  • 41. Data: 2020-12-29 15:36:25
    Temat: Re: Wifi w piętrowym domku.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/12/2020 20:01, Mario wrote:
    > A potem się okaże, że jednak jakieś jedno urządzenie na piętrze trzeba
    > połączyć kabelkiem z górnym routerem. I będzie problem

    Mam dwa OpenWRT spięte kabelkiem ethernet, oba wytwarzają ten sam AP.
    Urządzania (Android, windows, linux) nie mają z tym kłopotu, wybierają
    bliższe i działają poprawnie bez jakikolwiek meshów, tajemniczych
    technologii itd itp.

    Do tych routerów wpięte jest jeszcze kilka innych urzdzeń po ethernecie.
    Wszystko bangla dokładnie tak, jak się tego spodziewam.

    IMHO to wszystko co jest niezbędne do szczęscia dla typowego suwerena.

    Inna sprawa gdybys chciał biegać po budynku z otwartą sesją ssh. Ale to
    raczej nie ten przypadek.

    > openwrt nie realizuje funkcjonalności dostępnej w jakimś zwykłym domowym
    > tplinku.

    Zaś tplink nie realizuje wielu innych rzeczy, w tym bezpieczeństwa.

    Coś za coś.

  • 42. Data: 2020-12-29 15:57:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Dec 2020 15:36:25 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Inna sprawa gdybys chciał biegać po budynku z otwartą sesją ssh.
    > Ale to
    > raczej nie ten przypadek.

    Wydumany przykład z tym SSH. Bardziej prawdopodobne będzie, że używa
    jakaś usługę z połączeniem głosowe po IP i zapomni się podczas
    rozmowy, że do sypialni się nie wchodzi bo tam łapie zasięg inny AP i
    przerwie. Tak samo zachowywał się wifi calling Plusa. Każda zmiana
    AP - hungup. Problem dopieto rozwiązuje seamless roaming.

    > Zaś tplink nie realizuje wielu innych rzeczy, w tym bezpieczeństwa.

    Zależy jaki sprzęt i zależy konkretnie w czym.

    --
    Marek

  • 43. Data: 2020-12-29 17:04:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/12/2020 15:57, Marek wrote:
> [...]
    > Tak samo zachowywał się  wifi calling Plusa. Każda zmiana AP - hungup.
    > Problem dopieto rozwiązuje seamless roaming.

    I da się go zrobić na repeaterze jak tu radzą w wątku ;)

    Zwróć uwagę że ja nie postuluje o dwa routery. Ja postuluje o lepszy
    *jeden* router. Dyskutujesz z niewłaściwą osobą.

    > Zależy jaki sprzęt i zależy konkretnie w czym.

    Oczywiście, wszystko od czego zależy. A ja w tzw międzyczasie właśnie
    dostrzegłem u znajomego router tplinka czy dlinka w kolorze żółtym. Choć
    kupiono go w białym. Ma pi x drzwi 11 lat.

    Aktualizacja? Przecież działa.

  • 44. Data: 2020-12-29 19:02:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Dec 2020 17:04:13 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > I da się go zrobić na repeaterze jak tu radzą w wątku ;)

    Nie Ty wymienialeś przed chwilą wady repeaterow?

    > Zwróć uwagę że ja nie postuluje o dwa routery. Ja postuluje o
    > lepszy
    > *jeden* router. Dyskutujesz z niewłaściwą osobą.

    A ktoś postuluje o dwa routery? Wątek postuluje o kilka AP aby
    prawidłowo pokryć obszar. Nie każdy AP to router (w sensie stricte a
    nie koniecznego forwardu między interfejsami AP).

    > Aktualizacja? Przecież działa.

    Z wszech obecnej paranoi aktualizacji śmieją się już nawet
    standuperzy. To tylko zastępowwnie jednych bugów innymi, nic więcej.
    Nie popadajmy w nią.

    --
    Marek

  • 45. Data: 2020-12-29 20:39:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/12/2020 19:02, Marek wrote:
    > Nie Ty wymienialeś przed chwilą wady repeaterow?

    Inaczej: to nie ja wymieniłem zalety dwóch routerów. Wymieniłem wady
    repeaterów i zaletę jednego porządnego routera. Dyskutujesz ze zła osobą.

    Natomiast zaprotestowałem przeciwko mówieniu że OpenWRT nie ma trybu
    bridge. Może nie ma jakiegoś *dziwnego* trybu, ale "normlany ma. I tu
    się przykleiłeś.

