  • 11. Data: 2017-10-07 21:46:10
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:1s88ox8ieke6l$.1ii9zhr341l7w$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > obsługi danych marek
    > - spełnienie jakiś tam wymogów obsługi kilenta (kawa gratis, pracownicy
    > pod
    > krawatem itp.)
    > - wykupienie prawa do używania znaków firmowych koncernu
    > - przeszkolenie pracowników (zazwyczaj kierowników) w centrali
    > - przechodzenie jakiś tam cyklicznych "autoryzacji" czy to wszystko działa
    >
    > itd.

    > No to nie wiem kto tak myśli :)
    > Naprawił u tego u kogo naprawił, szyld ASO pozwala tylko oczekiwać że
    > zrobiono to w warsztacie który spełnia wymagania dla warsztatów

    Ja tak myślałem jak byłem nastolatkiem dawno temu i rodzice kupili Poloneza.
    Miało autko ciągłe problemy z hamulcami i mimo odwiedzin w ASO panowie
    nie umieli sobie poradzić z problemami. Zachodziłem wtedy w głowę o to,
    jak to możliwe że wyprodukowali i sami swojego nie potrafią ogarnąć... :-)
    Potem, jak już mieszkałem w USA, to też jakoś lokalne ASO tymi szyldami
    bardzo wyraźnie podkreślają związki z fabryką i nie dają żadnego sygnału że
    są odrębną firmą. Myślę że wiele osób myli sobie że rozmawiają z producentem
    a conajmniej z gwarantem.

  • 12. Data: 2017-10-07 21:53:49
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-10-2017 o 21:22, J.F. pisze:

    > Nie slyszalem. I watpie.
    >
    > Tylko ... ktory producent by chcial ?
    > Opel z Niemiec, Toyota z Japonii ?
    > Wygodniej przez posrednika.
    >
    > A gdyby sie jednak chcialo, a prawo zabroni ... zalozy sie spolke
    > polska, ktora sie zajmie detalem. A jej wlascicielem bedzie spolka z
    > Cypru, ktora zadnych samochodow nie produkuje :-)
    >
    > Jest Toyota Motor Poland, ale detalem sie nie zajmuje.

    Fiat nie ma przypadkiem salonu wzorcowego w Tychach?
    Kiedyś miał.

  • 13. Data: 2017-10-07 22:09:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 7 Oct 2017 14:46:10 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > jak to możliwe że wyprodukowali i sami swojego nie potrafią ogarnąć... :-)

    Za PRL-u to nawet mogłaby być prawda... Ale też nie była bo samochody
    produkowało FSO, a sprzedawał Polmozbyt i ASO chyba też były Polmozbytu.
    No ale wszystko było w ramach korporacji (wtedy zwanej chyba kombinatem)
    POLMO.

> [...]
    > są odrębną firmą. Myślę że wiele osób myli sobie że rozmawiają z producentem

    Mało taka autoryzacja nie kosztuje, to starają się ją wyksponować :)
    Ale teoretycznie na tym to polega - autoryzowany warsztat ma dostęp do
    pomocy technicznej, konsultacji z inżynierami u producenta, różnych
    wewnętrznych baz wiedzy.
    Oczywiście wszystko brzmi pięknie, ale w praktyce rozbija się o to że np.
    nikt tam nie jest na tyle biegły w angielskim żeby zrobić z tego użytek.
    Albo nikomu się nie chce, bo przecież każdy mechanik jest najlepszy na
    świecie, a jak do tego pracuje w ASO, to już w ogóle elita elit.

    Czasami zdarza mi się naprawiać samochody którym ASO nie dało rady, to wiem
    o czym mówię ;)

  • 14. Data: 2017-10-07 22:30:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-07 o 22:09, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > Albo nikomu się nie chce, bo przecież każdy mechanik jest najlepszy na
    > świecie, a jak do tego pracuje w ASO, to już w ogóle elita elit.

    Chyba tylko we własnym mniemaniu.

