  • 51. Data: 2016-10-08 13:21:28
    Temat: Re: Włącz myślenie (światła)
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    [...]

    > A przyklady ?
    > Bo patrze na Pande ... nie ma doplaty do LED.
    > Ale czy to znaczy ze LED w cenie czy ze LED brak ?
    > IMO - cala lampa jest dosc droga. Z LED niewiele drozsza.

    Światła dzienne mogą być tańsze w wersji LED.
    ---
    Dla klienta ?

  • 52. Data: 2016-10-08 13:29:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    [...]

    > Żarówkę w Dusterze do dziennych+pozycyjnych wymieniłem za kilka zł.
    > Z Ledami tak fajnie by nie było.

    Po co miałbyś wymieniać LEDy? Prawidłowo wykonana lampa LED przeżyje
    samochód wielokrotnie.
    ---
    Prawidłowo wykonana żarówka też :-) ale jak wiemy takich żarówek nie ma :-)
    Tak i LEDów nie ma. Co gorsza nie przewiduje się ich wymiany w imię i dzięki
    niezawodności, ale jak się jednak uszkodzi to prędzej lampę wymienisz niż
    naprawisz.

    > Obstawiam to drugie.

    Możesz się bardzo zdziwić.
    ---
    No taki paradoks też może być, że tanie auta będą miały lepsze LEDy by
    obniżyć koszty.

  • 53. Data: 2016-10-08 13:31:48
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    > Mało to przepalonych ledów widać? Zwłaszcza w światłach stop, gdzie ledy
    > są od wielu lat.

    Od wielu lat to są samoróbki i chińszczyzna. Kiedyś LEDy nie miały
    takiej efektywności jak obecne i żeby jakoś świeciły, to je katowano
    nadmiernym prądem. Obecnie nie ma takiej potrzeby.
    ---
    Tak szybko się to zmienia ? Pół roku temu twierdzono tutaj, że chińskie LEDy
    zaczną migać więc mam kupić 10x droższe :-)

  • 54. Data: 2016-10-08 15:46:25
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Jaki to ma sens?

    Dopłata?
    Wg mnie żadnego.
    Ale niektórzy z jakieś zbędne bajery lubią dopłacać bajońskie kwoty.

    > Oj, chyba masz nieświeże dane...

    Względnie co innego rozumiemy pod pojęciem "tanie auto".

  • 55. Data: 2016-10-08 15:47:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Hello Cavallino,
    >
    > Thursday, October 6, 2016, 10:30:59 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Po co miałbyś wymieniać LEDy? Prawidłowo wykonana lampa LED przeżyje
    > samochód wielokrotnie.

    Ale będzie droższa od wykonanej tanio, więc producent użyje wersji taniej.
    Tak jak to robią od lat choćby w trzecim świetle stop.

  • 56. Data: 2016-10-08 18:37:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Saturday, October 8, 2016, 3:47:47 PM, you wrote:

    > Ale będzie droższa od wykonanej tanio, więc producent użyje wersji taniej.
    > Tak jak to robią od lat choćby w trzecim świetle stop.

    Przy obecnych cenach różnica ceny pomiędzy tanią a dobrą lampą LED do
    świateł dziennych jest nieistotna. Nie warto psuć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 57. Data: 2016-10-08 21:37:39
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Przy obecnych cenach różnica ceny pomiędzy tanią a dobrą lampą LED do
    > świateł dziennych jest nieistotna. Nie warto psuć.

    Też tak sądzę, ale jednak cały czas niektórzy montują zamiast ledów
    żarówki, a ledy się psują.

  • 58. Data: 2016-10-10 08:17:27
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-10-07 o 09:52, p...@g...com pisze:
    > jeden zintegrowany czujnik byl juz w oplu w 2009r (zafira b) ale tam nie bylo
    jeszcze DRL :-) Insignia z DRL mogla juz miec ta opcje czyli kwestia wariantu
    kodowania

    Miałem taką z LED DRL i ksenonami AFL (przed FL) - nie włączały się
    krótkie w czasie pracy wycieraczek w automacie.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 59. Data: 2016-10-10 08:21:56
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-10-07 o 16:37, Cavallino pisze:

    > Ale wszystkie co?

    *Chyba* wszystkie nowe samochody, które mają czujnik zmierzchu i deszczu :)

    > Wróć może do rzeczywistości, bo odleciałeś od niej jak Kaczyński z Tuskiem.
    >
    > Przypominam że produkuje się auta poniżej 100 tys, a nawet takie poniżej
    > 50.

    To ma niewielkie znaczenie.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 60. Data: 2016-10-10 10:38:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Dopłata?
    >Wg mnie żadnego.
    >Ale niektórzy z jakieś zbędne bajery lubią dopłacać bajońskie kwoty.

    Bo sa w pakietach - i opcja obowiazkowa.

    Czasem uzasadnionie - robimy "better look" i walimy lakier metalic,
    chromowany grill, listwy boczne ... i moze projektantowi pasuja LED do
    calosci.

    Ale nadal jestem ciekaw przykladu, w ktorym aucie sa LED oferowane za
    doplata.

    A ktore to sa tanie ?

    J.