  • 1. Data: 2010-06-27 07:32:57
    Temat: Wybor UPS-a.
    Od: "zenek" <z...@d...com>

    Stoje przed dylematem, który UPS wybrać.
    Czytam różne fora, newsy i strony www, czym więcej czytam tym mniej wiem.
    Kilka lat temu, w poprzedniej robocie, miałem APC 3000 cośtam, w obudowie
    rack, do tego dołączone grubymi kablami zewnętrzene akumulatory żelowe i
    wystarczło to na ponad pół godziny pracy pod 50-60% obciżeniem.
    Obecnie jak rozmawiam ze sprzedawcami czy dystrybutorami, to ci oczy
    otwierają ze zdumiena, że moża podłączyć pod APC inne amumulatory niż to co
    przewidział producent. Może faktycznie tak jest, bo jak oblądam w necie
    zdjecie interesujących mnie UPS-ów to nie widzę gniadza, które było we
    wspomnianym wyżej APC i pod które podpięte byy zewntrzne akumulatory.
    Dodatkowo, na jakimś forum przeczytałem, że APC nie bardzo współpracuje z
    zasilaczmi z aktywnym PFC, bo niby nie ma "pełnej" sinusoidy.
    UPS będzie zasilał serwer i switcha, moc maksymalna zasilaczy to w sumie
    około 500 watt, wrunek, to żeby UPS potrzymywał napięcie przez minimum 15-20
    minut i działał z Windows Server 2008, generalnie potrafił wyłączyć serwer
    zanim całkiem baterie się wydoją.
    Rozpatruję zakup zasilacza z mocą pozorną w granicach 2000-2500VA, bo
    docelowo do serwera zostanie dołozony drugi procesor i RAM, a to może wymaga
    dołożenia drugiego zasilacza w serwerze, więc chciałbym mieć zapas mocy na
    przyszłość.
    Muszę się zmieścić w 3500 złotych netto, nie upieram się przy APC, czy przy
    całkowinice nowym zasilaczu, widzę że można dostać też użwyane, z nowymi
    bateriami i roczną gwarancją, to rozwiązanie też mi pasuje, ważne żeby była
    faktura.
    Pytanie dodatkowe, czy jest sens dopłacać do UPS-a on-line czy
    line-interactive wystarczy?

  • 2. Data: 2010-06-27 09:39:15
    Temat: Re: Wybor UPS-a.
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "zenek" <z...@d...com> napisał w wiadomości

    > Pytanie dodatkowe, czy jest sens dopłacać do UPS-a on-line czy
    > line-interactive wystarczy?

    Do serwera z zasilaczem impulsowym i switcha w zupełności wystarczy
    interaktywny. Nawet to za dużo, offline też by się sprawdził.

  • 3. Data: 2010-06-27 09:56:15
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik MC napisał:
    > Użytkownik "zenek" <z...@d...com> napisał w wiadomości

    > Do serwera z zasilaczem impulsowym i switcha w zupełności wystarczy
    > interaktywny. Nawet to za dużo, offline też by się sprawdził.

    Jest jeszcze jeden aspekt: jakiej jakości jest sieć energetyczna? Bo jak
    "zasyfiała" (maszyny, silniki itp) to IMO warto true-on-line.

    W.P.

  • 4. Data: 2010-06-27 09:59:00
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Kilka lat temu, w poprzedniej robocie, miałem APC 3000 cośtam, w obudowie
    > rack, do tego dołączone grubymi kablami zewnętrzene akumulatory żelowe i
    > wystarczło to na ponad pół godziny pracy pod 50-60% obciżeniem.
    czego? pcta czy całego domu? mój apc smart 1000 z 2x18ah ma teoretycznie
    1kWh energii, wiec tak pół kWh to raczej odda. Twój PC bierze 500w?

    > Obecnie jak rozmawiam ze sprzedawcami czy dystrybutorami, to ci oczy
    > otwierają ze zdumiena, że moża podłączyć pod APC inne amumulatory niż to co
    > przewidział producent.
    ktoś w piwnicy miał jakieś 2 akumulatory z cieżarówy. jedyny problem był
    z podniesieniem prądu ładowania

    > Dodatkowo, na jakimś forum przeczytałem, że APC nie bardzo współpracuje z
    > zasilaczmi z aktywnym PFC, bo niby nie ma "pełnej" sinusoidy.
    To dotyczy chyba najtańszych modeli i to tylko w pracy na baterii.
    (...)

