  • 41. Data: 2017-06-02 12:08:38
    Temat: Re: Windows phone - jakiś żart??
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 2 Jun 2017 09:12:06 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale te uprawnienia sa.

    To jaki masz problem z nimi?? Od 5.0 masz możliwość zdjęcia
    pojedynczych uprawnien licząc się z null ptr.

    > Dlaczego mialby zdemolowac ? Instaluje, nic nie zmienia, wszystko
    > dziala. A jak zmieni, to jedna aplikacja nie dziala.

    j.w.

    > A ja sie teraz zastanawiam, po co Youtube dostep do kontaktow,

    baza znajomych, grupa społeczna, targetowanie reklam

    > lokalizacji,
    targetowanie reklam

    > sms,

    autoryzacja

    >mikrofonu, aparatu, zdjec, plikow,

    nagrywanie i upload kontentu

    >dentyfikatora urzadzenia.

    włączanie/wyłączania kompatybilnych/lub nie funkcji z danym
    urządzeniem

    > Wakelocki chyba nie sa takie zle. W koncu chcem np odtwarzacz czy
    > nawigacje, czy log z GPS.

    Tak. Ale są monety gdy tego nie chcę.

    > A od budzika czy alarmu ?

    Alarm i budzik jest poza wakelockiem. To generyczne i sprzętowe
    funkcje kernela powiązane z rtc.

    > A od programu TV ?
    .
    Mogę nie chcieć.

    > Tylko na moj gust - sprawdzenie czegos bardzo waznego nie powinno
    > zajac aplikacji duzo czasu. I znow mozna zatrzymac procesor.

    Ale jedna aplikacja robiąca to rozsądnie i z umiarem jest ok.
    Problem w tym że takich aplikacji kilkadziesiąt w standardowej
    instalacji już zaczyna się problem, chcę wybudować w swoim czasie bo
    idiota programista uznał że będzie fajnie w ciągu godziny 100 razy
    wybudzić. Konkretny przykład: tygodni temu była tutaj dyskusja o wifi
    Calling. przetestować aplikacje Plusa w tym temacie. malowałem rano
    na tablecie , po odpaleniu okazało się że wymaga jakiś dodatkowych
    rejestracji Nie chciało mi się tego robić. Po południu biorę leżący i
    od rana nie używany tablet i widzę bateria zjechała szybciej niż
    zwykle. Odpalam Wakelock detektor I co widzę? Wifi calling przez te
    kilka godzin wybudził alarmem ponad 2600 razy. No żesz kurwa mać. Po
    co aplikacja nie skonfigurowana nawet jeszcze i nie użyta już alarmem
    wybudza??

    --
    Marek

  • 42. Data: 2017-06-02 12:10:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 02 Jun 2017 11:45:24 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Książ to Rwie pliki wysłane są bez Twojej zgody?? Coś zlewu mylisz
    > lub dorabiasz ideologię spisku.

    sorry za ten bełkot ale to jest właśnie swype na Androidzie.....

    --
    Marek

  • 43. Data: 2017-06-02 12:20:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 02 Jun 2017 12:08:38 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > co aplikacja nie skonfigurowana nawet jeszcze i nie użyta już
    alarmem
    > wybudza??

    Chciałem napisać że wakelock i alarmy są dla mądrych ludzi a nie dla
    idiotow piszących takie aplikacje jak ta z plusa. Dlatego generalnie
    wakelocki to zło, bo nie są korzystane z umiarem.

    --
    Marek

  • 44. Data: 2017-06-02 12:27:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No mam 16GB pamieci w telefonie. Zostalo 500MB.
    > A co zajmuje reszte ? Zdjecia, pliki, wiadomo, a aplikacje - nie

    Ty nie masz 16GB, to telefon ma taką kość flash i część z niej
    zajmuje system, dopiero reszta jest dla usera. Telefon był
    reklamowany 16GB dostępne dla usera czy po prostu, że ma 16GB?
    Widzisz tylko fragment przestrzeni, coś w stylu change roota
    (chroota). Przestrzeń jest współdzielona przez system, a prezentowany
    rozmiar dottyczny całości partycji. Fakt powinno to być rozdzielone
    fizycznie by nie wprowadzać w błąd tych co nie ogarniaja chroota.