    Tyle.

    > A ktoś postuluje o dwa routery?

    Tak, Ci od ciągnięcia ethernetu na piętro do drugiego AP i mesha. Ja
    mówie: wsadź jeden porządny, będzie lepiej niż stockowy.

    Sam używam dwóch. Ale ja dziwny jestem, mam ze 400 metrów etnernetu w
    domu, zdecydowanie powinni mnie wsadzić na obserwacje.

    > Wątek postuluje o kilka AP aby
    > prawidłowo pokryć obszar. Nie każdy AP to router (w sensie stricte a nie
    > koniecznego forwardu między interfejsami AP).

    Innymi słwoy przechodzisz w tryb łapania za słówka. EOT.

    > Z wszech obecnej paranoi aktualizacji śmieją się już nawet standuperzy.
    > To tylko zastępowwnie jednych bugów innymi, nic więcej. Nie popadajmy w
    > nią.

    Tak jest, a pandemia jest winą Bila Gatesa a świat jest roboidalny.

    A tu niektórzy robią na tym nawet "naukę", patrz jacy idioci:

    https://www.fkie.fraunhofer.de/content/dam/fkie/de/d
    ocuments/HomeRouter/HomeRouterSecurity_2020_Bericht.
    pdf

    Nie do pomyślenia jakimi głupotam się zajmują za pieniądze z podadków,
    prawda? Bezpieczeństwo? Paranoja, ot co!

    Back to Windows XP...

  • 46. Data: 2020-12-29 21:04:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Dec 2020 20:39:41 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Innymi słwoy przechodzisz w tryb łapania za słówka. EOT.

    Skądże znowu, właśnie badam co masz na myśli pisząc "router".

    > prawda? Bezpieczeństwo? Paranoja, ot co!

    Gdzie widzisz bezpieczeństwo w zastępowaniu jednych bugów drugimi?

    --
    Marek

  • 47. Data: 2020-12-29 21:07:25
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.12.2020 o 15:36, heby pisze:

    > Zaś tplink nie realizuje wielu innych rzeczy, w tym bezpieczeństwa.
    >
    > Coś za coś.

    No nie. Można przyjebać się do TpLinka pod warunkiem, że jest wystawiony
    publicznie. Lokalnie nie a tym bardziej po WPA2 :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 48. Data: 2020-12-29 22:46:35
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-12-26 16:45, collie wrote:

    > No przecież pornole w całym domu wątkotwórca miał na myśli, nie?
    No jak pornole w całej chacie miał na myśli, to tym bardziej internet
    powinien być na drucie, a nie na fifi. Okres świąteczno-syslwetrowy,
    rodzinka się zjechała i jak co roku czasami jest u mnie chujnia z netem
    po fifi, gdy chodzą 3 laptoki, 3 smarkfony i na dodatek telewizor. W tym
    samym czasie pecet spięty drutem z zabytkowym rutero-modemem DSL
    Thompson 780WL nie ma tych problemów.

  • 49. Data: 2020-12-29 23:00:49
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-12-26 16:22, Jacek Maciejewski wrote:

    > No i to mi najbardziej przeszkadza. Głównym zastosowaniem tak
    > rozszerzonej sieci było by chodzenie po domu z komórą w ręku, z otwartym
    > połączeniem na skype czy whatsapie, tak żeby nie zrywało połączenia.
    > Jeśli kawałki sieci będą miały różne IP, ssid czy hasła to takie
    > rozwiązanie się nie nada.

    A nie da się tego rutera DSL przenieść na I piętro? Linia telefoniczna
    nie jest pociągnięta na piętra? Bo gdyby ruter był na I piętrze, to
    przez jeden strop w górę bądź w dół fifi powinno spokojnie działać. Na
    moim zabytkowym 780WL działa - bez problemu mogę sobie oglądać jutuba na
    telewizorze stojącym piętro niżej (zakładając, że w sam raz nie ma u
    mnie w domu natłoku urządzeń fifi). Przez dwa stropy to już jest słabo -
    często zrywa połączenie.

  • 50. Data: 2020-12-29 23:05:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Dec 2020 23:00:49 +0100, JDX napisał(a):

    > A nie da się tego rutera DSL przenieść na I piętro?

    Dom nie mój, na dodatek stoi w Niemczech :) Sugerowałem to rozwiązanie
    ale zainteresowany się jeszcze nie wypowiedział.
    --
    Jacek
    -I hate haters-