigdy stycznosci. Moze chodzi jak
    P3/500?

    > 2) Waga dosyć duża jak na sprzęt, który ma być mobilny.

    Waga jest przyzwoita, biorac pod uwage cene i wielkosc matrycy.

    > Do tych zastosowań to nawet najsłabsze procesory będą się
    > raczej nadawać.

    Tak, ale czasami chce sie zrobic cos ponadto. Chce nie oznacza ciagle, ale..

    """"""|

    --
    TT.

  • 5. Data: 2009-08-15 11:25:33
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** iTomasz <poczta@@itomasz.com> wrote:

    > Nie, ale ciezko cos powiedziec, nie majac nigdy stycznosci. Moze chodzi jak
    > P3/500?

    To podaj jakiś konkretny przykład co chcesz z tym robić i co wydaje Ci się
    obciążające procesor. Moim zdaniem w typowych zastosowaniach procesor nie jest
    wąskim gardłem. Może poza obróbką multimediów.

    Dotychczas netbooki mają słabą grafikę tzn. np. o oglądaniu materiałów w HD
    mogłeś zapomnieć. Na dniach (well koniec lata) mają pojawić się modele oparte o
    chipset Ion Nvidii - one pozamiatają. :)

    Pierwszy ma być Lenovo S12 z Nvidią 9400 - na tym pooglądasz HD oraz nawet może
    pograsz w średnio złożone gierki.

    http://gizmodo.com/5268833/lenovo-s12-is-the-first-n
    etbook-with-nvidia-ion-costs-under-500

    Ten Asus, którego wymieniasz niczym szczególnym się nie wyróżnia poza dziwną
    natywną rozdzielczością matrycy. Ja bym wolał poczekać na tego S12/Ion -
    będziesz miał dodatkowo port HDMI i ExpressCard (np. aby włożyć modem 3G).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 6. Data: 2009-08-15 21:09:30
    Od: "iTomasz" <poczta@@itomasz.com>

    Konrad Kosmowski wrote:

    > To podaj jakiś konkretny przykład co chcesz z tym robić i co wydaje
    > Ci się obciążające procesor. Moim zdaniem w typowych zastosowaniach
    > procesor nie jest wąskim gardłem. Może poza obróbką multimediów.

    dwa pornosy, 4klienty ssh, 2 sesje rdesktopowe+vnc,) + np. gora jedna
    maszyna virtualna (virtualbox) ?

> [...]
    >
    > Pierwszy ma być Lenovo S12 z Nvidią 9400 - na tym pooglądasz HD oraz
    > nawet może pograsz w średnio złożone gierki.

    Nie chce grac, potrzebny mi do pracy - ale nie non stop, mam tez inne
    sprzety.

> [...]
    > dziwną natywną rozdzielczością matrycy. Ja bym wolał poczekać na tego
    > S12/Ion - będziesz miał dodatkowo port HDMI i ExpressCard (np. aby

    Szczegolny moze nie jest, pracuje >8h na baterii a pisza, ze duzo wiecej.
    Patrzac po zagranicznych review matryca jest bardzo okej. Z portem hdmi sie
    obejde, do transmisji video/audio mam inny sprzet.

  • 7. Data: 2009-08-15 21:22:28
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    > dwa pornosy, 4klienty ssh, 2 sesje rdesktopowe+vnc,) +

    To to pikuś.

    > np. gora jedna maszyna virtualna (virtualbox) ?

    Z tym może być problem - nie będzie to chodziło żwawo, ale chodzić będzie.
    Zależy co na tej wirtualce postawisz (jakiegoś lekkiego Linuksa do zabawy z
    siecią to nie widzę przeszkód).

    > Nie chce grac, potrzebny mi do pracy - ale nie non stop, mam tez inne
    > sprzety.

