  • 11. Data: 2013-05-16 08:33:42
    Temat: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "boryspower" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:9f27c507-f1a9-4a8d-8e4e-f7060dc19fc5@googlegrou
    ps.com...
    W dniu czwartek, 16 maja 2013 04:24:39 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:
    > On Wed, 15 May 2013 11:08:41 -0700 (PDT), boryspower

    vs

    >Dzięki :) lecz trochę mam już dość "prymitywnej" zabawy w różnych
    >językach - chciałbym w którymś >osiągnąć trochę wyższy stopień
    >zaawansowania i w końcu ukończyć jakiś większy projekt, opublikować go i
    >:)

    A aplikacje webowe? No chyba, ze masz juz konkretny pomysl, ktory nie nadaje
    sie.

  • 12. Data: 2013-05-16 08:36:25
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 06:16:54 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

    > Polecam właśnie Javę, jest najbliżej mojego ideału.
    > [...]
    > Jednak Ty nie pisałeś nic o ultra wydajności i ukrywaniu kodu źródłowego - więc
    > polecam.
    >
    > [...]
    > Pozdrawiam

    Właśnie - ukrycie kodu źródłowego to jedna z tych rzeczy o których zapomniałem
    wspomnieć, że przydałaby się :) Ale przecież java "kompiluje" się do *.class a te
    później pakuje się w JARy... z class'ów chyba nie da się kodu wyciągnąć?

    Co do ultra wydajności - jakiś czas temu na wykopie było AMA programisty który w
    Javie właśnie pisze hiper-szybkie aplikacje na giełdę... więc się da ;)

    --
    Przemek

  • 13. Data: 2013-05-16 08:53:04
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 08:33:42 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > A aplikacje webowe? No chyba, ze masz juz konkretny pomysl, ktory nie nadaje
    >
    > sie.

    Prawie wszystkie moje pomysły nadają się do realizacji webowej... Kilka nawet
    próbowałem realizować w PHP+MySQL -> problem miałem z grafiką i z sensownym wyglądem

    Podam przykład:
    Jednym z pomysłów jaki miałem (możecie go podchwycić :)) było stworzenie strony
    find-me.org (domena mi już wygasła) - plan był taki, by każdy mógł na stronie uzyskać
    swój personalny #TAG, barcode, QRcode i podpiąć do niego swój profil, swoją stronę
    itp... fajnie by było gdyby można było spotkać na mieście człowieka który miałby taki
    tag (np "#boryspower#") na koszulce - wyszukujesz go w necie i wiesz z kim masz do
    czynienia... przynajmniej wiesz tyle ile on Ci udostępnił ;)

    Wracając do samej strony - chciałem użyć wordpressa i oprogramować strony w PHP +
    wordpress API... i był problem z edycją PHP spod wordpressa + ryzyko, że przy jakiejś
    aktualizacji wordpressa coś przestanie mi działać...
    Druga opcja to stworzyć stronę od zera... no i strona działała w miarę dobrze, ale
    wyglądała jak z lat 90tych :) Brak mi talentu i zmysłu graficznego/estetycznego... W
    budowaniu GUI wychodzi mi to milion razy lepiej :)

    --
    Przemek

  • 14. Data: 2013-05-16 09:34:34
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "boryspower" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Prawie wszystkie moje pomysły nadają się do realizacji webowej... Kilka
    >nawet próbowałem realizować w PHP+MySQL -> problem miałem z grafiką i z
    >sensownym wyglądem strony :)

    PHP to niestety nienajdoskonalszy jezyk. A i do HTMLa trzeba troche wiedzy.
    Obejsciem sa odpowiednie biblioteki - wlasnorecznie po pierwsze bierzesz na
    siebie roznice w przegladarkach a i sporej bieglosci trzeba by to jakos
    wygladalo. jQuery ma ogromna biblioteke.

  • 15. Data: 2013-05-16 09:53:04
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 15 May 2013 11:08:41 -0700 (PDT), boryspower napisał(a):

    > Moje wymagania (i czego mi brakuje w niektórych językach), jaka powinna być ta moja
    "idealna" technologia/język:

    > 1. Obiektowość (na poziomie tej z C++ mi wystarczy, nie musi to być a'la Ruby)

    Jest

    > 2. Łatwe budowanie i obsługa GUI (a'la Borland, VS itp)

    Jest

    > 3. Łatwa obsługa wielowątkowości (np mam problemy z C# gdy wątki mają wpływać na
    GUI)

    Z biblioteka OmniThreadLibrary - jest.

    > 4. Prosta obsługa baz danych (minimum MySQL i jakieś bazy lokalne a'la SQLite)

    Oj tak, bardzo mocne JEST.

