-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!aioe.org!
4fDrNHDRGnqTpp27qt6w2A.user.46.165.242.91.POSTED!not-for-mail
From: Cavallino <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wodor
Date: Fri, 25 Nov 2022 11:08:47 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Message-ID: <tlq47f$sj$1@gioia.aioe.org>
References: <1...@4...net>
<63807c63$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
<dy717ea29zoi$.1rt0hhda2vm1x$.dlg@40tude.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="915";
posting-host="4fDrNHDRGnqTpp27qt6w2A.user.gioia.aioe.org";
mail-complaints-to="a...@a...org";
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.5.0
X-Antivirus-Status: Clean
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
X-Antivirus: Avast (VPS 221125-0, 25.11.2022), Outbound message
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2708962
[ ukryj nagłówki ]W dniu 25-11-2022 o 10:27, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Fri, 25 Nov 2022 09:27:14 +0100, Lisciasty napisał(a):
>
>> Ale niech próbują, może coś lepszego wymyślą. Tyle że ten wodór jest
>> memłany od dawien dawna i w sumie postępów nie widać.
>
> Liściasty pieprzy bez sensu a Deutsche Bahn uruchamia kolejne połączenia
> na wodorze.
Nie tak bez sensu:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/niemcy-wodo
r-mniej-oplacalny-od-hybryd-bateryjnych-110667.html
Koszty napędu wodorowego (obejmujące m. in. zakup paliwa, budowę
niezbędnej infrastruktury, utrzymanie i naprawy) okazały się najwyższe.
W zakładanym okresie eksploatacji na pojazdy z ogniwami paliwowymi
należałoby wydać 1,325 mld euro. Dla porównania - koszty wprowadzenia
klasycznych EZT wyniosłyby 874 mln euro. Warto zaznaczyć, że w kwocie
tej zmieściły się również wydatki na elektryfikację linii. Przewozy
zespołami hybrydowo-bateryjnymi kosztowałyby 768 mln.
Wyniki te skłoniły władze landu do odrzucenia wodoru jako możliwej
alternatywy dla trakcji spalinowej w bliskiej przyszłości. Dla siedmiu
tras poddanych analizie zarekomendowano wprowadzenie taboru bateryjnego,
pięć wytypowano do elektryfikacji (jednym z argumentów za takim
rozwiązaniem była spójność sieci i możliwość łatwiejszego wyznaczania
objazdów innych odcinków dla pociągów elektrycznych), przyszłości
czterech pozostałych nie przesądzono.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.11.22 11:23 robot
- 25.11.22 11:57 _Master_
- 25.11.22 12:01 J.F
- 25.11.22 13:12 Lisciasty
- 25.11.22 13:33 ii
- 25.11.22 13:42 Myjk
- 25.11.22 13:46 Myjk
- 25.11.22 14:55 K
- 25.11.22 18:32 LordBluzg(R)??
- 25.11.22 19:16 Janusz
- 25.11.22 19:18 Janusz
- 25.11.22 19:25 Janusz
- 26.11.22 12:16 cyklista
- 26.11.22 12:45 Lisciasty
- 26.11.22 12:46 Lisciasty
Najnowsze wątki z tej grupy
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=