  • 61. Data: 2019-04-24 18:32:23
    Temat: Re: Wjazd na rondo.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    news:q9purg$cd0$3@node1.news.atman.pl...

    > Podstawa prawna takiego twierdzenia?

    Rozmawiam w stylu PlaMy. Ty się nie wtrącaj.

  • 62. Data: 2019-04-24 18:35:56
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    > W każdym.

    > a na pytanie o podstawę prawną udajesz głupka,

    Podstawa prawna - PoRD, art. 22.4 Zmiana pasa ruchu.

  • 63. Data: 2019-04-24 18:36:46
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-04-2019 o 18:32, Bogobo pisze:

    > Rozmawiam w stylu PlaMy.

    Nie - w przeciwieństwie do niego piszesz od rzeczy.

    On podstawę prawną znajdzie bez trudu - Ty nie jesteś w stanie, bo
    takowa nie istnieje.
    Bądź łaskaw przyjąć to wreszcie do wiadomości.

    Zupełnie abstrahując od tego, czy akurat ta wykładnia o której on pisze,
    powinna mieć tu zastosowanie, niemniej bez dwóch zdań istnieje w pord.

  • 64. Data: 2019-04-24 18:39:41
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Kulsony : wina tego z prawej.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    Wed, 24 Apr 2019 16:02:29 +0200, w <q9pqaq$j5b$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > Rondo o 2 pasach.
    > Na rondo wjeżdżają równocześnie : z prawej autobus przegubowiec,
    > po lewej samochód osobowy, autobus zjeżdża na lewy pas ronda - kolizja.
    > Kulsony orzekły winę kierowcy autobusu, bo zmienił pas ruchu

    > Akurat masz pecha, bo oglądałem.
    > Autobus wjechał na skrajny prawy pas, po czym ściął sobie rondo.

    Dlaczego ja mam pecha ?

  • 65. Data: 2019-04-24 18:39:43
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-04-2019 o 18:31, mk4 pisze:

    > No ale jak pasy nie są wyznaczone przy takim skręcie to można uznać że
    > nikt nie jedzie właśnie i stosować zasadę, że ten po prawej ma
    > priorytet.

    Tyle, że w myśl tej samej zasady ten z prawej mógłby mieć prawo wjechać
    na najbardziej skrajny lewy pas, a to mi się trochę kłóci z logiką.

    Gdyby były wymalowane linie. Ale ich nie ma.
    > Sytuacja wygląda właśnie tak, że ten z lewej pakuje się na pas zajęty
    > przez tego po jego prawej.

    No nie - na zajęty to nie, skoro dopiero wszyscy wjeżdżają na to samo
    skrzyżowanie i ten sam pas.
    To jest inny przypadek niż wjazd na zajęty pas.

  • 66. Data: 2019-04-24 18:44:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-04-2019 o 18:35, Bogobo pisze:

    > Podstawa prawna - PoRD, art. 22.4 Zmiana pasa ruchu.

    Nie ta sytuacja - to nie jest zmiana pasa ruchu, chyba że na
    skrzyżowaniu, po zmianie jezdni - a o tym ten punkt nie mówi.

    Tak by było, gdyby to było rondo z liniami wprowadzającymi, ale na
    zwykłym nie ma o tym mowy.

  • 67. Data: 2019-04-24 18:51:21
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Zajmowanie pasa.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    Wed, 24 Apr 2019 16:15:23 +0200, w <q9pr2c$kjb$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):
    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Co ma piernik do wiatraka? Zajmujesz wybrany pas i tyle.

    Jeżeli chcesz zająć pas to musisz wiedzieć czy i kiedy masz
    pierwszeństwo.

    Który przepis zezwala zajechać drogę przy zajmowaniu pasa ?

    W którym przepisie PoRD jest napisane coś o zajmowaniu pasa ?

  • 68. Data: 2019-04-24 18:59:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-04-2019 o 18:51, Bogobo pisze:
> [...]
    >
    > Który przepis zezwala zajechać drogę przy zajmowaniu pasa ?
    >
    > W którym przepisie PoRD jest napisane coś o zajmowaniu pasa ?

    https://polskiedrogi-tv.pl/ktory-pas-zajac-po-skreci
    e/

  • 69. Data: 2019-04-24 19:02:01
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Zmiana pasa.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    > Nie ta sytuacja - to nie jest zmiana pasa ruchu,

    Jak nazwiesz taki manewr ? :
    pojazd dojeżdża do ronda pasem "możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni" i manewr wjazdu kończy na pasie
    bezpośrednio przyległym do pasa "możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni" ?
    Nie nazywasz tego zmianą pasa ? To jak to nazywasz ?

  • 70. Data: 2019-04-24 19:06:04
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-04-24 18:39, Cavallino wrote:

    > Tyle, że w myśl tej samej zasady ten z prawej mógłby mieć prawo wjechać
    > na najbardziej skrajny lewy pas, a to mi się trochę kłóci z logiką.

    Z logika może i tak. Ale czy właśnie tak nie będzie jeśli nie ma tych
    linii, które "kierują", który pas można zająć przy/po skręcie?

    > Gdyby były wymalowane linie. Ale ich nie ma.
    >
    > No nie - na zajęty to nie, skoro dopiero wszyscy wjeżdżają na to samo
    > skrzyżowanie i ten sam pas.

    Jeśli wjeżdżają na ten sam to wydaje się, że ten z prawej ważniejszy.

    No a zmieńmy nieco sytuacje - niech to będzie zjazd z ronda w drogę z
    dwoma pasami.

    Czy jadąc zewnętrznym pasem ronda mogę zjechać na zewnętrzny pas tej
    drogi? No mogę (zakładając, ze linie i inne znaki nic nie mówią w tej
    kwestii).

    A czy będzie to moją winą, jeśli jadący wewnętrznym pasem ronda zechce
    też zjechać na zewnętrzny pas tej drogi i wtedy dojdzie do kolizji?
    Raczej to on będzie sprawcą zajścia. A w sumie czym to się zasadniczo
    różni od wjazdu na to rondo?

    --
    mk4