-
71. Data: 2016-08-15 18:59:29
Temat: Re: Wybierak WK-610... Jak wykonać zastępnik?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 13 Aug 2016 13:52:26 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> Pan Mark napisał:
>>> Opisywałem kiedyś jak to wygląda w kolejnictwie japońskim. Wszystko
>>> sterowane automatycznie przez komputer, ale semafory są, a w dodatku
>>> maszynista ma obowiązek w widoczny sposób potwierdzić, że semafor
>>> zauważył i rozumie co zaraz zrobi jego pociąg.
>> Owszem semafory są, ale nie na liniach dużych prędkości - tam jest
>> wyłącznie sygnalizacja kabinowa (tak samo jest w Niemczech i Francji).
>
> Shinkansen pomyka po swoim torowisku -- to nie jest skomplikowana sieć.
> Kontrolowanie tego ruchu jest o wiele łatwiejsze, a prawdopodobieństwo
> sytuacji mogącej zagrozić kolizją niewielkie.
Tak nawiasem mowiac - nie wiem czy tak latwo zauwazyc semafor przy
predkosci 300km/h.
Musialby byc stosownie wiekszy, widoczny z wiekszej odleglosci - a to
trzeba np zakrety wyczyscic ...
J.