-
1. Data: 2017-01-12 07:27:39
Temat: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
Od: k...@g...com
Cześć.
Pytałem w innym wątku ale obiło się bez echa a sprawa dość intersująca.
O ile w dieslu ma podobno dodatnie skutki to ciekawi nie jak wygląda to w benzynie?
Jaki wpływ na pracę silnika benzynowego ma planowanie głowicy np. o 0,2mm? Na ile
prawdopodobne jest pojawianie się spalana stukowego?
-
2. Data: 2017-01-12 09:01:25
Temat: Re: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2017-01-12 o 07:27, k...@g...com pisze:
> Cześć.
> Pytałem w innym wątku ale obiło się bez echa a sprawa dość intersująca.
>
> O ile w dieslu ma podobno dodatnie skutki to ciekawi nie jak wygląda to w benzynie?
>
> Jaki wpływ na pracę silnika benzynowego ma planowanie głowicy np. o 0,2mm? Na ile
prawdopodobne jest pojawianie się spalana stukowego?
>
Zależy ile CR było wyjściowo. 0.2mm nie wniesie praktycznie żadnych
zauważalnych zmian, a jak zbiera się więcej to są grubsze uszczelki po
głowicę.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
3. Data: 2017-01-12 09:13:03
Temat: Re: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
Od: k...@g...com
przecież cały czas się mówi że grubsze uszczelki dobiera się pod wystający tłok przy
obróbce bloku oraz w dieslach a nie benzynach.
Każdy pisze co innego, jak to w końcu jest?
-
4. Data: 2017-01-12 09:14:56
Temat: Re: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2017-01-12 o 09:13, k...@g...com pisze:
> przecież cały czas się mówi że grubsze uszczelki dobiera się pod wystający tłok
przy obróbce bloku oraz w dieslach a nie benzynach.
> Każdy pisze co innego, jak to w końcu jest?
>
W benzynikach nawet tzw kanapki się robi ;)
--
Pozdrawiam
Lewis
-
5. Data: 2017-01-12 14:06:37
Temat: Re: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
Od: k...@g...com
w sensie dwie uszczelki, jedna na drugą?
A jak z Waszego doświadczenia to wygląda, pojawia się drastycznie spalanie stukowe
czy nie widać roznicy?
-
6. Data: 2017-01-12 15:19:15
Temat: Re: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nie sluchaj go z tymi uszczelkami, wpuszcza Cie w kanal. Oczywiscie idiotow nie
brakuje i moga z piec zalozyc. Ale to idioci. Jedynym parametrem ktory jest istotny
to czy przy maksymalnych obrotach tlok nie zawadzi o zawor, bo zawor nie zdazy sie
schowac. Zebranie o dyche czy o pol milimetra nie ma zadnego znaczenia na spalanie
stukowe. Dawno temu byla etylina 78 i dalo sie bez spalania stukowego jechac na niej
duzym fiatem ktory wymagal lepszej. I jak nie dodawac ostro gazu to nie stukalo. Maly
fiat mial stopien sprezania taki jak w silnikach zasilanych etylina 78 lub gorsza i
wymagal 94. Wersja eksportowa 125p jaka byla na Chiny byla dostosowana do etyliny 78
i roznila sie od normalnej walkiem aparatu zaplonowego, ustawieniem zaplonu i
swiecami. Inny podobno tez byl regulator podcisnieniowy wyprzedzenia zaplonu, mial
zmieniona charakterystyke, znaczy sie slabsza sprezyne.
-
7. Data: 2017-01-12 17:24:28
Temat: Re: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2017-01-12 o 15:19, Zenek Kapelinder pisze:
> Nie sluchaj go z tymi uszczelkami, wpuszcza Cie w kanal. Oczywiscie idiotow nie
brakuje i moga z piec zalozyc. Ale to idioci. Jedynym parametrem ktory jest istotny
to czy przy maksymalnych obrotach tlok nie zawadzi o zawor, bo zawor nie zdazy sie
schowac. Zebranie o dyche czy o pol milimetra nie ma zadnego znaczenia na spalanie
stukowe. Dawno temu byla etylina 78 i dalo sie bez spalania stukowego jechac na niej
duzym fiatem ktory wymagal lepszej. I jak nie dodawac ostro gazu to nie stukalo. Maly
fiat mial stopien sprezania taki jak w silnikach zasilanych etylina 78 lub gorsza i
wymagal 94. Wersja eksportowa 125p jaka byla na Chiny byla dostosowana do etyliny 78
i roznila sie od normalnej walkiem aparatu zaplonowego, ustawieniem zaplonu i
swiecami. Inny podobno tez byl regulator podcisnieniowy wyprzedzenia zaplonu, mial
zmieniona charakterystyke, znaczy sie slabsza sprezyne.
>
Oczywiście że przy planowaniu i pozostawieniu seryjnego silnika nie ma
sensu kombinacji z uszczelkami. Dlatego napisałem że nie zauważy żądnej
różnicy.
Ale skoro wspomniał, że to tylko w dieslach i przy występie tłoku ponad
blok wkłada się grubą uszczelkę, to napisałem że w benzyniakach też...
tylko, że takich które się uturbia i mocno dmucha, odpręża się między
innymi kanapką. Oczywiście wypadałoby zmienić tłoki na jakiegoś JE,
wossnera etc. odprężającego ale najtańsza jest kanapka.
--
Pozdrawiam
Lewis