    Kup -nawet starego- apc i nowe akumulatory. Nie patrz również co
    pokazują współpracujące programy, bo bez firmowej kalibracji będą kłamały

    ToMasz

  • 5. Data: 2010-06-27 13:08:56
    Od: "zenek" <z...@d...com>

    > Jest jeszcze jeden aspekt: jakiej jakości jest sieć energetyczna? Bo jak
    > "zasyfiała" (maszyny, silniki itp) to IMO warto true-on-line.
    Żadnych maszyn, czy silników, serwer stoi w biurowcu, raz kiedyś ktoś
    uruchomi odkurzacz.

  • 6. Data: 2010-06-27 13:20:11
    Od: "zenek" <z...@d...com>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > czego? pcta czy całego domu? mój apc smart 1000 z 2x18ah ma teoretycznie
    > 1kWh energii, wiec tak pół kWh to raczej odda. Twój PC bierze 500w?
    50% obciążenia tego APC 3000(tak przynajmniej pokazywal wzkaźnik diodowy),
    nie pamiętam jaki to był dokłądnie model i jaką mocą pozorną i rzeczywistą
    dysponował.
    Chodziły na tym 3 komputery z Pentium IV 3GHz na pokładzie+1GB RAM i jednym
    czy dwoma dyskami. Zasilacze w komputerach w każdym razie miały moc
    maksymalą 350Watt.

    > ktoś w piwnicy miał jakieś 2 akumulatory z cieżarówy. jedyny problem był
    > z podniesieniem prądu ładowania
    W tym konkretnym wypadku to nie były akumulatory od ciężaróki, tylko jakieś
    specjalnie dobierane pod ten konkretny UPS, pod względem pojemnosci i
    napięcia.
    UPS te akumulatory oraz wbudowane spokojnie dawał radę nałdować, choc trwało
    to oczywiście dłużej niż tylko przy ładowaniu tylko akumulatorów
    wewntrznych.
    Jedank cena tych dobieranych akumulatorów to było 20% ceny specjalnie
    przygowanej przez APC baterii zewnętrznej.

  • 7. Data: 2010-06-27 13:21:49
    Od: "zenek" <z...@d...com>

    Czy tylko APC brać pod uwagę, czy może tez inne firmy?

  • 8. Data: 2010-06-27 17:27:36
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Czy tylko APC brać pod uwagę, czy może tez inne firmy?
    Oczywiście. Jest mnóstwo firm produkujących (albo sprowadzających z Chin pod
    swoją marką) zasilacze awaryjne. Zresztą APC już nie ma, została wykupiona
    przez Schneidera.

    Twoja aparatura będzie chodziła bez przerwy? Pytam, bo w niektórych APC jest
    sprytny układ, który wyłącza zasilanie niektórych gniazdek wtedy, kiedy
    pobór przez inne spada poniżej zaprogramowanego poziomu. Np. wyłączasz
    komputer i razem z nim wyłącza się np ruter i parę innych rzeczy, które masz
    podpięte do tych gniazdek.

    A jeśli ma chodzić bez przerwy, to liderem pod względem niskiego zużycia w
    takim stanie są zasilacze CyberPower.

  • 9. Data: 2010-06-27 20:04:03
    Od: "zenek" <z...@d...com>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyłączasz komputer i razem z nim wyłącza się np ruter i parę innych
    > rzeczy, które masz podpięte do tych gniazdek.
    Tak, serwer chodzi 24h/dobę.

    > A jeśli ma chodzić bez przerwy, to liderem pod względem niskiego zużycia w
    > takim stanie są zasilacze CyberPower.
    Akurat niski zurzycie enegrii nie jest kluczową sprawą, ale jeżeli UPSy
    CyberPower są równie dobre jak APC, to czemu nie. Zawsze to będzie trochę
    mniej ciepła do "wyprowadzenia" dla kilmatyzatoara.