    > Czasami zdarza mi się naprawiać samochody którym ASO nie dało rady, to wiem
    > o czym mówię ;)

    Powszechnie wiadomo że "fachowcy" z ASO są od wymiany płynów
    ustrojowych, klocków hamulcowych i innych popierdółek wymuszanych
    przez gwarancję. Jak jest problem prawdziwy a gwarancji nie ma
    jedzie się do fachowca a nie do ASO.
    Kiedy problem objawi się na gwarancji to potrzebna interwencja telewizji
    lub prawnika. ASO nie ma fachowców do poważnych napraw, ma tylko
    wymieniaczy podzespołów.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2017-10-07 23:44:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

> [...]
    > Kiedy problem objawi się na gwarancji to potrzebna interwencja telewizji
    > lub prawnika. ASO nie ma fachowców do poważnych napraw, ma tylko

    Gwarant nie może wymagać abyś wymieniał płyny ustrojowe
    w określonym miejscu, może tylko wymagać abyś je wymienił
    w odpowiednich interwałach. Możesz to zrobić nawet samemu.

  • 16. Data: 2017-10-08 00:14:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 7 Oct 2017 16:44:24 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Gwarant nie może wymagać abyś wymieniał płyny ustrojowe
    > w określonym miejscu, może tylko wymagać abyś je wymienił
    > w odpowiednich interwałach. Możesz to zrobić nawet samemu.

    Wymienić niby możesz sam, ale jako prywatna osoba chyba nie masz możliwości
    legalnie zagospodarować powstających przy tej okazji "odpadów".

    Do tego żaden biegły nie uwierzy że bez przeszkolenia w centrali ktokolwiek
    mógłby cokolwiek zrobić prawidłowo.

  • 17. Data: 2017-10-08 02:08:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-08 o 00:14, Tomasz Pyra pisze:

    > Wymienić niby możesz sam, ale jako prywatna osoba chyba nie masz możliwości
    > legalnie zagospodarować powstających przy tej okazji "odpadów".

    Nie można oddać zużytego oleju do legalnie działającego zakładu?
    Kiedyś samodzielnie wymieniałem olej. Niedaleko był warsztat, akurat nie
    zajmował się samochodami, tylko silnikami do łodzi, ale przy wejściu
    stała beczka na zużyty olej. Wlałem swój zużyty olej do tej beczki. To
    nie było legalne? Ew. gdyby odebrali ode mnie za opłatą i wystawili
    paragon fiskalny/fakturę, to może wtedy byłoby legalne?

  • 18. Data: 2017-10-08 08:42:26
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 8 października 2017 02:08:03 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Nie można oddać zużytego oleju do legalnie działającego zakładu?

    Po cichu można, bo głośno to prawo wymaga chyba już karty przekazania odpadu a
    warsztat nie jest miejscem zbioru obcych odpadów.
    A gdyby tego starego oleju była cysterna, to dochodzi transport materiałów
    niebezpiecznych, czyli przepisy o ADR.
    W realu znajomy warsztat z grzeczności weźmie a potem razem z zużytym czyściwem odda
    do utylizacji w cenie, za którą nie da się legalnie zutylizować, więc za parę lat
    dowie się z mediów w jakim dole pod Lublinem się to znajduje.

  • 19. Data: 2017-10-08 09:43:52
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > nie było legalne? Ew. gdyby odebrali ode mnie za opłatą i wystawili
    > paragon fiskalny/fakturę, to może wtedy byłoby legalne?

    Są piece na zużyty olej
    Sporo warsztatów takie piece używa do ogrzewania stąd i chętnie taki olej przyjmują.
    No i wtedy odpada problem z urzędniczą "utylizacją"

  • 20. Data: 2017-10-08 10:26:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    > czyściwem odda do utylizacji w cenie, za którą nie da się legalnie
    > zutylizować, więc za parę lat dowie się z mediów w jakim dole pod

    http://superauto24.se.pl/moto-news/zuzyty-przepracow
    any-olej-silnikowy-
    chodliwy-towar-kto-i-po-co-go-skupuje_552452.html

    http://tiny.pl/gpc21

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,