    > 5. Możliwość tworzenia aplikacji client-server

    Oczywiscie.

    > 6. Dobre środowisko z kolorowaniem składni i auto-uzupełnianiem/podpowiadaniem
    składni

    Jest

    > 7. Możliwość budowania aplikacji dla Windows i Linux (ewentualne przekompilowanie
    pod drugim systemem, jak w Lazarusie (FPC) albo MONO)

    Prawie jest (bedzie za chwile), ale sa inne platformy juz teraz.

    > 8. W miarę prost budowanie wersji instalacyjnych

    InnoSetup i jest

    > 9. Technologia "na czasie"

    To skomplikowane zagadnienie, nie umiem napisac jednoznacznie.

    > 10. ... pewnie coś jeszcze o czym zapomniałem :)

    > Teoretycznie wszystkie te warunki najlepiej spełnia Java (tak mi się wydaje)

    Punkt 2 takze Java spelnia?

    > tylko ten 8 punkt mi pod Javę nie pasuje...
    >
    > Co Wy byście mi polecili?

    Polecam nowe Delphi z platforma FireMonkey:

    http://www.embarcadero.com/products/firemonkey

    Dzieki temu masz zalatwione obecnie platformy:
    - Win x86/x64
    - OSX
    - iOS
    We wrzesniu dochodzi wsparcie Androida. A w przyszlym roku Linuksa.
    Wszystko na bazie jednego GUI (wektorowego, akcelerowanego GPU) i wspolnego
    kodu "biznesowego".

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 16. Data: 2013-05-16 10:14:45
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 09:53:04 UTC+2 użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    moja "idealna" technologia/język:

    > Jest

    > Punkt 2 takze Java spelnia?

    W NetBeans całkiem przyjemnie buduje się GUI :)

> [...]
    >
    > We wrzesniu dochodzi wsparcie Androida. A w przyszlym roku Linuksa.
    >
    > Wszystko na bazie jednego GUI (wektorowego, akcelerowanego GPU) i wspolnego

    Hmm... Delphi wygląda/zapowiada się interesująco... tylko jedną z rzeczy o których
    zapomniałem wspomnieć jest, że przydałaby się technologia nie wymagająca dużych
    nakładów finansowych... takie Delphi to jednak 4200 EURO...

    Ps. Kiedyś sporo pisałem w Borland Builderze i dorwałem zlecenia na napisanie gry w
    Delphi (obrazek pocięty na małe kwadraty, jednego brak i trzeba mieszać by złożyć
    obrazek) - bez wcześniejszej styczności z Delphi dałem radę stworzyć tą grę w jeden
    dzień roboczy :)

  • 17. Data: 2013-05-16 10:38:08
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2013-05-16 10:14, boryspower pisze:
> [...]
    zapomniałem wspomnieć jest, że przydałaby się technologia nie wymagająca dużych
    nakładów finansowych... takie Delphi to jednak 4200 EURO...
    http://www.embarcadero.com/products/delphi/starter
    Cena to 199 EUR z licencją komercyjną.

> [...]
    obrazek) - bez wcześniejszej styczności z Delphi dałem radę stworzyć tą grę w jeden
    OIDP, to taki programik jest dostarczany jako "samples", tylko nie
    pamiętam czy do Delphi czy do biblioteki DEveloper Express...

    --
    wloochacz

  • 18. Data: 2013-05-16 11:56:33
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 10:38:08 UTC+2 użytkownik wloochacz napisał:

> [...]
    dużych nakładów finansowych... takie Delphi to jednak 4200 EURO...

    Racja - nie doczytałem do tego. 200 EUR już łatwiej by było przełknąć :)

> [...]
    >
    > OIDP, to taki programik jest dostarczany jako "samples", tylko nie
    >
    > pamiętam czy do Delphi czy do biblioteki DEveloper Express...

    Szkoda, że wtedy o tym nie wiedziałem :)

    --
    Przemek

  • 19. Data: 2013-05-16 13:36:27
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    boryspower <b...@g...com> napisał(a)
    > [..] Brak mi talentu i zmysłu graficznego/estetycznego... W budowaniu GUI wychodzi
    mi to milion razy lepiej :)

    No to GWT. Strony możesz robić nie w html-u, tylko budować w kodzie.

    --
    Tomek

  • 20. Data: 2013-05-16 15:46:48
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "boryspower" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > których
    > zapomniałem wspomnieć jest, że przydałaby się technologia nie wymagająca

    Może Lazarus? Wersja 1.08 naprawdę nieźle działa.