    --
    Marek

  • 45. Data: 2017-06-02 12:29:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-02 o 10:13, Liwiusz pisze:

    > Co w jakim? W tym "e-mail", co mam w androidzie.

    A skąd my mamy wiedzieć, jaki program do obsługi maili masz w swoim
    androidzie?

    Przykładowo ja korzystam z BlueMail. Można na żądanie ściągać maile.
    Dość dobrze radzi sobie z kilkoma kontami, w tym IMAP i POP3.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 46. Data: 2017-06-02 12:53:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-02 o 12:29, Adam pisze:

    > A skąd my mamy wiedzieć, jaki program do obsługi maili masz w swoim
    > androidzie?

    Ten, który jest, bez instalowania niczego.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2017-06-02 13:19:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No nie ma funkcji "zakoncz program".

    Po co? Aplikacje androida to nie są programy analogiczne do
    pctowych. To nie jest binarka elf z sekcjami .text do zaladowania 1:1
    do ram i uruchomienia.Aplikacja jest rozszerzeniem klas (poza
    specyficznymi wyjątkami), wymaga odpalenia całego ekosystemu
    dalviik-vm. Zakończenie działania jest zbyt kosztowne, Szczegolnie
    gdy ma być odpalona ponownie. Wywolanie aplikacji nawet zawierajacej
    tylko "hello world" to przewalenie kilkadziesiąt MB kodu (jak już nie
    kilkaset w 5) na start vm.System sam zarzadza pamięcią i trzyma
    sobie w aplikacyjm "cache" to co jest czy było uruchamiane. Co do
    idei jest to ok, natomiast spieprzono jeden szczegół implementacji
    takiego "chache". Podczas wznowienia procesu jest on domyślnie
    "odmrażany" w stanie jakim był, większość programistow z lenistwa nie
    implementuje superon w oncreate, w efekcie mamy tak, zr np. wywolany
    z chache web browser otwieranie ponownie poorzednie strony, co jest
    irytujace bo np. wcale tego user nie chce przy kolejnym "odpaleniu"
    przeglądarki i traci czas. Aby tego efektu nie było wymaga to dość
    gimnastyki a programistom się nie chce.

    Oczywiście bic nie stoi na przeszkodzie by w aplikacji dac
    "zakoncz". Tylko tego się nie zaleca bo ponowny jej start będzie
    dłuższy. No u rzesza programistow tego nie robi, jednocześnie
    olewając aspekt konsekwencji "restartu" opisany wyżej.

    --
    Marek

  • 48. Data: 2017-06-02 13:24:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 2 Jun 2017 12:29:30 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > A skąd my mamy wiedzieć, jaki program do obsługi maili masz w swoim
    > androidzie?

    przecież w każdym stockowym jeste ten sam i nazywa się Gmail.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2017-06-02 16:39:31
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 1.06.2017 o 0:19, Przyjazny pisze:

    > * Konto MS łatwiej założyć niż Googla. Za to bez konta telefon z
    > androidem trochę działa, z windosem wcale.

    I coraz częściej aplikacje chcą miec też swoje konta :-/

    --
    ALEX MR
    "Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę

  • 50. Data: 2017-06-02 16:40:50
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 1.06.2017 o 7:57, Liwiusz pisze:

    > Dobrze, że windows umarł. Wg ostatnich statystyk nowych sprzedaży, nie
    > ma nawet pół procenta rynku. Dlatego omijać szerokim łukiem.

    Bo inne OSy powinny być zakazane. Andek Andek uber alles.