  • 31. Data: 2023-11-20 14:29:39
    Temat: Re: Wiecie ile zdrożały opony?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Nov 2023 12:09:40 +0100, Janusz wrote:
    > Też nie wiedziałem bo kupowałem we wrześniu, a z niewiedzy wyprowadził
    > mnie kolega który akurat ich szuka, okazuje się że ceny teraz jakiś
    > kosmos, we wrześniu za "2× Triangle SeasonX TA01 175/65R14 86 H
    > wzmocnienie (XL)" zapłaciłem 319,00 zł teraz te same kosztują 675 zł :(
    > Okazuje się że podobno (on tak twierdzi bo nigdzie o tym nie czytałem)
    > wprowadzili w międzyczasie embargo na kauczuk z Rosji stąd takie ceny :(

    oponeo nic o tym nie wie ... ale ten Triangle to jakis wynalazek?

    J.

  • 32. Data: 2023-11-20 14:30:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Nov 2023 18:26:32 +0100, nadir wrote:

    > Nooo, tylko że na ropę z Rosji, to my i pół świata jest obrażone od
    > prawie 2 lat, ale i tak zapasy uzupełniają USA, Wenezuela i szejki, to
    > co się nagle wydarzyło?

    Ropa ropą, ale trzeba miec fabrykę chemiczną do produkcji.

    J.

  • 33. Data: 2023-11-20 14:35:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Nov 2023 17:32:00 +0100, Myjk wrote:
> [...]
    > znajomych (bez ich weryfikacji) niczym pelikan rybę, mimo że cena tych
    > konkretnych opon nie ma kompletnie związku z kauczukiem (czy to z
    > naturalnym czy nie, bo wtedy WSZYSTKIE opony by zdrożały, względnie te
    > produkowane w UE, a nie tylko te konkretne co zapodałeś, do tego CHIŃSKIE,
    > czyli z chin, które zasoby kauczuku mają swoje, a nie ruskie, pomijając że
    > sankcje są na EU-ruskie a nie na chiny-ruskie), a zwiększona cena jest
    > wywołana brakiem towaru na rynku (bo praktycznie nigdzie nie można takiego
    > śmieciowego, tj. R14, rozmiaru opon już kupić).

    Eee tam. Na oponeo tylko 17 wyrobów w tym konkretnym rozmiarze, od
    199zl/szt.

    J.

  • 34. Data: 2023-11-20 14:39:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Nov 2023 17:29:19 +0100, Janusz wrote:

> [...]
    > obowiązywać pewien limit importu rosyjskiego kauczuku do krajów UE (560
    > tys. ton). Zgodnie z polskim warunkiem Komisja Europejska będzie
    > kwartalnie publikować raporty na temat dywersyfikacji importu kauczuku
    > przez europejskie firmy i publikować, które firmy nie dywersyfikują w
    > odpowiedni sposób tego importu. - To mechanizm napiętnowania tych,
    > którzy nie potrafią szybko od importu rosyjskiego kauczuku odchodzić -
    > podkreślił minister ds. UE Szymon Szynkowski vel Sęk. Natomiast od lipca
    > 2024 w całej UE będzie obowiązywał bezwględny zakaz importu kauczuku

    cje-na-rosyjski-kauczuk

    A te Triangle to europejskie opony, ruskie, chinskie?

    Natomiast gałąź sobie byc moze podcinamy, jak sie okaże, ze chinskie
    opony z ruskiego(?) kauczuku wejdą na rynek ..

    J.

  • 35. Data: 2023-11-20 20:14:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 14:29, J.F pisze:

    > oponeo nic o tym nie wie ... ale ten Triangle to jakis wynalazek?
    Nie wiem, taka mi wpadła w oko i je kupiłem, teraz 1 kosztuje więcej niż
    zapłaciłem za 2
    https://allegro.pl/oferta/triangle-ta-01-season-x-17
    5-65r14-86-h-opona-13623246052
    Okazuje się że jest bardzo dobra, na mokrym nie buksuję a w poprzednich
    mi się zdarzało, zobaczymy co będzie na śniegu.

    --
    Janusz

  • 36. Data: 2023-11-20 20:16:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 06:26, PiteR pisze:
    > in <news:ujds8m$a3d$2$Janusz@news.chmurka.net>

    >>> https://www.oponeo.pl/dane-opony/firestone-winterhaw
    k-4-195-65-r15-95-t-xl#457870372

    > szokowo

    > mam też takie co zdrożały tylko szukałem ile

> [...]

    teraz 1 kosztuje więcej niż zapłaciłem za 2, dwa miesiące temu.

    --
    Janusz

  • 37. Data: 2023-11-20 20:18:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 19.11.2023 o 23:27, RadosławF pisze:

    > Później to dostałeś przykłady gdzie cena się nie zmieniła.
    > I dalej udajesz że ich nie było.
    Ale mnie inne opony nie obchodzą, nie śledzę innych cen opon, moje zdrożały

  • 38. Data: 2023-11-20 21:04:47
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 20:18, Janusz pisze:

    > Ale mnie inne opony nie obchodzą, nie śledzę innych cen opon, moje zdrożały

    A powinny skoro wysnuwasz teorie dlaczego podrożały.
    Bo liczy się całość a nie wybrany indywidualny przypadek.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2023-11-20 21:10:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Nov 2023 20:14:52 +0100, Janusz wrote:

> [...]
    > Okazuje się że jest bardzo dobra, na mokrym nie buksuję a w poprzednich
    > mi się zdarzało, zobaczymy co będzie na śniegu.

    Hm, Michelin crossclimate 359. GY Vector 353. itd
    Kormoran 202

    https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=3/letnie,zimow
    e,caloroczne/t=1/osobowe/r=1/175-65-r14/in=1/86

    IMHO - nic nie podozalo ostatnio. Wczesniej podrozalo.

    J.

  • 40. Data: 2023-11-21 15:38:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 21:10, J.F pisze:
    > IMHO - nic nie podozalo ostatnio. Wczesniej podrozalo.
    I to może tłumaczyć że inne nie zdrożały ostatnio, bo już są odpowiednio
    drogie, pisałem w innym miejscu to samo, pewnie zdrożeją na wiosnę.

    --
    Janusz