    Tak czy inaczej jak masz zamiar teraz kupować to albo musisz teraz i nie masz
    wyboru, a jak nie musisz teraz to poczekaj na modele z Ion, będą znacznie
    wydajniejsze od obecnych intelowych. Przynajmniej tak zapowiada Nvidia. W
    sensie za jakiś czas (i to jest kilka tygodni, nie miesięcy) za tę samą kasę
    kupisz sprzęt technologicznie o oczko wyżej.

    etbook-with-nvidia-ion-costs-under-500

    > Szczegolny moze nie jest, pracuje >8h na baterii a pisza, ze duzo wiecej.

    To kwestia pojemności baterii akurat - cudów się nie spodziewaj. Większa
    bateria - dłużej będzie chodził, ale też więcej ważył.

    > Patrzac po zagranicznych review matryca jest bardzo okej.

    Ma dziwną rozdzielczość, ale jak Ci to nie przeszkadza...

    > Z portem hdmi sie obejde, do transmisji video/audio mam inny sprzet.

    Jak chcesz. Natomiast ExpressCard się przydaje, no chyba, że lubisz się
    obwieszać modemami na USB. :)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 8. Data: 2009-08-15 22:42:17
    Od: "iTomasz" <poczta@@itomasz.com>

    Konrad Kosmowski wrote:

    > To to pikuś.

    > Z tym może być problem - nie będzie to chodziło żwawo, ale chodzić
    > będzie. Zależy co na tej wirtualce postawisz (jakiegoś lekkiego
    > Linuksa do zabawy z siecią to nie widzę przeszkód).

    Duzo mi to rozjasnilo. Wiecej nie oczekuje, drugi desktop bedzie to jakis
    Linux, wiec moge go odpowiednio odchudzic,)

> [...]
    > zapowiada Nvidia. W sensie za jakiś czas (i to jest kilka tygodni,
    > nie miesięcy) za tę samą kasę kupisz sprzęt technologicznie o oczko

    Zastanowie sie.

> [...]
    >
    > Ma dziwną rozdzielczość, ale jak Ci to nie przeszkadza...

    > Jak chcesz. Natomiast ExpressCard się przydaje, no chyba, że lubisz

    Jak bedzie mi sie chcialo czekac to poczekam, jak nie, duzo nie strace.
    Cudow nie wymagam.

    Jeszcze raz dzieki za pomoc!

    --
    TT.

  • 9. Data: 2009-08-18 20:29:41
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Sat, 15 Aug 2009 04:34:45 +0200, iTomasz <poczta@@> napisał:

    > Nie, ale ciezko cos powiedziec, nie majac nigdy stycznosci. Moze chodzi jak
    > P3/500?

    cos kolo P3 700MHz ale na szybkosc w programach ma tez wplyw
    dysk a te sa teraz szybsze niz za czasow P3 no i maja
    wiecej pamieci RAM niz mialy typowe P3. Ogolnie z mala liczba
    prostych aplikacji netbook radzi sobie zwawo, ale kompletnie
    sie nie nadaje tam gdzie szybkosc procesora jest najwazniejsza.
    ASUS 1005HAH dziala mi kolo 9h z bateria 63Wh.

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 10. Data: 2009-09-05 12:18:44
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    iTomasz pisze:

    > Nie, ale ciezko cos powiedziec, nie majac nigdy stycznosci. Moze chodzi
    > jak P3/500?

    Mniej więcej tak. Może jak P3/600. Wysokiej wydajności się
    nie spodziewaj.

    > Waga jest przyzwoita, biorac pod uwage cene i wielkosc matrycy.

    Ale waga nie ma być przyzwoita "biorąc pod uwagę" coś, ale
    *bezwzględnie*! 1.4 kg jest w porządku przy noszeniu okazjo-
    nalnym lub krótkim codziennym. Jeżeli jednak komputer ma być
    faktycznie podręcznym notatnikiem - a do tego służą netbooki! -
    to powinien mieć wagę w okolicach *jednego* kilograma, a nie
    blisko półtora.

    > Tak, ale czasami chce sie zrobic cos ponadto. Chce nie oznacza ciagle,
    > ale..

    To *zdefiniuj* co chcesz robić ponadto, bo jak obrabiać wielkie
    rysunki AutoCADa na przykład, to wybacz, ale się nie da.

    Nie da się nic doradzać przy ogólnikach.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |