  • 51. Data: 2009-10-09 18:50:41
    Temat: Re: Wybor laptopa
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    marfi pisze:
    > Panie kólego (jak mówił prof.Trybalski) - historia laptopów a zwłaszcza
    > ich dostępności nie jest dłuższa niż kilka lat więc może za wcześnie aby

    Tak około 20 lat. To "kilka"?

    > Przypuszczam, że boli Cię "mało zielony" problem toksycznych baterii
    > ale to imo jest to problem z wychowaniem użytkowników, który z czasem
    > się ureguluje i nie będziesz się musiał przypinac łańcuchem do smieciarki.

    Nie tylko to.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 52. Data: 2009-10-10 11:15:47
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    JoteR pisze:
    > Będę karał... ;->

    Mea culpa.

    > PS. z owczym pędem nie wygrasz, teraz laptopy i pochodne są

    Dlaczego nie? Nie wygram tylko jeśli nic nie będę robił, by
    z nim walczyć. A tak każdy otrzeźwiony użytkownik więcej
    to sukces.

    > trendi-dżezi-cool i ludzie "muszą" je mieć. Nikt nie chce być "passe".

    I dlatego trzeba wylewać na nich wiadra zimnej wody. Kto
    inny może ludziom z powrotem jakoś nastawić mózgi wyprane
    przez gazetki ze sklepów nie dla idiotów (i nie tylko)?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 53. Data: 2009-10-10 11:27:59
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Piotr pisze:
    > RS: ale przecież są małe komputery w małych obudowach, które się do tego
    > samego nadają.
    > P: tak, ale tylko na atomie, który jest za wolny
    > RS: czepiasz się słówek

    Są małe komputery w małych obudowach i NIE na Atomie.

    > Różnica między nami polega na tym, że ja nikomu nie karzę używać
    > komputera w określony sposób, nie traktuję użytkownika z góry, bo to ja
    > wiem lepiej, czego on potrzebuje.

    A *KTO* ma doradzać użytkownikom? Powiedz. Od razu, z góry,
    dyskredytuję jakiekolwiek osoby związane z handlem kompu-
    terami.

    > Jak ktoś pyta, czy wybrać lamborghini murcielago czy może raczej carrere
    > GT, bo nie wie, do którego bagażnika wejdzie więcej worków z cementem,
    > to pisanie o tym, żeby kupił minivana jest zwyczajnym zaśmiecaniem grupy.

    Nie. Jest najzupełniej sensownym uświadomieniem użytkownika,
    że za bardzo miesza swoje sny i marzenia z realnymi potrzebami.

    > Jego sprawa, czy okaże się jednak, że potrzebna mu będzie przyczepka do
    > lambo. Ale do diabła, nie o to pytał. Więc nie pieprz o minivanach w
    > wątku 'wybór lambo lub carrery'.

    Odbierzesz mi prawo do wolności słowa i krytykowania czyich-
    kolwiek wyborów?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 54. Data: 2009-10-10 11:33:06
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Baranek pisze:
    > Przychodzisz do zaprzyjaźnionego dietetyka.
    > - Jaki mam jeść chleb, bo razowy mi nie leży.
    > - Jedz cymbale razowiec, bo najzdrowszy, a jak pszenne buły to nie szukaj u
    > mnie alibi.

    O, bardzo dobry przykład.

    Rozumiem, gdy ktoś idzie do sklepu, kupuje co mu jakiś tam
    neuroprzekaźnik na korę naniesie i idzie do domu cieszyć
    się z zakupu lub z nim męczyć. Ale tutaj, na pl.comp.pecet,
    ludzie pytają *co* kupić. I słusznie, że się pytają tutaj,
    bo w sklepie trafią na jednego cymbała, który się nie zna
    w ogóle i sprzeda to, co dana osoba chciała, lub drugiego
    cymbała, który się zna, ale wie też, że jeżeli odradzi to,
    co dana osoba chciała kupić, to pójdzie ona do innego skle-
    pu, gdzie będzie cymbał pierwszy. Więc też doradzi to, co
    chciała kupić.

    Grupowicze na szczęście nie mają takiego problemu. I wielu
    z nich ma już w swojej historii wiele (często kilkanaście
    lub nawet kilkadziesiąt) lat pracy z komputerami. Niektórzy
    sami zapłacili w ten czy inny sposób za podobną bezmyślność
    wiele lat temu.

    Mądrość polega na korzystaniu z wiedzy innych, więc co na-
    leży myśleć o tych, którzy pytają się, a słysząc odpowiedź
    niezgodną z ich pomysłem obrażają się, zamiast pokornie
    przyjąć krytykę? Takie "pytanie tylko z formalności" było
    częste w historii i źle się kojarzy...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 55. Data: 2009-10-10 12:41:15
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Radosław Sokół wrote:
    > Jak dotąd to znaczy po ilu latach?

    Jak niżej.

    > Mówimy o dwóch latach co najmniej, a nie roku czy półtora.

    Skoro po 1,5 roku (w zasadzie niemal 2 latach, ale mniejsza z tym) pracy z
    komputerem podłączonym przez 90% czasu do zasilacza bateria zachowuje się
    w zasadzie identycznie, jak tuż po zakupie (używanego!) laptopa, to nie
    sądzę, by kolejne kilka miesięcy coś w tej kwestii zmieniło. Oczywiście są
    różne laptopy - znam przypadki, gdy pół roku takich zabaw wyraźnie
    zaszkodziło akumulatorowi.

    > Super. Czyli pracujesz mniej ergonomicznie, z większym usz-
    > czerbkiem dla zdrowia, mniej wydajnie.

    Podobnie jak Ty mam kilkunastoletnie doświadczenie w pracy na różnego
    rodzaju interfejsach i bazując na nim pozwolę sobie zaoponować. Może
    dobrze wyposażone, odpowiednio przygotowane stanowisko pracy będzie lepsze
    dla zdrowia, niż wygodne siedzisko (choć na dłuższą metę każda długo
    niezmieniana pozycja szkodzi, co potwierdza moje doświadczenia z częstym
    przesiadaniem sie z laptopem w różne miejsca), ale... myślisz, że
    przeciętny użytkownik, który kupując PC liczy każdą złotówkę, zainwestuje
    drugie tyle w ww. stanowisko - dobry fotel (albo od razu klęcznik:)),
    biurko, lampy, odpowiednie tło...?

    > Jak lubisz sobie szko-
    > dzić, to sobie szkodź -- ale nie polecaj tego innym.

    Zauważyłeś, żebym cokolwiek polecał? Zareagowałem jedynie na Twoją bardzo
    radykalną wypowiedź.

    k,

  • 56. Data: 2009-10-10 12:43:01
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Radosław Sokół wrote:
    > I dlatego trzeba wylewać na nich wiadra zimnej wody. Kto
    > inny może ludziom z powrotem jakoś nastawić mózgi wyprane
    > przez gazetki ze sklepów nie dla idiotów (i nie tylko)?

    Dlaczego uważasz, że *każdy* użytkownik preferujący przenośny komputer to
    marketoidalny półmózg bez własnej woli?

    k,

  • 57. Data: 2009-10-10 13:33:36
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    KILu pisze:

    > Dlaczego uważasz, że *każdy* użytkownik preferujący przenośny komputer to
    > marketoidalny półmózg bez własnej woli?

    Zakładam, że jeżeli ktoś preferuje komputer przenośny do
    zastosowań, w których należy stosować komputer stacjonarny
    (w sensie: jest taniej, wygodniej, zdrowiej, efektywniej),
    to się po prostu *myli*. Nie wchodząc już w szczegóły, czy
    poddał się wpływowi marketingu, mody czy jakiejś ułudy włas-
    nego pochodzenia.

    Poza tym pamiętaj, że olbrzymia większość użytkowników kom-
    puterów to nie-informatycy, dla których największym autory-
    tetem będą gazetki w stylu Komputer-Świat. I ich przede
    wszystkim trzeba "prostować".

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 58. Data: 2009-10-10 16:01:57
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Radosław Sokół wrote:
    > Poza tym pamiętaj, że olbrzymia większość użytkowników kom-
    > puterów to nie-informatycy, dla których największym autory-
    > tetem będą gazetki w stylu Komputer-Świat. I ich przede
    > wszystkim trzeba "prostować".

    I tu calkowicie sie zgadzam. Zreszta z moich obserwacji wynika, ze w
    swiadomosci uzytkownikow i potecjalnych nabywcow przeroznej elektroniki
    pokutuje olbrzymia ilosc mitow. Widzac takich "ja wiem lepiej" faktycznie
    mozna sie zrazic. Wspolczuje sprzedawcom tych wszystkich media marktow...
    choc spora ich czesc reprezentuje dokladnie ten sam poziom, co ww. ;)

    k,

  • 59. Data: 2009-10-10 22:43:04
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Są małe komputery w małych obudowach i NIE na Atomie.
    Już prosiłem o przykład czegoś mniejszego od uATX, którzy zajmuje mimo
    wszystko całkiem sporo miejsca, nie na atomie.

    > A *KTO* ma doradzać użytkownikom? Powiedz. Od razu, z góry,
    > dyskredytuję jakiekolwiek osoby związane z handlem kompu-
    > terami.
    -W jakim kolorze kupić balonik dla dziecka?
    -Po co balonik, to głupie, kup piłkę.
    No za takie porady to ja serdecznie dziękuję.

    > Nie. Jest najzupełniej sensownym uświadomieniem użytkownika,
    > że za bardzo miesza swoje sny i marzenia z realnymi potrzebami.
    Nie. Jest przejawem arogancji. Jego sprawa, że chce kupić coś, co nam
    nie wydaje się sensowne. Ma swoje powody, a wagi, które przykłada do
    poszczególnych cech mogą Tobie wydawać się bezsensowne. Ale to on wie
    lepiej, zna bardziej realia używania w danym kontekście, przez daną
    osobę i chce balonik. Nie piłkę.
    I zdaje się, że bardziej sensowną odpowiedzą na pytanie o kolor balonika
    jest odpowiedź zawierająca... kolor balonika.
    A Ty z uporem maniaka przekonujesz, że baloniki są głupie.

    > Odbierzesz mi prawo do wolności słowa i krytykowania czyich-
    > kolwiek wyborów?
    Odbierzesz komukolwiek prawo do wolności słowa, pisaniu na pl.comp.pecet
    na temat windowsów i odpowiadania na nie?

  • 60. Data: 2009-10-10 22:51:30
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Radosław Sokół <r...@m...com.pl> wrote:

    > Czyli komputer stacjonarny, a nie przenośny.

    Czekaj...
    - cena
    - starsza osoba
    - nasza klasa
    - internet
    - cyfrówka

    Hmm... i na podstawie tych danych wywnioskowałeś, że to musi być komputer
    stacjonarny, a nie przenośny? Cudowne. :)))

    --
    + ' .-. .
    , * ) )