  • 1. Data: 2009-06-13 14:07:35
    Temat: Wirtło lewe/prawe, które?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Proszę o pomoc.
    Które wiertła są lewe a które prawe? Czarne czy białe?
    http://images45.fotosik.pl/143/5bcb514df7622b6c.jpg

    Robert

  • 2. Data: 2009-06-13 18:55:55
    Temat: Re: Wirtło lewe/prawe, które?
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Proszę o pomoc.
    > Które wiertła są lewe a które prawe? Czarne czy białe?
    > http://images45.fotosik.pl/143/5bcb514df7622b6c.jpg
    >

    > Robert

    Ale TAM nie ma rysunków wierteł...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 3. Data: 2009-06-13 19:44:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczynski"
    > Ale TAM nie ma rysunków wierteł...

    Są zaznaczone uchwyty, w których się je montuje. I może jest jakaś zasada
    oznaczania lewych i prawych.

    Robert

  • 4. Data: 2009-06-13 23:34:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Krzysztof Tabaczynski"
    > Są zaznaczone uchwyty, w których się je montuje. I może jest jakaś zasada
    > oznaczania lewych i prawych.
    > Robert

    Jeśli wiertła mają zwoje, to patrzysz na nie. Zwoje muszą wyprowadzać wióry
    z otworu. Pokręć sobie - choćby wirtualnie - a zobaczysz. jeśli nie mają
    (co do zasady mieć nie muszą), to musisz się przyjrzeć sposobowi
    zaostrzenia. Po nim powinieneś rozpoznać, choć czasem może to być złudne.

  • 5. Data: 2009-06-14 01:15:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"
> [...]
    > mają (co do zasady mieć nie muszą), to musisz się przyjrzeć sposobowi
    > zaostrzenia. Po nim powinieneś rozpoznać, choć czasem może to być złudne.

    Widzisz na rysunku jakieś zwoje, zaostrzenia?! Są tylko białe i czarne koła.
    To jest głowica od wiertarki wielowrzecionowej.
    http://images37.fotosik.pl/123/3331005687ace49d.jpg
    I niewiadomo w którą stronę ma się kręcić silnik. Bo podobno taka
    przekładnią nie lubi kręcić się w przeciwną stronę.

    Robert

  • 6. Data: 2009-06-14 09:57:13
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > I niewiadomo w którą stronę ma się kręcić silnik. Bo podobno taka
    > przekładnią nie lubi kręcić się w przeciwną stronę.

    Myślisz że wszyscy mają identyczne urządzenia do wiercenia? A jak nie mają to w
    każdym sklepie można sobie kupić z instrukcją obsługi. Nikt kto na takim nie
    pracował nie będzie wiedział jakie wiertła i czy kierunek obrotów można zmienić.
    Podobno nie ma głupich pytań. Jednak są.

  • 7. Data: 2009-06-14 10:34:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek"

> [...]
    > zmienić.
    > Podobno nie ma głupich pytań. Jednak są.

    Wykluczasz coś takiego jak ustalony sposób oznaczania wierteł na rysynkach,
    które są w dtr maszyny?
    Nie pytałem czy można zmieniać kierunek obrotów.
    Na czym polega głupota mojego pytania?

    Robert

  • 8. Data: 2009-06-14 10:59:38
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 14 Cze, 11:34, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Na czym polega głupota mojego pytania?

    Na tym że nawet nie powiedziałeś o co pytasz?
    Konrad

    PS ja bym zgadywał że czarne to lewe, ale chyba by trzeba było
    obejrzeć przekładnię. No i być może po śladach na gniazdach w tych
    wrzecionach (czy jak to tam nazwać) by dało się coś wyczarować.
    Konrad

  • 9. Data: 2009-06-14 12:03:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel"
    > Na czym polega głupota mojego pytania?

    Na tym że nawet nie powiedziałeś o co pytasz?

    Pytanie nie było by głupie dla kogoś kto zna odpowiedź.
    Już teraz wiem, że czarne to lewe a białe to prawe. Dobrze się domyśliłeś.
    I jak ktoś mnie zapyta o to, to nie będzie głupie pytanie dla mnie.

    Robert

  • 10. Data: 2009-06-14 12:37:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 14 Cze, 13:03, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel"

    > Na tym że nawet nie powiedziałeś o co pytasz?
    >
    > Pytanie nie było by głupie dla kogoś kto zna odpowiedź.

    Być może. Ale ja bym u ciebie egzaminu zdawać nie chciał :-)
    Konrad