  • 11. Data: 2011-09-08 11:12:48
    Temat: Re: Wordpress, dwie bazy i unikalny ID post-a
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 07-09-2011 22:02, porneL pisze:

    > Wartość następnego ID dla auto_increment da się odczytać i ustawić (w
    > MySQL to ALTER TABLE xxx AUTO_INCREMENT=xxx), więc możesz zrobić proste
    > "api", które będzie kopiowało największy ID między serwerami (dorzuć
    > request byle gdzie w kodzie przed zapisaniem posta).

    Request nie będzie potrzebny, bo obie bazy są na tym samym serwerze. A z
    tym api to właśnie tą drogą chcę pójść. Zastanawiam się czy nie lepiej
    będzie jak WP utworzy wpis, ja sprawdzę czy w drugiej bazie jest wolny
    taki sam ID i wówczas "sklonować" wpis w drugiej bazie. W przypadku
    konfliktu ID-ków wpisów nowo utworzony musiałbym kasować lub zmieniać mu
    na takie ID, by były oba zgodne z obu bazach.

    > ...ale dużo sensowniejszym rozwiązaniem było by nadawanie jakiegoś
    > bardziej ludzkiego i kontrolowanego identyfikatora postom, np. taki sam
    > tag, slug/URL czy własna specjalna kolumna.

    Raczej nie. Dlatego, że user nie zapanuje nad slug-ami, tagami, itp. A
    pilnowanie, by posty miały te same ID-ki daje 100% gwarancji.

    --
    Peter

  • 12. Data: 2011-09-08 11:21:23
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 07-09-2011 14:22, |<onrad pisze:

    > nie zgodze sie :)
    > http://wpml.org/
    > teraz jest platne ale imo warte wydania kasy (choc pewnie w Twoim wypadku
    > juz na to za pozno)

    WPML testowałem, ale niewiele. Więc de facto nie jestem w stanie
    stwierdzić na ile jest jego działanie dobre w boju.

    Dzięki. Sprawdzę to szybko w działaniu.

    --
    Peter