    From: "zenek" <z...@d...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wybor UPS-a.
    Date: Sun, 27 Jun 2010 15:20:11 +0200

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:i077d5$hlb$1@inews.gazeta.pl...

    > czego? pcta czy całego domu? mój apc smart 1000 z 2x18ah ma teoretycznie
    > 1kWh energii, wiec tak pół kWh to raczej odda. Twój PC bierze 500w?
    50% obciążenia tego APC 3000(tak przynajmniej pokazywal wzkaźnik diodowy),
    nie pamiętam jaki to był dokłądnie model i jaką mocą pozorną i rzeczywistą
    dysponował.
    Chodziły na tym 3 komputery z Pentium IV 3GHz na pokładzie+1GB RAM i jednym
    czy dwoma dyskami. Zasilacze w komputerach w każdym razie miały moc
    maksymalą 350Watt.

    > ktoś w piwnicy miał jakieś 2 akumulatory z cieżarówy. jedyny problem był
    > z podniesieniem prądu ładowania
    W tym konkretnym wypadku to nie były akumulatory od ciężaróki, tylko jakieś
    specjalnie dobierane pod ten konkretny UPS, pod względem pojemnosci i
    napięcia.
    UPS te akumulatory oraz wbudowane spokojnie dawał radę nałdować, choc trwało
    to oczywiście dłużej niż tylko przy ładowaniu tylko akumulatorów
    wewntrznych.
    Jedank cena tych dobieranych akumulatorów to było 20% ceny specjalnie
    przygowanej przez APC baterii zewnętrznej.